Gå til innhold

Syns at venninna mi har blitt urettferdig behandlet av en kollega/«nestleder»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker å høre andres sine synspunkter om denne situasjonen mellom en kollega/og ei god venninne av meg som er også kollega av meg. 

Venninna mi er på en isolat post og jobber på kjøkken og det er ikke så mye å gjøre der på 6timer om sommeren siden hun kombinere denne med en annen når den ikke er stengt. Hun må pakke ut,se over varer og bestille middager og varer. 

Hun får melding om hun kan hjelpe på andre poster siden de har det travelt. Dette gjør hun. 

Men hun har ikke fått noe melding om hva hun skal gjøre så hun har tatt boss og oppvask. Men hun har vært der under pausen når kollegaene ikke har vært på kjøkkenet.

Men på torsdag så fikk hun melding om at hun skal hjelpe ei ekstra pga vondt i en arm. Så hun gjør det.

Men plutselig så får hun melding «Regner med at du er på det bygget å hjelper……» Dette har hun gjort hele uka. Hun har også avløst meg når jeg måtte gå på tirsdag. Så hun har ikke akkurat vært på lat siden. 

Hun orka ikke å svare siden hun orka ikke å ta det over på melding. Hun venter med å ringe sånn ca 11:15 for då vet hun at han ikke sitter på pause med noen av «favorittene» sine og blir tøff i tryne.

Hun ringer og spør hva dette dreier seg om så lirer han utav seg mye som ikke stemmer. Hun sa at hun ikke orka ikke sånn som dette og la på.

Hun møtte han i korridoren og då var hun med ei annen kollega og prøvde å støtte henne og sa at hun hadde blitt med opp så hun har hjulpet. 

Men då svarte han «då lyger de andre då?» At det var pakking av brød og ikke oppvask det dreide seg om. Då svarte hun venninna mi at då kunne du ha sendt melding eller ringt meg hvis det var pakking av brød jeg skulle gjøre. 

Han snakket greit med den andre kollegaen når de stod der. 

Han snudde seg og ropte/skreik i korridoren til henne « hvorfor følger du etter meg». Hun fulgte ikke etter han,men hun tok følge med ei kollega. 

Anonymkode: f5091...edb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette var uforståelig.

Anonymkode: 44d81...64e

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det der skjønte jeg ikke noe av 

Anonymkode: eaf97...2f0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hæ.

Anonymkode: fd656...f09

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, beklager, jeg skjønte heller ikke noe særlig. Er det sånn at venninnen din jobber på kjøkkenet på et sykehus, men når det er stille på kjøkkenet, hjelper hun til på andre avdelinger uten at hun egentlig har lov til det? Og så ble kollegaen hennes sint pga det og kjeftet på henne?

Anonymkode: 5379c...ebb

• Liker 2
Skrevet

Merkelig situasjon. Høres ut som denne kollegaen/nestlederen er en ufin type. Å kjefte på den måten hører ikke hjemme i et normalt arbeidsliv. Ville støttet henne i å ta dette videre med leder. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...