Gå til innhold

Hvordan få 2 åring til å slutte å bite?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen en løsning på lur? 

Min lille biter storebror og de andre barna i barnehagen, han biter ikke oss foreldre. 

Jeg ser han skjønner han ikke skal bite og at den han biter får vondt.

Jeg har forsøkt å snakke strengt, si nei, snakke myndig og bestemt, fått storebror til å unngå han etterpå om det er han som har blitt en bitt, men ikke noe hjelper. 

Er litt lei beskjeder om biteepisoder i barnehagen, og storebror begynner å bli redd han 😬

Vet dette er nokså vanlig, så mange må jo ha vært igjennom det. 

Anonymkode: 0fded...74a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ville fjernet et privilege. Biter du = du får ikke være med på leken. 

Da jeg jobbet i bhg og et barn var direkte slem, sa jeg at når du ikke hører på meg, så vil ikke jeg leke med deg. Du kan gå til "navn til annen voksen". Vi kan leke sammen en annen dag, men ikke nå når du ikle hører på meg.

i en hyggelig men bestemt tone. Trengte bare å gjøre det 3 ganger og barnet skjønte deretter konsekvenser og spillereglene jeg hadde :)

Dette barnet var da 2,5 

Endret av Prøver18
Endring
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når han er så liten som han er så gjør du følgende: «Nei! Når du biter gjør det vondt!» Så leier eller bærer du barnet bort fra situasjonen og gjentar beskjeden. Rolig, men bestemt. Den som biter blir tatt bort fra leken en stund. Gjenta, gjenta, gjenta.

Anonymkode: 8b793...679

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bit tilbake...

Noen av de som biter skjønner ikke hvor vondt det faktisk gjør før de blir bitt selv.

Anonymkode: 98c30...2f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta på sånn atrømhalsbånd de har på frittgående sauer . Da lærer han nok . 

spør gjerne om flere tips 

Anonymkode: ffd4d...fab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bit tilbake...

Noen av de som biter skjønner ikke hvor vondt det faktisk gjør før de blir bitt selv.

Anonymkode: 98c30...2f3

😳 Da lærer jo barnet enda mer at det er greit. De tar etter alt voksne gjør. Så håper dette var en spøk 😅😅

Anonymkode: 22cc8...9a5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Uønsket atferd endres ved straff. Så her må du ta han på fersk gjerning og umiddelbart implementere en form for straff som får han til å slutte med det. Timeout fungerer for de fleste.

Anonymkode: 269a6...888

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ta på sånn atrømhalsbånd de har på frittgående sauer . Da lærer han nok . 

spør gjerne om flere tips 

Anonymkode: ffd4d...fab

😅😅😅😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på småbarn og har hatt en god del unger som biter. Vi har prøvd alle teknikker vi kan tenke oss, men resultatet er alltid at en dag bare slutter de av seg selv. Det har også en tendens til å avta hvis de blir bitt tilbake. Før dette skjønner de ikke hvor vondt det gjør.

Anonymkode: a9817...791

AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Har noen en løsning på lur? 

Min lille biter storebror og de andre barna i barnehagen, han biter ikke oss foreldre. 

Jeg ser han skjønner han ikke skal bite og at den han biter får vondt.

Jeg har forsøkt å snakke strengt, si nei, snakke myndig og bestemt, fått storebror til å unngå han etterpå om det er han som har blitt en bitt, men ikke noe hjelper. 

Er litt lei beskjeder om biteepisoder i barnehagen, og storebror begynner å bli redd han 😬

Vet dette er nokså vanlig, så mange må jo ha vært igjennom det. 

Anonymkode: 0fded...74a

En rett høyre løser nok saken

Anonymkode: 5115a...129

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...