AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #1 Skrevet 17. juli 2021 Har noen en løsning på lur? Min lille biter storebror og de andre barna i barnehagen, han biter ikke oss foreldre. Jeg ser han skjønner han ikke skal bite og at den han biter får vondt. Jeg har forsøkt å snakke strengt, si nei, snakke myndig og bestemt, fått storebror til å unngå han etterpå om det er han som har blitt en bitt, men ikke noe hjelper. Er litt lei beskjeder om biteepisoder i barnehagen, og storebror begynner å bli redd han 😬 Vet dette er nokså vanlig, så mange må jo ha vært igjennom det. Anonymkode: 0fded...74a
Prøver18 Skrevet 17. juli 2021 #2 Skrevet 17. juli 2021 (endret) Ville fjernet et privilege. Biter du = du får ikke være med på leken. Da jeg jobbet i bhg og et barn var direkte slem, sa jeg at når du ikke hører på meg, så vil ikke jeg leke med deg. Du kan gå til "navn til annen voksen". Vi kan leke sammen en annen dag, men ikke nå når du ikle hører på meg. i en hyggelig men bestemt tone. Trengte bare å gjøre det 3 ganger og barnet skjønte deretter konsekvenser og spillereglene jeg hadde Dette barnet var da 2,5 Endret 17. juli 2021 av Prøver18 Endring 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #3 Skrevet 17. juli 2021 Når han er så liten som han er så gjør du følgende: «Nei! Når du biter gjør det vondt!» Så leier eller bærer du barnet bort fra situasjonen og gjentar beskjeden. Rolig, men bestemt. Den som biter blir tatt bort fra leken en stund. Gjenta, gjenta, gjenta. Anonymkode: 8b793...679 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #4 Skrevet 17. juli 2021 Bit tilbake... Noen av de som biter skjønner ikke hvor vondt det faktisk gjør før de blir bitt selv. Anonymkode: 98c30...2f3 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #5 Skrevet 17. juli 2021 Ta på sånn atrømhalsbånd de har på frittgående sauer . Da lærer han nok . spør gjerne om flere tips Anonymkode: ffd4d...fab
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #6 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bit tilbake... Noen av de som biter skjønner ikke hvor vondt det faktisk gjør før de blir bitt selv. Anonymkode: 98c30...2f3 😳 Da lærer jo barnet enda mer at det er greit. De tar etter alt voksne gjør. Så håper dette var en spøk 😅😅 Anonymkode: 22cc8...9a5 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #7 Skrevet 18. juli 2021 Uønsket atferd endres ved straff. Så her må du ta han på fersk gjerning og umiddelbart implementere en form for straff som får han til å slutte med det. Timeout fungerer for de fleste. Anonymkode: 269a6...888
Gjest WhisperingWind Skrevet 18. juli 2021 #8 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ta på sånn atrømhalsbånd de har på frittgående sauer . Da lærer han nok . spør gjerne om flere tips Anonymkode: ffd4d...fab 😅😅😅😅
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #9 Skrevet 18. juli 2021 Jeg jobber på småbarn og har hatt en god del unger som biter. Vi har prøvd alle teknikker vi kan tenke oss, men resultatet er alltid at en dag bare slutter de av seg selv. Det har også en tendens til å avta hvis de blir bitt tilbake. Før dette skjønner de ikke hvor vondt det gjør. Anonymkode: a9817...791
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #10 Skrevet 18. juli 2021 22 hours ago, AnonymBruker said: Har noen en løsning på lur? Min lille biter storebror og de andre barna i barnehagen, han biter ikke oss foreldre. Jeg ser han skjønner han ikke skal bite og at den han biter får vondt. Jeg har forsøkt å snakke strengt, si nei, snakke myndig og bestemt, fått storebror til å unngå han etterpå om det er han som har blitt en bitt, men ikke noe hjelper. Er litt lei beskjeder om biteepisoder i barnehagen, og storebror begynner å bli redd han 😬 Vet dette er nokså vanlig, så mange må jo ha vært igjennom det. Anonymkode: 0fded...74a En rett høyre løser nok saken Anonymkode: 5115a...129
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå