AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #1 Skrevet 17. juli 2021 Jeg er bifil (eller panfil som flere ville kalt det) og liker egentlig ikke så mange andre mennesker i det hele tatt. Har ingen interesse av å date noen. Lurer på hvorfor folk har disse fordommene? Og hvorfor folk som inngår forhold med bifile tror at yes, nå blir det trekant og et nydelig syn for meg å se partner knulle andre. Eller motsatt, nei vil ikke involvere meg med deg fordi jeg liker ikke utroskap? Anonymkode: fb477...b6c 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #2 Skrevet 17. juli 2021 Fordi man er usikker på seg selv, enkelt og greit. Anonymkode: b11ae...05e 4
Jr.Garcon Skrevet 17. juli 2021 #3 Skrevet 17. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er bifil (eller panfil som flere ville kalt det) og liker egentlig ikke så mange andre mennesker i det hele tatt. Har ingen interesse av å date noen. Lurer på hvorfor folk har disse fordommene? Og hvorfor folk som inngår forhold med bifile tror at yes, nå blir det trekant og et nydelig syn for meg å se partner knulle andre. Eller motsatt, nei vil ikke involvere meg med deg fordi jeg liker ikke utroskap? Anonymkode: fb477...b6c De bifile mannfolka jeg kjenner/vet om, lever alle som en i åpne forhold. Det vil ikke si det gjelder for alle i hele verden, men en trekker nå engang ofte slutninger basert på ens egne observasjoner. Jeg føler at det er helt logisk. Tenner du både på 190 høye Tom med pikk og skjegg, og lille Eva på 163, så vil et monogamt forhold til f.eks. lille Eva, aldri dekke behovet ditt for store sterke Tom og hans kukk. Et behov som trolig vokser for hvert år det er udekket. Endret 17. juli 2021 av Jr.Garcon 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #4 Skrevet 17. juli 2021 Jr.Garcon skrev (22 minutter siden): De bifile mannfolka jeg kjenner/vet om, lever alle som en i åpne forhold. Det vil ikke si det gjelder for alle i hele verden, men en trekker nå engang ofte slutninger basert på ens egne observasjoner. Jeg føler at det er helt logisk. Tenner du både på 190 høye Tom med pikk og skjegg, og lille Eva på 163, så vil et monogamt forhold til f.eks. lille Eva, aldri dekke behovet ditt for store sterke Tom og hans kukk. Et behov som trolig vokser for hvert år det er udekket. Men sånn er det jo for alle uansett legning. Det er helt vanlig at folk tenner på andre en periode selv om man er i et forhold. Det gjelder ikke bare for bifile. Og det betyr ikke at man er utro eller vil ha åpent forhold. Anonymkode: fb477...b6c 10
Jr.Garcon Skrevet 17. juli 2021 #5 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men sånn er det jo for alle uansett legning. Det er helt vanlig at folk tenner på andre en periode selv om man er i et forhold. Det gjelder ikke bare for bifile. Og det betyr ikke at man er utro eller vil ha åpent forhold. Anonymkode: fb477...b6c Nei, det er en vesentlig forskjell når man også tenner på et helt annet kjønn enn partneren sitt. Men det finnes sikkert bifile menn som eksklusivt ønsker/ å klarer å holde seg til kona, men mitt inntrykk er at det mer er unntakene som bekrefter hovedregelen. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #6 Skrevet 17. juli 2021 Jr.Garcon skrev (9 minutter siden): Nei, det er en vesentlig forskjell når man også tenner på et helt annet kjønn enn partneren sitt. Men det finnes sikkert bifile menn som eksklusivt ønsker/ å klarer å holde seg til kona, men mitt inntrykk er at det mer er unntakene som bekrefter hovedregelen. Jeg savner ingenting når jeg er i et forhold. Er jeg med en mann, så er jeg 100% monogam, det samme om jeg skulle være med en kvinne. Selv om jeg tenner på 2 kjønn betyr ikke det at jeg har en helt ustyrtelig sekslyst som bare raser avgårde på alt med puls. Jeg har nå vært i et 10 år langt forhold med en mann og aldri noen gang vært utro eller hatt seriøse tanker om å ligge med noen andre i denne perioden. Jeg tror det bunner ut i uvitenhet og fordommer, ts. Folk tror og fabulerer mye om ting de ikke kjenner og veldig mange menn ilegger sine egne seksuelle fantasier i tanken om en kvinnelig bifil kjæreste. Anonymkode: dda04...981 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #7 Skrevet 17. juli 2021 Jeg også tenkte først sånn at min mann som er bifil hadde et behov jeg ikke kunne dekke. Men så etter å ha snakket med han om frykten min og satt meg skikkelig inn i det så skjønte jeg at det ikke er helt sånn det fungerer. Når han er sammen med en dame har han ikke behov for en mann og omvendt. I tillegg er han så introvert og liker ikke å dra ut å sjekke, så er veldig lite bekymret for utroskap i det hele tatt med han. Jeg sammenligner hans tenning på menn som min tenning på feks sixpack. Det tenner meg, men jeg trenger ikke at en mann har det for å ha et godt forhold og et godt sexliv med min mann. Kanskje en dårlig sammenligning men fant ingen bedre i farta 😅 Anonymkode: 19b66...b1c 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #8 Skrevet 18. juli 2021 Jr.Garcon skrev (13 timer siden): Nei, det er en vesentlig forskjell når man også tenner på et helt annet kjønn enn partneren sitt. Men det finnes sikkert bifile menn som eksklusivt ønsker/ å klarer å holde seg til kona, men mitt inntrykk er at det mer er unntakene som bekrefter hovedregelen. Du er full av fordommer og bullshit. Anonymkode: fb477...b6c 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #9 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg savner ingenting når jeg er i et forhold. Er jeg med en mann, så er jeg 100% monogam, det samme om jeg skulle være med en kvinne. Selv om jeg tenner på 2 kjønn betyr ikke det at jeg har en helt ustyrtelig sekslyst som bare raser avgårde på alt med puls. Jeg har nå vært i et 10 år langt forhold med en mann og aldri noen gang vært utro eller hatt seriøse tanker om å ligge med noen andre i denne perioden. Jeg tror det bunner ut i uvitenhet og fordommer, ts. Folk tror og fabulerer mye om ting de ikke kjenner og veldig mange menn ilegger sine egne seksuelle fantasier i tanken om en kvinnelig bifil kjæreste. Anonymkode: dda04...981 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg også tenkte først sånn at min mann som er bifil hadde et behov jeg ikke kunne dekke. Men så etter å ha snakket med han om frykten min og satt meg skikkelig inn i det så skjønte jeg at det ikke er helt sånn det fungerer. Når han er sammen med en dame har han ikke behov for en mann og omvendt. I tillegg er han så introvert og liker ikke å dra ut å sjekke, så er veldig lite bekymret for utroskap i det hele tatt med han. Jeg sammenligner hans tenning på menn som min tenning på feks sixpack. Det tenner meg, men jeg trenger ikke at en mann har det for å ha et godt forhold og et godt sexliv med min mann. Kanskje en dårlig sammenligning men fant ingen bedre i farta 😅 Anonymkode: 19b66...b1c Nettopp. Man har den partneren man har og er fornøyd med det. Man savner ikke en mann når man har en dame og man savner ikke en dame når man har en mann. Man har ikke behov for å ligge rundt når man er sammen med den rette. Anonymkode: fb477...b6c 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #10 Skrevet 18. juli 2021 Jeg er bifil og når jeg er sammen med en dame, savner jeg en mann og vise versa. Det eneste forholdet jeg har opplevd som fullstendig tilfredsstillende var et forhold der vi var to kvinner og en mann. Dessverre holdt ikke det forholdet av diverse andre grunner som vi ikke var herre over. Så jo, mange bifile er såvisst sånn. Jeg kjenner personlig flere bifile som er sånn. Jeg opplever en veldig stor forskjell på det å være sammen med en mann og det å være sammen med en kvinne, de har forskjellige kropper og forskjellig utstråling/energi, så det er ikke sånn at jeg ikke "ser" kjønn. Andre bifile er ikke opptatt av kjønn i det hele tatt, men tiltrekkes kun av personlighet. Jeg har fått høre at jeg er overfladisk som er opptatt av kjønn, men det er fader meg homofile og heterofile også, deres legning er jo basert på kjønn! Selvsagt kan også bifile, som alle andre, være opptatt av kjønn. Anonymkode: 24658...8ca 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #11 Skrevet 18. juli 2021 Kaller man seg bifil så erklærer man at man er åpen for det meste seksuelt. Slik som trekanter og slikt. Du kommer til å ende opp med en mann uansett, i likhet med alle andre jenter som kaller seg bifile. Anonymkode: bb612...021
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #12 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg er bifil og når jeg er sammen med en dame, savner jeg en mann og vise versa. Det eneste forholdet jeg har opplevd som fullstendig tilfredsstillende var et forhold der vi var to kvinner og en mann. Dessverre holdt ikke det forholdet av diverse andre grunner som vi ikke var herre over. Så jo, mange bifile er såvisst sånn. Jeg kjenner personlig flere bifile som er sånn. Jeg opplever en veldig stor forskjell på det å være sammen med en mann og det å være sammen med en kvinne, de har forskjellige kropper og forskjellig utstråling/energi, så det er ikke sånn at jeg ikke "ser" kjønn. Andre bifile er ikke opptatt av kjønn i det hele tatt, men tiltrekkes kun av personlighet. Jeg har fått høre at jeg er overfladisk som er opptatt av kjønn, men det er fader meg homofile og heterofile også, deres legning er jo basert på kjønn! Selvsagt kan også bifile, som alle andre, være opptatt av kjønn. Anonymkode: 24658...8ca Det der gjelder absolutt ikke de fleste bifile. De fleste har ikke forhold med en av hvert kjønn. Hvor ofte møter du folk som er i sånne forhold? Jeg har aldri vært borti det. Anonymkode: fb477...b6c 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #13 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Kaller man seg bifil så erklærer man at man er åpen for det meste seksuelt. Slik som trekanter og slikt. Du kommer til å ende opp med en mann uansett, i likhet med alle andre jenter som kaller seg bifile. Anonymkode: bb612...021 Nei. Har aldri hatt eller vært interessert i trekant, og har egentlig ganske lav sexdrift. Kommer til å ende opp alene fordi jeg ikke gidder forhold og dating. Anonymkode: fb477...b6c 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #14 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kaller man seg bifil så erklærer man at man er åpen for det meste seksuelt. Slik som trekanter og slikt. Du kommer til å ende opp med en mann uansett, i likhet med alle andre jenter som kaller seg bifile. Anonymkode: bb612...021 Kan jeg forresten spørre deg om hvilket kjønn du er og hvilken legning du har? Utifra det bitre svaret ditt så minner du meg om noen lesbiske jeg har datet tidligere, som ikke tåler bifile kvinner. Anonymkode: fb477...b6c
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #15 Skrevet 18. juli 2021 Jr.Garcon skrev (20 timer siden): De bifile mannfolka jeg kjenner/vet om, lever alle som en i åpne forhold. Det vil ikke si det gjelder for alle i hele verden, men en trekker nå engang ofte slutninger basert på ens egne observasjoner. Jeg føler at det er helt logisk. Tenner du både på 190 høye Tom med pikk og skjegg, og lille Eva på 163, så vil et monogamt forhold til f.eks. lille Eva, aldri dekke behovet ditt for store sterke Tom og hans kukk. Et behov som trolig vokser for hvert år det er udekket. Er litt sånn med damene jeg kjenner også. Alle de skeive jeg har blitt kjent med ligger litt rundt og ja det gjør jeg også når jeg får sjansen til å ligge. (jeg er skeiv). Jeg synes det er vanskelig å finne noe seriøst, fordi de fleste jeg har møtt og fått følelser for er ikke på utkikk etter noe seriøst. De vil mer leke. Så jeg skjønner at mange tror at skeive ligger rundt, og jeg tror det litt selv faktisk. Men det er jo ingen som vil innrømme det. Jeg innrømmer jo aldri det til familie og venner om de sier at skeive ligger rundt. Men det er bare en tanke jeg har, jeg sier absolutt ikke at det er sånn. Men jeg tror det ligger noe i det faktisk Anonymkode: c276c...97a 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #16 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er litt sånn med damene jeg kjenner også. Alle de skeive jeg har blitt kjent med ligger litt rundt og ja det gjør jeg også når jeg får sjansen til å ligge. (jeg er skeiv). Jeg synes det er vanskelig å finne noe seriøst, fordi de fleste jeg har møtt og fått følelser for er ikke på utkikk etter noe seriøst. De vil mer leke. Så jeg skjønner at mange tror at skeive ligger rundt, og jeg tror det litt selv faktisk. Men det er jo ingen som vil innrømme det. Jeg innrømmer jo aldri det til familie og venner om de sier at skeive ligger rundt. Men det er bare en tanke jeg har, jeg sier absolutt ikke at det er sånn. Men jeg tror det ligger noe i det faktisk Anonymkode: c276c...97a Mange ligger rundt. Heterofile også. Det handler ikke om legning. Også er det de som ikke gjør det. Både heterofile og skeive. Anonymkode: fb477...b6c 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #17 Skrevet 18. juli 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Er litt sånn med damene jeg kjenner også. Alle de skeive jeg har blitt kjent med ligger litt rundt og ja det gjør jeg også når jeg får sjansen til å ligge. (jeg er skeiv). Jeg synes det er vanskelig å finne noe seriøst, fordi de fleste jeg har møtt og fått følelser for er ikke på utkikk etter noe seriøst. De vil mer leke. Så jeg skjønner at mange tror at skeive ligger rundt, og jeg tror det litt selv faktisk. Men det er jo ingen som vil innrømme det. Jeg innrømmer jo aldri det til familie og venner om de sier at skeive ligger rundt. Men det er bare en tanke jeg har, jeg sier absolutt ikke at det er sånn. Men jeg tror det ligger noe i det faktisk Anonymkode: c276c...97a Veldig, veldig mange heterofolk jeg kjenner, ligger rundt. Anonymkode: 804f7...957
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #18 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er bifil og når jeg er sammen med en dame, savner jeg en mann og vise versa. Det eneste forholdet jeg har opplevd som fullstendig tilfredsstillende var et forhold der vi var to kvinner og en mann. Dessverre holdt ikke det forholdet av diverse andre grunner som vi ikke var herre over. Så jo, mange bifile er såvisst sånn. Jeg kjenner personlig flere bifile som er sånn. Jeg opplever en veldig stor forskjell på det å være sammen med en mann og det å være sammen med en kvinne, de har forskjellige kropper og forskjellig utstråling/energi, så det er ikke sånn at jeg ikke "ser" kjønn. Andre bifile er ikke opptatt av kjønn i det hele tatt, men tiltrekkes kun av personlighet. Jeg har fått høre at jeg er overfladisk som er opptatt av kjønn, men det er fader meg homofile og heterofile også, deres legning er jo basert på kjønn! Selvsagt kan også bifile, som alle andre, være opptatt av kjønn. Anonymkode: 24658...8ca Da er du kanskje poly i tillegg da. Anonymkode: 19b66...b1c
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #19 Skrevet 18. juli 2021 Jeg har møtt de samme holdningene jeg også. Det har aldri vært noe hemmelighet at jeg er bifil(panfil), og holdningen fra de flest menn er i all hovedsak at de er sikker på at jeg er med på trekanter og kommer til å være utro. Noen kvinner har også hatt den holdningen. Uansett hvem jeg har vært i forhold med,har jeg aldri vært utro. Når jeg er i et forhold,er det kun den jeg er i forhold med som teller,på godt og vondt. Har også opplevd utroskap fra tidligere partner med unnskyldningen at siden jeg var bifil,kom jeg til å være utro uansett,så da var det ikke så farlig å være utro mot meg. Hva jeg gjør som singel og hva jeg gjør i et forhold er to helt forskjellige verdener. Jeg kan ikke fatte og begripe at så mange mener at om man har ligget litt rundt og kost seg i single tider,er en standard på hva man gjør i et forhold. Anonymkode: f285f...e7f 1
Jr.Garcon Skrevet 18. juli 2021 #20 Skrevet 18. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du er full av fordommer og bullshit. Anonymkode: fb477...b6c Nei, jeg er bare ikke like naiv og virkelighetsfornektende som visse andre. Endret 18. juli 2021 av Jr.Garcon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå