Gå til innhold

Hva vil det koste å lage nytt kjøkken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ser på en leilighet som er til salgs, men kjøkkenet er gammelt og badet er fra 2001, selv om det ser nyere ut med vegghengt toalett og glassdører i dusjhjørnet.

Lurer på hva det vil koste å lage nytt rimelig kjøkken?

Legger ved bilder.

Screenshot_20210717-140115.jpg

Screenshot_20210717-140106.jpg

Anonymkode: 288e9...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

300 000? 

Altså, det kommer jo helt an på hva du skal gjøre og om du skal totalrenovere og hvor mye du evt. kan gjøre selv. 

Fant denne kalkulatoren som kanskje kan være retningsgivende, men det varierer sikkert en del fra firma til firma også. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fra 70 000 til veldig mye mer. 

Om du velger IKEA, rimelige hvitevarer, ikke endrer på noe av vann/strøm, og gjør en del selv, har du den rimeligste løsningen. 

Derfra kommer det jo an på om du vil ha bedre løsninger, mer avanserte hvitevarer, varmekabler, flislegging, benk i sten..... 

Anonymkode: bbf81...e48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Fra 70 000 til veldig mye mer. 

Om du velger IKEA, rimelige hvitevarer, ikke endrer på noe av vann/strøm, og gjør en del selv, har du den rimeligste løsningen. 

Derfra kommer det jo an på om du vil ha bedre løsninger, mer avanserte hvitevarer, varmekabler, flislegging, benk i sten..... 

Trenger ikke benk i sten eller varmekabler i gulvet, men vil ha integrerte hvitevarer og komfyr på veggen. Gjerne også vaskemaskin oppe på veggen, men det blir vel en dyrere løsning.

Har aldri renovert før og er ikke istand til å gjøre noe selv, så må leie folk.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi betalte rundt 105000,- fra Epoq, nye hvitevarer (integrert stekeovn, mikro, ventilator, platetopp). Mener vi fikk mellom 25-35% rabatt på det meste. Laminat benkeplate.
Da har jeg ikke tatt med kjøl/frys, elektriker eller rørlegger, selv om vi ikke endret mye på verken vann/avløp eller strømmen. 
Vi satte det opp på egenhånd.

Anonymkode: 2942d...498

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom kjøkkenet faktisk fungerer, så kan du heller vurdere å bytte fronter og male for øvrig. Det kan bli fresht og fint, og er rimelig økonomisk 👍

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trenger ikke benk i sten eller varmekabler i gulvet, men vil ha integrerte hvitevarer og komfyr på veggen. Gjerne også vaskemaskin oppe på veggen, men det blir vel en dyrere løsning.

Har aldri renovert før og er ikke istand til å gjøre noe selv, så må leie folk.

Ts

Da vil jeg si minimum 150 000. Gitt IKEA, og relativt rimelige valg. Kan hente anbud fra snekker direkte. 

Opphøyet vaskemaskin ville jeg glemt. De er smale, dyre, passer ikke i standardløsninger, blant annet. 

Bruk tid i tegneprogrammet deres på nett. Og ikke endre på noe av rørsystem (dvs vask/oppvaskmaskin). Elektrisk er noe rimeligere å fikse.

Personlig ville jeg nok budsjettert 300 000. Kjedelig å måtte ta alle de rimelige valgene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi pusset opp kjøkkenet for to år siden, nye skap og de fleste hvitevarer og det ble på rundt 100.000kr. Det var fra Ikea, gjorde ingenting selv, de rev det gamle og monterte nytt. Priser kan jo ha endret seg, men sjekk på Ikea.no.

Jeg ville budsjettert med 200.000 uansett, det kan du jo tenke på når du legger inn bud. 

Bad er nok mer omfattende.

Anonymkode: 49a39...f6b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kjøpte leilighet for ca 4 år siden og har pusset opp både kjøkken og bad.

Kjøkkenet kom på ca. 100.000. Skap/skuffer/fronter og integrerte hvitevarer fra Epoq (fikk noe rabatt pga. bekjentskaper). Har også lagt nytt gulv og sparklet + malt vegger. Montering og elektriker- og rørleggerarbeid ble gjort av familie/venner. Så der ville det nok gått noen tusen til.. 

Badet er pusset opp «billig». Lagt nytt belegg over det gamle belegget, rimelige baderomsplater fra megaflis på veggene (har malt disse i ønsket farge). Kjøpt høyskap fra IKEA + benkeplate over vaskemaskin/tørketrommel og vask. Nytt dusjkabinett. Vet ikke helt hvor mye dette kom på, men det var ikke mye:) 

Trenger ikke bli så forferdelig dyrt : )

Anonymkode: 5a2c2...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Da vil jeg si minimum 150 000. Gitt IKEA, og relativt rimelige valg. Kan hente anbud fra snekker direkte. 

Opphøyet vaskemaskin ville jeg glemt. De er smale, dyre, passer ikke i standardløsninger, blant annet. 

Bruk tid i tegneprogrammet deres på nett. Og ikke endre på noe av rørsystem (dvs vask/oppvaskmaskin). Elektrisk er noe rimeligere å fikse.

Personlig ville jeg nok budsjettert 300 000. Kjedelig å måtte ta alle de rimelige valgene. 

Nevøen min er nylig utdannet elektriker, så jeg regner med han kan gjøre det elektriske gratis.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...