Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har tatt eksamen(er) fra yrkesfagene på helse og oppvekst VG1? Eller som privatist? Da snakker jeg om kommunikasjon og samhandling, yrkesliv, yff og helsefremmende arbeid. Hvordan var selve eksamenen? Selv skal jeg ta opp alle disse fagene til høsten og ønsker å vite hvordan det var for andre. Setter veldig stor pris på svar og tips angående dette.

Anonymkode: f1bda...864

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt både vg1 og vg2 som privatist. De var veldig greie, får ha med boka på eksamen. På tverrfaglig praktisk vg1, fikk jeg å demonstrere HRL på ei dukke. 

Anonymkode: 6b20f...bf6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har tatt både vg1 og vg2 som privatist. De var veldig greie, får ha med boka på eksamen. På tverrfaglig praktisk vg1, fikk jeg å demonstrere HRL på ei dukke. 

Ah, så fint å høre!! hvilket fag gikk det tverrfaglige under? Helsefremmende? Jeg skal også ta yff opp som privatist, men hvordan er det det egentlig fungerer? Ble du bare plassert på en arbeidsplass i over tid? Unnskyld for alle spørsmålene, jeg er bare så urolig nysgjerrig og spent selv. Får håpe det går like greit for min del!

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ah, så fint å høre!! hvilket fag gikk det tverrfaglige under? Helsefremmende? Jeg skal også ta yff opp som privatist, men hvordan er det det egentlig fungerer? Ble du bare plassert på en arbeidsplass i over tid? Unnskyld for alle spørsmålene, jeg er bare så urolig nysgjerrig og spent selv. Får håpe det går like greit for min del!

TS

Den tverrfaglige er innom alle fagene:)

Etter den praktiske biten, får du noen spørsmål i etterkant. 

Yff er jeg ikke sikker på, da jeg jobbet i helsesektoren fra før av, så fikk godkjent det. 

Sikker på at det går veldig fint 😁

Spørsmålene på eksamen er ganske åpne, så du kan skrive mye. Jeg vill ikke kalle meg selv skoleflink, å skal sies at jeg ikke leste så mye i forkant eller, men sto med firere og femmere. 

Bare husk å skrive kilder, og omformulere godt om du bruker boka  elns😊 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Den tverrfaglige er innom alle fagene:)

Etter den praktiske biten, får du noen spørsmål i etterkant. 

Yff er jeg ikke sikker på, da jeg jobbet i helsesektoren fra før av, så fikk godkjent det. 

Sikker på at det går veldig fint 😁

Spørsmålene på eksamen er ganske åpne, så du kan skrive mye. Jeg vill ikke kalle meg selv skoleflink, å skal sies at jeg ikke leste så mye i forkant eller, men sto med firere og femmere. 

Bare husk å skrive kilder, og omformulere godt om du bruker boka  elns😊 

Da skjønner jeg! Har hørt at det også er en skriftlig del, men det tenker jeg er enten før eller etter den praktiske delen. Så kjekt at du fikk ha med deg bok også! Tenker det skal gå ganske greit, tusen takk for svar og tips 🥰

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da skjønner jeg! Har hørt at det også er en skriftlig del, men det tenker jeg er enten før eller etter den praktiske delen. Så kjekt at du fikk ha med deg bok også! Tenker det skal gå ganske greit, tusen takk for svar og tips 🥰

Masse lykke til 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...