AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #21 Skrevet 20. juli 2021 2 hours ago, stan said: Vi vurderer Tesla Y som en elektrisk SUV som erstatning for Qashqaien vår. Men skulle gjerne hatt en 7 seter. Dessverre leveres det bare 5 seter til høsten. Kjøp en brukt Tesla X Anonymkode: 96999...15b
stan Skrevet 20. juli 2021 #22 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kjøp en brukt Tesla X Anonymkode: 96999...15b Ja, vurderer det. Eller en S? Usikker på bagasjerommet.
Gjest DNX Skrevet 20. juli 2021 #23 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kjøp en brukt Tesla X Anonymkode: 96999...15b Vi vurderte det, men det ble en god del dyrere med f.eks. en 5 år gammel model X enn en splitter ny Enyaq (med nybilgaranti)
Gjest DNX Skrevet 20. juli 2021 #24 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Obs! Nyttevektlasten for elbil er ofte lav. Er nok mange som kjører med overvekt. Anonymkode: 8295f...870 Enyaq har en nyttelast på 658 kg, mot 566 kg på Octaviaen som byttes ut.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #25 Skrevet 20. juli 2021 Blir de billig snart på finn? Anonymkode: 6f638...ef7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #26 Skrevet 20. juli 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Blir de billig snart på finn? Anonymkode: 6f638...ef7 De kommer nok som brukte biler på finn etterhvert, men ikke helt ennå, de er jo helt nye. Anonymkode: 04e3c...c79
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #27 Skrevet 20. juli 2021 3 hours ago, DNX said: Det kommer jo helt an på hva som er viktigst for den konkrete familien. Vi skal ha Enyaq fordi den er best på bagasjeplass. Antall liter oppgitt er ikke så ulikt, men de målingene gjøres fra gulv til toppen av setekanten (eller noe lignende; i alle fall ikke opp til taket). Enyaq har mye mindre skrånende tak enn f.eks. Ioniq, så det er plass til en god del mer i Enyaq fra nakkestøtta og opp (med lastnett så det fortsatt er trygt å laste i høyden mtp kollisjon). Skal man ha det som bil nr. 2 eller man ikke har små/mange barn, er det kanskje ikke så viktig. Bare dra å se på den først, om du ikke har gjort det ennå. Den er jo ikke faktisk så stor, bagasjen til Eniaq. Sammenlignet med model 3.. oppgitt har model tre samlet bagasjevolum på 540 liter og Eniaq på 580. Jeg hadde da også oppfatning at Eniaq sin bagasjeplass er stor og høy, men når jeg så den, så var den ikke sånn "wow, så stort", den er er ganske smal allikevel. 🤷 Anonymkode: 04e3c...c79 1
Gjest DNX Skrevet 20. juli 2021 #28 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bare dra å se på den først, om du ikke har gjort det ennå. Den er jo ikke faktisk så stor, bagasjen til Eniaq. Sammenlignet med model 3.. oppgitt har model tre samlet bagasjevolum på 540 liter og Eniaq på 580. Jeg hadde da også oppfatning at Eniaq sin bagasjeplass er stor og høy, men når jeg så den, så var den ikke sånn "wow, så stort", den er er ganske smal allikevel. 🤷 Anonymkode: 04e3c...c79 Sett den flere ganger og det er ikke dårligere enn på Octavia som vi har fra før, så da er vi godt fornøyd 😊 Dessuten er alle bilene som kan prøvekjøres utstyrt med bagasjeromspakke, som innebærer at bagasjeromsgulvet er like høyt som lastekanten, for enkel av- og pålessing. Vi har bestilt uten den pakken og får da ca. 15 cm dypere bagasjeromsgulv, og dermed godt med plass. Har ingenting imot Model 3, og andre må gjerne kjøpe den, men jeg kjenner også et par som har syntes «høyden» på åpnignen/bagasjeromsluka er upraktisk liten mtp. å lesse inn og ut barnevogn. Folk har ulike preferanser og behov, så da vil det jo variere hvilken vil folk foretrekker.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #29 Skrevet 20. juli 2021 DNX skrev (1 minutt siden): Sett den flere ganger og det er ikke dårligere enn på Octavia som vi har fra før, så da er vi godt fornøyd 😊 Dessuten er alle bilene som kan prøvekjøres utstyrt med bagasjeromspakke, som innebærer at bagasjeromsgulvet er like høyt som lastekanten, for enkel av- og pålessing. Vi har bestilt uten den pakken og får da ca. 15 cm dypere bagasjeromsgulv, og dermed godt med plass. Du, dette har jeg undres over. Så mange moderne biler som har et slikt opplegg. Det er jo helt idiotisk å "waste" så mye plass! Sløsing både i høyde og bredde er svært vanlig i moderne bilers bagasjerom. Anonymkode: c7e7c...100
Gjest DNX Skrevet 20. juli 2021 #30 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du, dette har jeg undres over. Så mange moderne biler som har et slikt opplegg. Det er jo helt idiotisk å "waste" så mye plass! Sløsing både i høyde og bredde er svært vanlig i moderne bilers bagasjerom. Anonymkode: c7e7c...100 Ja, det kan du si! Det heter for så vidt variabelt bagasjerom hos Skoda, så man kan i praksis velge lav eller høy høyde om man har bagasjeromspakken, men må da ta ut en stor isoporbit som jo må plasseres et sted om man skal «senke» gulvet. Vil mye heller ha det størst mulig hele tiden og slippe det der 😊 Men har inntrykk av at ganske mange velger bagasjeromspakken på Enyaq.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #31 Skrevet 20. juli 2021 3 hours ago, DNX said: Sett den flere ganger og det er ikke dårligere enn på Octavia som vi har fra før, så da er vi godt fornøyd 😊 Dessuten er alle bilene som kan prøvekjøres utstyrt med bagasjeromspakke, som innebærer at bagasjeromsgulvet er like høyt som lastekanten, for enkel av- og pålessing. Vi har bestilt uten den pakken og får da ca. 15 cm dypere bagasjeromsgulv, og dermed godt med plass. Har ingenting imot Model 3, og andre må gjerne kjøpe den, men jeg kjenner også et par som har syntes «høyden» på åpnignen/bagasjeromsluka er upraktisk liten mtp. å lesse inn og ut barnevogn. Folk har ulike preferanser og behov, så da vil det jo variere hvilken vil folk foretrekker. Ja det er helt sant, åpningen er mindre på model 3. Men våre barn har vokst ut av barnevognbruk, så det er ikke et problem for oss. Vi fikk dog to barnesykler i Tesla sin bagasjerom med oss på ferie 😂😬 Anonymkode: 04e3c...c79
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #32 Skrevet 21. juli 2021 20 hours ago, stan said: Ja, vurderer det. Eller en S? Usikker på bagasjerommet. Bra bagasjerom på de, men er bedre på X'n. Spørs på bruken😊 Anonymkode: 96999...15b
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #33 Skrevet 21. juli 2021 20 hours ago, DNX said: Vi vurderte det, men det ble en god del dyrere med f.eks. en 5 år gammel model X enn en splitter ny Enyaq (med nybilgaranti) Det er den, men 2 forskjellige biler da😊 Anonymkode: 96999...15b
Gjest DNX Skrevet 21. juli 2021 #34 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er den, men 2 forskjellige biler da😊 Anonymkode: 96999...15b Ja. Og bare en av dem var innenfor vårt budsjett 😊 Så er ikke alltid så enkelt som «velg heller brukt model X fremfor Enyaq» - det var poenget mitt, ikke et forsøk på å si at det er like biler 😊
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #35 Skrevet 21. juli 2021 4 minutter siden, DNX said: Ja. Og bare en av dem var innenfor vårt budsjett 😊 Så er ikke alltid så enkelt som «velg heller brukt model X fremfor Enyaq» - det var poenget mitt, ikke et forsøk på å si at det er like biler 😊 😊 Anonymkode: 23d08...021
AliceNextDoor Skrevet 21. juli 2021 #36 Skrevet 21. juli 2021 jeg har Ioniq 2020modell. Den er helt grei, men ikke noe mer enn det. Det er mye veistøy og jeg merker at den er langt mer massiv uten å gi meg noe mer følelse av solid/kvalitet. Prøvde et par andre før jeg bestemte meg, og angrer idag på at jeg ikke kjøpte en hybrid. Jeg har ikke prøvd Volkswagen sin siste. Før denne hadde jeg en Golf 2014 som jeg solgte fordi garantien gikk ut. Jeg savner den i grunnen litt fordi den definitivt føltes mer solid å kjøre og var ganske så behagelig. Den ga meg heller ikke noe hodebry med ladekø eller rekkeviddeangst. Jeg ønsker å bytte ut den jeg har nå snartest mulig og mest mulig økonomisk forsvarlig mht verditap i en Kia hybrid. Ford er også interessant. Jeg prøvekjørte Tesla 3, men var forbauset over dårlig kvalitet på diverse detaljer og klarte ikke forsvare prisen.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #37 Skrevet 21. juli 2021 Vi har VW ID4 og er kjempefornøyde 😊 Var nylig på langtur med takboks og sykkelstativ. Fikk masse komplimenter for bilen og vi ladet opp til 80 % på 35 minutter. Anonymkode: e7e42...a35
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #38 Skrevet 21. juli 2021 50 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har VW ID4 og er kjempefornøyde 😊 Var nylig på langtur med takboks og sykkelstativ. Fikk masse komplimenter for bilen og vi ladet opp til 80 % på 35 minutter. Anonymkode: e7e42...a35 Fra 0%? Anonymkode: 96999...15b
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #39 Skrevet 21. juli 2021 1 hour ago, strapaziert said: Jeg prøvekjørte Tesla 3, men var forbauset over dårlig kvalitet på diverse detaljer og klarte ikke forsvare prisen. Hva var dårlig? Vi driver å vurderer Tesla 3 selv Anonymkode: 23d08...021
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #40 Skrevet 21. juli 2021 strapaziert skrev (2 timer siden): jeg har Ioniq 2020modell. . Det er en helt annen bil enn Ioniq 5. Anonymkode: c7e7c...100 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå