Gå til innhold

Kassevis av brev fra kvinner som beundrer Anders Behring Breivik

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/39l7nL/breiviks-kamp-bak-murene

I en bod i kjelleren i lokalene til advokatfirmaet i Oslo har Geir Lippestad (57) samlet på brev han mottok etter at han ble oppnevnt som forsvarer for Anders Behring Breivik. Da han viser oss den store pappesken, har han ikke sett materialet på mange år. I kassen ligger hundrevis av brev, de fleste mottatt fra 2011 og frem til rettssaken startet året etter.

– Det kom veldig mye post i en periode. Mye var beundrerpost, og rene kjærlighetsbrev, forteller advokaten.

– Det var kvinner som skrev at de tenkte på ham hver dag, og at de var forelsket i ham. Andre ville ha kontakt med Breivik og møte ham. 

men oss som ikke er massemordere vil ingen ha. 🤕

Endret av true aspie
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette bare viser at det er mange syke mennesker. Burde ikke få noe som helst oppmerksomhet, og hvorfor blir dette tatt opp nå rett før 22 juli?

Anonymkode: b242c...651

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at du vil ha en av disse forstyrra kvinnene? Blir mye post når hele verden fikk med seg dette. Men andelen kvinner som er forelska i massedrapsmenn er likevel svært liten.

Anonymkode: 00284...ee3

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Han har ambisjoner og en mannlig stemme. Kvinner liker slikt.

Anonymkode: 04473...75f

• Liker 4
Skrevet

Konklusjonen er: det finnes flere sinnsyke mennesker i vårt langstrakte land enn hva vi tror 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
true aspie skrev (4 minutter siden):

Altså, at han jeg skal bli sammen med ikke er en massemorder anser jeg som et minimum. I tillegg til dette har jeg veldig mange andre krav og ønsker. 

For øvrig kan jeg ikke helt skjønne fascinasjonen til disse kvinnene, men det er nok antagelig noe urinstikt som våkner opp. "Her er en mann med mot og gjennomføringsevne" eller "jeg tror jeg har det som trengs for å snu denne stakkars mannens tankesett og gi han kjærligheten han aldri fikk" ett eller annet sånt. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor en massemorder ville være på toppen av ønskelista.

Anonymkode: b5acd...667

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre konsekvensen når man gjorde ABB tilregnelig. Man tenkte kanskje det ville være en fordel politisk å vise til hva "gale meninger" kunne føre til i ytterste konsekvens, men så overså man det faktum at han da tydeligvis ble en helt for enkelte i stedet. 

Jeg tror mannen er stein hakke gal.

Anonymkode: c74d0...5bb

AnonymBruker
Skrevet

Tror du bør endre overskriften, Lippestad sier hundrevis av brev, ikke kassevis. De som skriver til ham lider nok av Hybristofilia.

Anonymkode: 0a50b...8f2

• Liker 4
Skrevet

Det illustrerer kanskje at en i store grupper finner "alt" og at man dermed ikke bør lese for mye ut av det. Noen kvinner forelsker seg i (masse)mordere, men det gir liten mening å bedømme kvinner generelt på bakgrunn av det. Jeg skulle ønske vi var flinkere til å forstå det på andre områder også, eksempelvis når noen mottar en rasistisk melding på internett. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Slike kvinner som liker en som han, vil vel ingen mann egentlig ha uansett. Tror ikke du går glipp av noe ang de som har sendt disse brevene altså !

Anonymkode: e969c...674

• Liker 15
Skrevet
true aspie skrev (12 minutter siden):

100% av alle friske og normale kvinner vil selvsagt ha en mann som IKKE er massemorder. 

Men det er ganske utrolig at det i det hele tatt finnes noen som ønsker kontakt med Breivik (eller Fjottulf som han vel egentlig vil bli kalt). 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Litt skremmende at det finnes sånne kvinnfolk 

Anonymkode: eaaca...778

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og en normal fyr som meg er jomfru…

Anonymkode: 08fdb...8f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og en normal fyr som meg er jomfru…

Anonymkode: 08fdb...8f9

Ja, men disse kvinnene som ønsker å bli sammen med fjottulf er vel ikke kvinner du ønsker å bli sammen med uansett? (Hint: disse er ikke de normale oppegående som de fleste av oss)

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du kan justere og korrigere overskriften din litt. Det er ikke "kassevis" med brev, det er EN kasse med noen hundre brev i denne ene kassen.... Men det er kanskje ikke click-bait nok for deg å skrive?

Uansett sier det seg selv at det er folk som ikke er riktig sammenskrudde i huet som tiltrekkes av mordere og kriminelle. Akkurat som noen menn begår overfallsvoldtekter. Vi bør ikke se ned på og avfeie hele den mannlige befolkningen av den grunn, for det er jo mange som IKKE er voldtektsmenn også, og som aldri kunne tenkt seg å gjøre noe sånn, altså tiltrekkes seksuelt av å tvinge noen andre til sex med vold.

Anonymkode: 98ea3...015

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det kalles hybristofili og er langt vanligere og utbredt enn mange tror. Dette er enda en av disse kvinnesykdommene som blir nedprioritert og lite forsket på.

Det er i utgangspunktet ikke noe problem med hybristofile kvinner. Problemet oppstår når disse får jobber der de kommer i kontakt med slike menn. Kriminalomsorgen er åpenbart et enormt trekkplaster på slike kvinner. Jeg vil anta at 60-70% av alle kvinnelige ansatte i kriminalomsorgen er hybristofile. Det er utallige eksempler på hybristofile ansatte som hjelper innsatte med alt fra smugling av brev og narkotika, til å gi innsatte sex og andre fordeler. 

Anonymkode: 858b0...42c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle kjente personer får kjærlighetsbrev. Trådstarter om du ønsker å få drøssevis av kjærlighetsbrev så meld deg på en reality-serie eller lignende. Da blir du kjendis uten at det krever noe innsats. 

Anonymkode: 062cd...7e8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Voldsmenn og drapsmenn har alltid vært populære blant damer. Hvorfor det er slik kan man jo spørre seg om, men det er vel noe biologisk da.

Anonymkode: f0e62...69b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kalles dark triad (den mørke triaden). Mange kvinner liker menn som er del av denne triaden med psykopatiske, narsissistiske og manipulative trekk. Hybristofili er desverre ikke uvanlig heller. Bare se på alle kriminelle som får tonnevis med kjærlighetsbrev.

Anonymkode: 53fe0...26c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...