Gå til innhold

Neglesopp.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med neglesopp på føttene. Storetåneglene er helt gule og lilletåneglene er tjukke og porøse. Noen som har hatt det og blitt kvitt det? Jeg har gått med det i 2 år ca og prøvd nalox og div. På apotek. 

Synes det er så pinlig og tør ikke å gå til lege med det. 

Anonymkode: e6928...580

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg fungerte nalox, hadde det på hele stortåneglen. Det tok flere mnd før jeg så noe effekt, først da begynte jeg å få normal negl innerst ved roten. Jeg fortsatte til hele neglen var normal pluss litt lenger. Tok over et år. 

Anonymkode: 197d7...884

AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen, de har sett sånt før. Det er veldig vanlig. Det finnes pillekurer som funker

Anonymkode: a5eb2...a3b

Skrevet (endret)

Jeg hadde neglesopp og fikk resept av legen på et middel som skulle pensles på. Han advarte om at siden tåneglene vokser så sakte, ville det ta rundt ett år med behandling før man kunne regne med at stortåa ble frisk.

Jeg holdt på å pensle i månedsvis, men så ingen bedring på det som vokste ut ved roten likevel. Så jeg ga opp.

Etter 15 (!) år med denne typen stortå-negler, så jeg plutselig en dag ut av det blå, at det holdt på å vokse ut frisk, rosa negl ved roten, helt av seg selv på begge stortåneglene! Og det fortsatte. Neglene på den mindre tåen ved siden av stortåa var også rammet av neglesopp på begge føtter, men det samme skjedde der. Det vokste ut frisk negl helt av seg selv.(de tre andre neglene på hver fot var ikke rammet)

Det var en fin dag den dagen jeg kunne klippe vekk den siste randen med infisert stortånegl på begge tær og sitte igjen med friske og fine negler! 

Det skjedde altså helt spontant av seg selv at tærne ble friske, uten behandling. Men det tok mange år...!

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...