Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer mener jeg godt kan dekke husleien aleine noen måneder i året eksempelvis nå i juli siden han må ha barnen sine på 4 uker ferie.  Jeg mener at det er uaktuelt siden vi bor i hus mye større enn jeg trenger kun fordi han har barn. 

Hva synes dere om dette? 

Å jo, jeg bidrar til ungene... klær, mat, aktiviteter, henting/ levering men akkurat dette med leien synes jeg ikke noe om. Er jo penger jeg aller helst hadde satt på sparekonto.

Anonymkode: d2ce9...e90

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok droppet mannen om han var så til de grader urimelig og kortsynt. Jeg håper han har andre vanvittig gode egenskaper? 

Anonymkode: 34587...e7f

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvis han flytter ut de 4 ukene og dere tar inn nye leieboer er det jo greit. Skal han oppbevare sine ting der og ellers ha boligen ståendeklar for ham, må han betale. Du slipper jo heller ikke halve utgiftene hvis du drar 2 uker på ferie. Hvorfor synes han at du skal belastes økonomisk fordi han har ferie? Ugreit. Slutt å betale noe som helst på barna hans heller, la foreldrene ta seg av det.

Anonymkode: 01cd9...498

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Da skal du betale mye mindre husleie pga at de er flere. Og du skal MED ÉN GANG slutte å betale klær og aktiviteter osv for barna hans!! Mat skal du betale mindre. Dere får regne ut fordelingen der. Han får leie ut rommene til ungene hvis han vil spare penger på husleie. Tror han virkelig andre folk slipper å betale husleie når de drar på ferie? Hvor fant du denne fyren? På Leos lekeland??

Anonymkode: 8f226...5ad

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det urettferdig. Han skal ikke betale mindre faste utgifter fordi han har barn, det blir for tåpelig. Da får han heller kutte ned på andre ting. Du skal ikke lide for hans barn :)

Han høres ikke ut som tidenes varp med de holdningene der....

Anonymkode: 8875d...960

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Samboeren din er på bærtur. Jeg foreslår at du seriøst vurderer å finne deg en bolig tilpasset dine behov og bli særboende.

AnonymBruker
Skrevet

Makan til frekkhet!?

Høres jo ut som det alt i utgangspunktet er du som taper økonomisk på å leve og bo med denne mannen?

Det er han som har barn, og merutgifter pga av det. Det skal virkelig ikke gå ut over din økonomi. Du strekker deg alt veldig langt.

Anonymkode: 5d136...feb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere skal dele på husleien. Maken til kravstor type!!!

Anonymkode: 09eb5...b6c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Samboer mener jeg godt kan dekke husleien aleine noen måneder i året eksempelvis nå i juli siden han må ha barnen sine på 4 uker ferie.  Jeg mener at det er uaktuelt siden vi bor i hus mye større enn jeg trenger kun fordi han har barn. 

Hva synes dere om dette? 

Å jo, jeg bidrar til ungene... klær, mat, aktiviteter, henting/ levering men akkurat dette med leien synes jeg ikke noe om. Er jo penger jeg aller helst hadde satt på sparekonto.

Ok men da dekker du noen mnd også. Er ikke værre enn det

Anonymkode: 49420...9ad

AnonymBruker
Skrevet

Dersom man skal flisespikke så burde jo han dekke en større andel av husleia, i og med at dere leier en større bolig enn du har behov for for å ha plass til hans barn. Her ville jeg ha tatt utgangspunkt i hvor mye det koster å leie en bolig med et soverom, også betaler du halvparten av dette i leie og resten betaler han. Og han skal selvsagt betale selv om han har ferie. 

Anonymkode: 873e7...a44

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det han i praksis sier, og dere alt delvis gjør, er at du skal dekke hans utgifter til egne barn.

Det er faktisk ikke greit.

Er han gjerrigknark ellers også??

Anonymkode: 5d136...feb

• Liker 3
Skrevet

Her var det mye negativitet om «milimeterfordeling». Personlig mener jeg at man skal dele kostnadene etter inntekt når en bor sammen. Alle kostnader tas med i regnestykket og man fordeler etter inntekt. Eventuelt likt. Om man ikke liker partnerens kostnader er han/hun kanskje ikke den rette.
Det finnes drøssevis av tråder her inne der flertallet mener at den som tjener mest skal betale mest (spesielt når den som tjener mest er mann). Men med en gang det kommer barn inn i bildet, og spesielt der det er mannen som har barn fra før, er det andre regler som skal gjelde. Hvorfor?

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Her var det mye negativitet om «milimeterfordeling». Personlig mener jeg at man skal dele kostnadene etter inntekt når en bor sammen. Alle kostnader tas med i regnestykket og man fordeler etter inntekt. Eventuelt likt. Om man ikke liker partnerens kostnader er han/hun kanskje ikke den rette.
Det finnes drøssevis av tråder her inne der flertallet mener at den som tjener mest skal betale mest (spesielt når den som tjener mest er mann). Men med en gang det kommer barn inn i bildet, og spesielt der det er mannen som har barn fra før, er det andre regler som skal gjelde. Hvorfor?

Les hovedinnlegget en gang til: mannen ønsker å slippe å betale husleie noen måneder i året fordi han da er på ferie med barn(a). Han mener at TS da skal dekke det som er løpende utgifter alene fordi det er så dyrt å ha barn.

Jeg synes det er totalt på bærtur - og det hadde jeg synes det var dersom det var en mor som mente det overfor en stefar også.

Hvis man har lik inntekt er det helt OK å ha fellesøkonomi. Men i tilfeller der den ene part har barn og ikke den andre bør den som har barn forsørge barna sine. Det betyr at alle kostnader som skyldes at det finnes barn hos den ene part bør dekkes av den som har barna. I dette tilfellet snakker vi om en mye dyrere bolig enn det TS ville hatt bruk for hvis det ikke hadde vært for barna. Jeg synes faktisk ikke det er urimelig at merkostnaden dekkes av den som trenger den større boligen. 

Skrevet
Blondie65 skrev (Akkurat nå):

Les hovedinnlegget en gang til: mannen ønsker å slippe å betale husleie noen måneder i året fordi han da er på ferie med barn(a). Han mener at TS da skal dekke det som er løpende utgifter alene fordi det er så dyrt å ha barn.

Jeg synes det er totalt på bærtur - og det hadde jeg synes det var dersom det var en mor som mente det overfor en stefar også.

Hvis man har lik inntekt er det helt OK å ha fellesøkonomi. Men i tilfeller der den ene part har barn og ikke den andre bør den som har barn forsørge barna sine. Det betyr at alle kostnader som skyldes at det finnes barn hos den ene part bør dekkes av den som har barna. I dette tilfellet snakker vi om en mye dyrere bolig enn det TS ville hatt bruk for hvis det ikke hadde vært for barna. Jeg synes faktisk ikke det er urimelig at merkostnaden dekkes av den som trenger den større boligen. 

Det er bare en måte å fordele totale kostnader på. Dersom dette medfører at mannen får mindre kostnader enn han ville hatt dersom kostnadene ble betalt likt eller fordelt etter inntekt er jeg enig med deg. 
Dersom man skal skille ut barna som egen kostnadspost som skal dekkes av den som er forelderen, må alle andre særkostnader også skilles ut før man fordeler. Det er ikke noe hyggelig å bruke tid på. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, må bare snakke med han igjen.  Har ingen problemer med å bidra til barnen med klær, mat og alle sånne ting men akkurat den delen med husleien synes jeg er veldig urettferdig iforhold til at det faktisk ikke er jeg som trenger boligen vi har. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, må bare snakke med han igjen.  Har ingen problemer med å bidra til barnen med klær, mat og alle sånne ting men akkurat den delen med husleien synes jeg er veldig urettferdig iforhold til at det faktisk ikke er jeg som trenger boligen vi har. 

Når han er så gniten på pengene sine ovenfor deg. Hvorfor i all verden bruker du av dine penger på å kjøpe klær og mat til hans og eksen hans sitt barn? Det er det de som skal betale, ikke du. De får stønader for dette. Det får ikke du.

Anonymkode: 8f226...5ad

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...