AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #21 Skrevet 17. juli 2021 Jeg fikk noen Hue-pærer og LED-stripe i gave. Jeg bruker dem bare på soverommet. Nesten alle lampene mine har synlig pære, og der ser den Hue-klumpepæra bare stygg ut. De andre stuelampene mine har sånne bittesmå, nesten flate pærer, vet ikke om de funker med Hue. LED-stripa er også vanskelig å tilpasse. Jeg ville helst hatt flere korte striper, men det går ikke uten å bli kjempedyrt. Er veldig fornøyd på soverommet da. Fint å kunne veksle mellom skarpt lys og koselys. Hadde tenkt å få installert dimmer, men tiltak å få tak i elektriker, så da var Hue bedre. Og jeg kan ligge i senga og lese, og så slå av lyset med mobilen, uten å stå opp igjen. Og forsiktig vekking av at lyset slår seg på på morgenen er behagelig. Det slår seg også gradvis av på kvelden, skulle gjerne hatt det på stua også, for å komme meg i seng i rett tid. Jeg synes det er litt irriterende å bruke mobilen til å styre med alltid. Jeg har ikke noe sted å gjøre av lysbryteren, så jeg roter den vekk. Og nå har de endra noe på iphone iallefall, så widgetene jeg brukte til å styre med er borte. Anonymkode: b5665...50f
skrue Skrevet 17. juli 2021 #22 Skrevet 17. juli 2021 3 hours ago, newman01 said: Hva gjør du på badet som medfører vann i taket? Så lenge det ikke monteres lys rett over dusjhode går det fint En gang da jeg var liten og satt i badekaret sprutet jeg vann i alle retninger. Ti minutter etter at jeg var oppe og ute av rommet sprakk glasskuppelen i taket. Glass overalt. Årsaken var at jeg hadde klart å få vann til å renne inn i kuppelen, antagelig via sokkelen over, der det fordampet og laget trykk som tilslutt ble for mye. Så har man barn er alt mulig.
Anzii Skrevet 17. juli 2021 #23 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg fikk noen Hue-pærer og LED-stripe i gave. Jeg bruker dem bare på soverommet. Nesten alle lampene mine har synlig pære, og der ser den Hue-klumpepæra bare stygg ut. De andre stuelampene mine har sånne bittesmå, nesten flate pærer, vet ikke om de funker med Hue. LED-stripa er også vanskelig å tilpasse. Jeg ville helst hatt flere korte striper, men det går ikke uten å bli kjempedyrt. Er veldig fornøyd på soverommet da. Fint å kunne veksle mellom skarpt lys og koselys. Hadde tenkt å få installert dimmer, men tiltak å få tak i elektriker, så da var Hue bedre. Og jeg kan ligge i senga og lese, og så slå av lyset med mobilen, uten å stå opp igjen. Og forsiktig vekking av at lyset slår seg på på morgenen er behagelig. Det slår seg også gradvis av på kvelden, skulle gjerne hatt det på stua også, for å komme meg i seng i rett tid. Jeg synes det er litt irriterende å bruke mobilen til å styre med alltid. Jeg har ikke noe sted å gjøre av lysbryteren, så jeg roter den vekk. Og nå har de endra noe på iphone iallefall, så widgetene jeg brukte til å styre med er borte. Anonymkode: b5665...50f Kunne du skrudd opp den «magnet plata» et sted ved senga da? Vi har fjernkontrollene på veggen som en vanlig lysbryter, fordi de alltid henger i den☺️
likestilling Skrevet 18. juli 2021 #24 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hva synes du? Jeg ønsker ikke noe high tech-hjem, har bare totalt syv lamper i leiligheten, i ulike rom, jeg ønsker smartlys på. Ønsker ikke masse farger, bare dimming av varmhvitt så det blir lunere. Trenger jeg bridge til dette? Har du erfaring med IKEA trådfri? Hue? Hva synes du? Fristende å spare penger, da Philips er utrolig dyrt. Anonymkode: 2dffe...ae9 Stemmer ikke at man trenger Hue Bridge forrresten, man klarer seg fint uten siden de har bluetooth nå. Hvis du skal gjøre noe fancy må du ha bridge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå