Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hvordan er det å jobbe som apotektekniker i apotek?

mye mersalg utenom vanlig arbeid?

skal du kunne mye medisin?

står du mye i løpet av dagen/fysisk tungt??

stress og press fra arbeidsgiver, kunder?

er det timeslønn eller månedslønn? hva er grunnlønna i 2021??

Anonymkode: 097f0...e53

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke en apotekteknikker, men studerer farmasi (reseptar). Jeg kan svare på noen av spørsmålene dine. 

1. Hvordan er det å jobbe som apotektekniker i apotek?

2. Mye mersalg utenom vanlig arbeid?

Mersalg er jo en del av arbeidet, men vil ikke si at det er hovedfokuset. Å gjøre jobben din som en apotekteknikker er hovedfokuset. Men om en legemiddel for eksempel kan gi munntørrhet er det ikke noe feil å anbefale kunden munnskyld for eksempel. Eller krem dersom en legemiddel gir tørr hud. 

3. skal du kunne mye medisin?

Du skal jo selvfølgelig kunne medisin, men nesten alt står i farmapro (programmet som brukes i apoteket) . Det står i systemet hva de ulike legemidlene i e-resepten til kunden brukes mot og råd du kan gi til kunden.Men om man for eksemple er i selvvalget bør man kunne om ulike legemidler og hvordan den påvirker kroppen for å gi best mulige anbefalinger. 

4. Står du mye i løpet av dagen/fysisk tungt??

Jeg vil ikke si at det er fysisk tungt, men man tilbringer en stor del av arbeidsdagen på fot. 

5.stress og press fra arbeidsgiver, kunder?

Kan bli litt stressende hvis det blir for mange kunder. Har du jobbet andre service jobber vet du kanskje at du kan møte noen rare og vannskelige kunder. Ellers er det mange snille kunder og noen dager ikke noe stress i fet hele tatt og lite kunder. Det er avhengig av hvor du jobber

6. er det timeslønn eller månedslønn? hva er grunnlønna i 2021??

Timelønn

Anonymkode: ac47a...98b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...