AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #1 Del Skrevet 17. juli 2021 Er det mulig å få angstanfall uten økt puls/hjertebank og hyperventilering/pusteproblemer? Jeg får en slags «anfall» som starter med prikking i hodebunnen, håndflater og under beina, så sterk varmefølelse i hele kroppen, svimmelhet/uvirkelighetsfølelse (føles som jeg faller bakover, selv om jeg ligger helt stille i senga). Det er utrolig ubehagelig, og jeg blir veldig redd når anfallet kommer. Anfallene kommer stort sett kun om natta, jeg våkner av dem. Min lege mener det er psykisk/angst. Jeg tenker at det kan være noe annet. Jeg har ptsd. Anonymkode: 66606...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #2 Del Skrevet 17. juli 2021 Min panikkangst starter med at jeg føler at blodet suser i hodet (litt susing i øret), og så smeller det i mellomgulvet (føler som noe har bokser meg i magen). Så kommer hjertebanken, og føles som den står ut av brystet mitt, og beina og hendene begynner å skjelver. Dette har ikke vært synlig for andre, og tror jeg har klart å skjule det for omverden. Jeg har jobbet lenge i en bransje der jeg måtte møte kunder, og enkelte kunder er ubehagelig og klarte å trigge denne angsten. Etterhvert så har jeg fått sosialangst og. Jeg kan fint gå ut med familie og venner å spise, gå på konsert, standup show osv. Men møter på jobb er blitt noe jeg gruer meg ekstremt til. Det henger litt i sammen at jeg har blitt ofte ydmyket i plenum, blitt snakket til, lattertilgjort osv, så jeg vet hva som har trigget dette. Går greit i disse dager nå som møtene er på teams, men gruer meg sinnsykt til å gå tilbake igjen på kontoret pga angsten. Har vært angstfri i 1 år nå. Men med engang jeg tenker å jobbe på kontoret så knyter det seg i magen igjen Nå svarte jeg ikke helt på det du spurte om, men angsten kan kanskje variere fra person til person. Jeg har aldri f.eks hyperventilert. Anonymkode: 953c3...4f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #3 Del Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det mulig å få angstanfall uten økt puls/hjertebank og hyperventilering/pusteproblemer? Jeg får en slags «anfall» som starter med prikking i hodebunnen, håndflater og under beina, så sterk varmefølelse i hele kroppen, svimmelhet/uvirkelighetsfølelse (føles som jeg faller bakover, selv om jeg ligger helt stille i senga). Det er utrolig ubehagelig, og jeg blir veldig redd når anfallet kommer. Anfallene kommer stort sett kun om natta, jeg våkner av dem. Min lege mener det er psykisk/angst. Jeg tenker at det kan være noe annet. Jeg har ptsd. Anonymkode: 66606...203 Dette er som å lese om meg selv enkelte netter. Våkner av det og det er helt grusomt før jeg kommer tip meg selv igjen. Hos meg er jeg ganske sikker på at det er angsten. Anonymkode: 1333e...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #4 Del Skrevet 17. juli 2021 Det kan være greit å bli henvist til EEG, enten våken eller sovende, da det kaaan være mild epilepsi 😊 Sier det da jeg kjenner igjen den følelsen av å falle fra min egen milde epilepsi 😊 Anonymkode: 68830...25e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #5 Del Skrevet 17. juli 2021 Det kan også være krystallsyke i bakre buegang, men da skal det også skje på dagtid om du snur deg i liggende stilling. Prøv å legge deg relativt raskt ned med en pute under hodet slik at hodet vipper litt nedover først til en av sidene. Vent 1-2 min. Så snur du hodet i vanlig fart til andre siden. Om du får karusell/gynging/bølger eller andre sterkere er det krystaller. Om du ikke kjenner noe spesielt av det har dy sannsynligvis ikke krystaller i bakre iallefall. Anonymkode: 04d25...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå