AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #1 Skrevet 17. juli 2021 Merkes veldig godt etter 9 uker nå at jeg ikke har fått sove mer enn max 2 timer i strekk.. Har mye å gjøre på dagtid slik at jeg ikke har mulighet til å sove når baby sover, ellers på døgnet.. Er også mye alene siden far jobber mye og kommer som regel ikke inn før 1 time før vi skal legge oss.. Fullammer til nå, men har en baby som våkner veldig ofte, alt fra 1 til max 3 timer mellom ammingene døgnet rundt.. Lurer på å gi litt mme på kvelden for å få noen ekstra timer søvn, er det ikke sånn at de sover litt flere timer som regel da? Hvor mye skal jeg gi første gang? Kommer baby til å få vondt i magen hvis vi prøver dette ? Takk for svar 😊 Anonymkode: 6b745...2f4
myMa Skrevet 17. juli 2021 #2 Skrevet 17. juli 2021 Samsover dere slik at du slipper å stå opp? Jeg ga også litt mme på kvelden i perioder. Men det var pga ekstrem kveldsuro. Synes det hjalp og baby sov nok litt lengre ja. Det er sikkert delte meninger om dette men jeg synes du skal prøve det. Kanskje starte med ca 100ml og prøv deg frem. Les litt om Langsom flaskemating og riktig teknikk så tenker jeg det går bra. Vær obs på at det kan gå utover produksjonen din om du bytter ut flere måltider med mme.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #3 Skrevet 17. juli 2021 Du kan risikere at baby får vondt i magen, de gjør jo ofte det når man gir de nye ting. Men hvorfor ikke prøve? Hvis ikke det funker så har du hverfall prøvd. Det viktigste er at du får sove. Anonymkode: 8a3c7...e1d 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #4 Skrevet 17. juli 2021 Du bør prøve på formiddagen først så du ser om baby reagerer på mme. Anonymkode: 12731...43c 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #5 Skrevet 17. juli 2021 Jeg gjør det noen ganger, men som regel ikke på kvelden/natta. Min baby er 11 uker og kaver mye ved brystet og blir frustrert fordi utdrivningen er treg eller uteblir. Da gir jeg litt mme etter å ha forsøkt vindusvisk amming en stund, han har nok fått I seg litt likevel for han drikker kun 40-60 ml mme, men blir rolig etterpå. Vi bruker nan ferdigblandet i kartong da det ikke er så ofte vi gir. Jeg har I tillegg en på 3 år og er nå på ferie, så jeg har ikke overskudd eller ønske om å sitte å amme 24/7 for at han skal få I seg nok melk når han begynner med denne kavingen.. Anonymkode: 90258...9ca 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #6 Skrevet 17. juli 2021 Jeg ville gitt det et forsøk 😊 angrer fremdeles på at jeg ikke prøvde det med førstemann som hadde mye kveldsuro og våkna mye på natta(var jeg heldig fikk jeg sove 2t i strekk to ganger i løpet av natta). Anonymkode: 86626...e8c 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #7 Skrevet 17. juli 2021 Hvorfor ikke?!? Mme er ikke gift..:p men d skulle man tro noen ganger. Jeg fullammer selv, men ga baby mme på barSel.. helt ukomplisert. Ikke kult med sulten baby som er urolig og ikke bra med utslitt mamma. Anonymkode: 691a2...d7e 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #8 Skrevet 17. juli 2021 Så mye å gjøre på dagtid? Hvor mye kan man egentlig ha å gjøre når man er i permisjon? Jeg hadde aldri gitt MME for at jeg selv skulle fått sove. Hvordan trodde du egentlig at babytiden kom til å være? Åtte timers sammenhengende søvn hver natt, liksom? Anonymkode: 7fa7a...2ec 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #9 Skrevet 17. juli 2021 Vi har gjort det i perioder, rett og slett for å skåne meg litt. Kveldene var innmari stress en periode med masse kaving ved puppen og vansker med å roe seg foe kvelden, så både babyen og jeg ble så sliten og frustrert av det. Babyen reagerte ikke noe på MME så det gikk greit. Så en periode fikk hun en flaske ved leggetid, enten MME eller pumpet morsmelk. Anonymkode: afe15...a6f 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #10 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvorfor ikke?!? Mme er ikke gift..:p men d skulle man tro noen ganger. Jeg fullammer selv, men ga baby mme på barSel.. helt ukomplisert. Ikke kult med sulten baby som er urolig og ikke bra med utslitt mamma. Anonymkode: 691a2...d7e Hadde en kjip ammestart så hvis det blir flere barn her så vil vi gi litt MME på barsel hvis melka lar vente på seg mange dager. Skulle ønske jeg hadde tenkt på den muligheten sist. Anonymkode: afe15...a6f 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #11 Skrevet 18. juli 2021 Personlig ville jeg ikke startet med det kun pga at du skal få søvn om du ønsker å fullamme da selvfølgelig. Jeg er oppe hver 2 time, baby er 3 mnd og det går helt fint. Planer du legger på dagtid bestemmer du selv så prøv å roe ned feks hvis du er sliten og må ta igjen søvn. Hvis du første skal gi mme bør du prøve som noen andre nevner å gi det morgen/tidlig på dagen slik at evt mage vondt slipper å komme midt på natta. Anonymkode: f2e8e...1dc
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #12 Skrevet 18. juli 2021 Selvfølgelig kan du det. MME er omtrent like bra som morsmelk og de færreste babyer får mageproblemer av det. Anonymkode: 06aea...7dc 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #13 Skrevet 18. juli 2021 Det er vel ikke livsviktig alt det du driver med på dagtid? Du må rett og slett ikke forvente at du kan drive med så voldsomt mye på dagtid de første mnd av et barns liv, og så må du sove når baby sover på dagtid. Om det er noe husarbeid som ikke blir gjort eller whatever så får det faktisk bare være. Anonymkode: c1fea...235
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #14 Skrevet 19. juli 2021 Det er faktisk ikke alle som klarer å «sove når baby sover»... jeg klarer ikke sove på dagtid feks. Selvsagt kan du gi mme før leggetid :). Både du og barnet tjener på å være opplagt! Anonymkode: d3ebd...5c3 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #15 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 17.7.2021 den 15.47): Så mye å gjøre på dagtid? Hvor mye kan man egentlig ha å gjøre når man er i permisjon? Jeg hadde aldri gitt MME for at jeg selv skulle fått sove. Hvordan trodde du egentlig at babytiden kom til å være? Åtte timers sammenhengende søvn hver natt, liksom? Anonymkode: 7fa7a...2ec Hvorfor svarer du sånn? Anonymkode: 892d6...c92 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå