AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #1 Skrevet 17. juli 2021 Nei, nå merker jeg at jeg begynner å bli veldig sliten altså. Har en samboer på litt over 1 år nå, men nå føler jeg litt på at jeg ikke orker mer... Er veldig glad i han altså men han har blitt veldig kontrolerende, han prøver å bestemme hva jeg kan og ikke kan spise. Er nemmelig også veldig glad i sjømat, da spesielt sushi, gjerne take away etter jobben eller i lunsj med jobb venner. Etter vi hadde vært sammen en stund satte han meg ned en dag og spurte om jeg kunne slutte å spise sushi og fisk fordi han hevder han er "veldig alergisk" mot sjømat, da spesielt skalldyr og bløtdyr, også noe fisk... Forstår ikke hvorfor hans alergier skal bestemme hva jeg kan eller ikke kan spise. Har blitt så tullete at han ikke vil kysse meg om jeg har spist fisk og at han ikke vil spise sammen med meg hvis jeg har sushi og han har noe annet. Ærlig talt så barnslig. Vi er to voksene mennesker. Har lagd mat til han før hvor jeg prøvd å mikse inn litt toro fiske suppe. Virket ikke som han ble alvorlig syk, så tror nok han lyver til meg. Hvorfor vet jeg ikke. Burde jeg tenke på å kaste han ut? Anonymkode: 53b6a...d25
CorvusCorax Skrevet 17. juli 2021 #2 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har lagd mat til han før hvor jeg prøvd å mikse inn litt toro fiske suppe. Virket ikke som han ble alvorlig syk, så tror nok han lyver til meg. Du prøvde å forgifte ham? 🤔 Hm. Nei, altså... Det er bare han som vet hvor allergisk han er. Men det kan jo hende han bruker det som en unnskyldning, fordi han ikke liker smaken, og når du har spist det har du sikkert fiske-ånde? Han synes kanskje det er teit å være så prippen. Men det er barnslig å lyve på seg en allergi. Men igjen, om han faktisk er allergisk kan du risikere å drepe ham. Noen får anafylaktisk sjokk av skalldyr. Det at du tar sjansen på det - får meg til å tenke at du egentlig ikke bryr deg så mye om han. Og da er det nok på tide å avslutte forholdet. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #3 Skrevet 17. juli 2021 Dette var ganske drøyt, noen kan faktisk få alvorlige allergiske reaksjoner som kan ende med å ta livet av dem om de ikke får hjelp fort nok. Om sushi er så viktig for deg bør du finne deg en mann som ikke er allergisk, i motsetning til å prøve å forgifte en som faktisk er det. Noe av det sprøeste jeg har lest på lenge faktisk. Anonymkode: 1eb9e...340
frøkenkoz Skrevet 17. juli 2021 #4 Skrevet 17. juli 2021 Jeg hadde aldri kuttet ut sushi for noen mann 😂😂😂😂😂 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #5 Skrevet 17. juli 2021 Altså, jeg ville ikke droppet mine spisevaner for en mann, men det er kanskje meg om det... Jeg synes faktisk det er helt greit å kunne spise det man vil! Er så lei av alt sånn mas om hva man skal spise... (vegetar f.eks..) Nei, finn en mann som aksepterer deg som du er. Anonymkode: cb730...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #6 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, nå merker jeg at jeg begynner å bli veldig sliten altså. Har en samboer på litt over 1 år nå, men nå føler jeg litt på at jeg ikke orker mer... Er veldig glad i han altså men han har blitt veldig kontrolerende, han prøver å bestemme hva jeg kan og ikke kan spise. Er nemmelig også veldig glad i sjømat, da spesielt sushi, gjerne take away etter jobben eller i lunsj med jobb venner. Etter vi hadde vært sammen en stund satte han meg ned en dag og spurte om jeg kunne slutte å spise sushi og fisk fordi han hevder han er "veldig alergisk" mot sjømat, da spesielt skalldyr og bløtdyr, også noe fisk... Forstår ikke hvorfor hans alergier skal bestemme hva jeg kan eller ikke kan spise. Har blitt så tullete at han ikke vil kysse meg om jeg har spist fisk og at han ikke vil spise sammen med meg hvis jeg har sushi og han har noe annet. Ærlig talt så barnslig. Vi er to voksene mennesker. Har lagd mat til han før hvor jeg prøvd å mikse inn litt toro fiske suppe. Virket ikke som han ble alvorlig syk, så tror nok han lyver til meg. Hvorfor vet jeg ikke. Burde jeg tenke på å kaste han ut? Anonymkode: 53b6a...d25 Nå er det sykt lite fisk i toro fiske suppe om jeg tar feil Du høres uansett ikke god ut som prøvde det ut. Hva om han skalldyr allergi f.eks og noe hadde skjedd? Da hadde du tatt livet av en person. Anonymkode: 35752...8a7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #7 Skrevet 17. juli 2021 Var nok en meget lav sansynlighet for at han skulle bli syk. De gangene jeg har vært med han under alergiske reaksjoner ble det bare litt oppkast, ikke noe alvorlig. Så dramatisk... Dette er noe barn helt ned i barnehagen gjør, ikke akuratt livstruende... ts. Anonymkode: 53b6a...d25
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #8 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Var nok en meget lav sansynlighet for at han skulle bli syk. De gangene jeg har vært med han under alergiske reaksjoner ble det bare litt oppkast, ikke noe alvorlig. Så dramatisk... Dette er noe barn helt ned i barnehagen gjør, ikke akuratt livstruende... ts. Anonymkode: 53b6a...d25 Nei, dette er ikke greit. Å bestemme hva andre spiser er kanskje en ting, men å gi folk mat som de blir syke av er faktisk helt useriøst! Hva skjedde da? Kastet han opp? Du må være syk i hodet for å tro at han lyver om å være allergisk når han blir SYK av TORO FISKESUPPE!! noen folk... Anonymkode: cb730...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #9 Skrevet 17. juli 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, dette er ikke greit. Å bestemme hva andre spiser er kanskje en ting, men å gi folk mat som de blir syke av er faktisk helt useriøst! Hva skjedde da? Kastet han opp? Du må være syk i hodet for å tro at han lyver om å være allergisk når han blir SYK av TORO FISKESUPPE!! noen folk... Anonymkode: cb730...dd2 Dette var litt aggresivt syntes nå jeg da. Burde gå ann å ha en rolig samtale med medmennesker her. Litt frekt. Anonymkode: 53b6a...d25
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #11 Skrevet 17. juli 2021 Ja, du kan synes hva du vil. Jeg syntes det var 'ganske' aggressivt å prøve å forgifte en mann fordi du vil spise litt sushi... Du nevnte du har venninner å spise sushi med, så hva med å spise fisk og sushi med disse, og spise annet med samboeren din? Hvis du holder på sånn her noe særlig lengre så regner jeg med at han finner seg en annen... Det finnes flere FISK i havet 🤣 Anonymkode: cb730...dd2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #12 Skrevet 17. juli 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg syntes det var 'ganske' aggressivt å prøve å forgifte en mann fordi du vil spise litt sushi... Jeg tror ikke du leste veldig godt om du tror jeg vil gifte meg med han, kanskje les siste linjen om igjen??? Anonymkode: 53b6a...d25
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #13 Skrevet 17. juli 2021 Hva med heller å kutte ut matretter fra U-land som man blir syke av?? Må jo finnes matretter som man ikke utsetter seg for risiko ved å spise! Nei, det er vel selfier ved matbordet som er viktigst, mye mer sensasjonelt å spise sushi enn kjøttkaker f.eks. Bare det at kjøttkaker er sjeldent farlig, noe som sushi faktisk kan være. Er faktisk en grunn til at menneskene begynte å varme opp maten. Men så skal man altså spise fisken rå. Og om mannen er såpass fornuftig at han motsetter seg dette svineriet av en matrett, da vil du heller gå ifra ham. Skjønner akkurat hvilken personlighet du da har. Forresten, det er blitt moderne med flaggermus-suppe. Så du vet det. Flytt vekk fra mannen om han motsetter seg dette. Det kan faktisk være verdt noen hundre likes å spise slik suppe.... Anonymkode: 9d5a5...928 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #14 Skrevet 17. juli 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det kan faktisk være verdt noen hundre likes å spise slik suppe Anonymkode: 9d5a5...928 Haha vet ikke om jeg burde begynne å spise flaggermus men, var morsomt innlegg! 😄 Takk for fint svar Anonymkode: 53b6a...d25
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #15 Skrevet 17. juli 2021 Det er massevis av ting her i verden som gir mer glede enn en mann. Sushi er en av dem 🍣☺️ Anonymkode: b30b3...cdd 1
Lorieen Skrevet 17. juli 2021 #16 Skrevet 17. juli 2021 Jeg ville aldri valgt vekk sushi for noen mann - allergi eller ei! 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #17 Skrevet 17. juli 2021 Jeg ville aldri slutte å spise sushi for en mann. Men er sikkert greit at du pusser tenna dine etterpå, og venter litt med å kysse han. Jeg er svært allergisk mot peanøtter, kan få analytisk sjokk, og ingen kan sitte ved siden av meg å spise det, eller kysse meg rett etterpå. Men jeg hadde aldri nektet noen å spise det, de måtte bare tatt hensyn til meg. Anonymkode: fc31f...ad7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #18 Skrevet 17. juli 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Men jeg hadde aldri nektet noen å spise det, de måtte bare tatt hensyn til meg 😜 Anonymkode: fc31f...ad7 Ja nemmelig! Nå snakker du veldig sant. Ærlig talt at han tror han kan bestemme noe over meg er helt kokko! For se hva som skjer, kan nok fort bli en krangel ja... Neste gang han later som han får en alergisk reaksjon skal jeg nok bringe opp flere punkter fra denne tråden for å si det sann. Ts Anonymkode: 53b6a...d25 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå