Gå til innhold

Farlig å få maurespray/insektspray på seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flygemaur inne og kjøpte maurespray som tar livet av de på et blunk 

Sprayet oppover på veggen og det dryppet da self ned på armen og skuldra mi. Føler det svir litt nå. Men hvor farlig kan det være? Det er beregnet til inne. Hadde det vært dødsfarlig så kunne vi ikke vel ikke brukt den inne? 

Anonymkode: 20398...510

AnonymBruker
Skrevet

Du overlever. Tørk det bort spyl deg og luft ut. 

Anonymkode: ff104...c4a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du overlever. Tørk det bort spyl deg og luft ut. 

Anonymkode: ff104...c4a

Kan ikke lufte, er i gangen . Går vel greit?:)

AnonymBruker
Skrevet
Værre skrev (11 minutter siden):

Jada så lenge du ikke sprayet boksen tom innendørs på 5 min. 

Drivgass propan så greit å ikke spraye på levende lys. 

Her ser du innhold

https://www.whatsinsidescjohnson.com/no/no/brands/raid/Raid-Ant-Spray

Nei var kun bittelitt på en maur. Den døde tvert. Jeg fikk sprayen på meg, men er jo til inne. Så livsfarlig kan det ikke være å innhalere noe av dette? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei var kun bittelitt på en maur. Den døde tvert. Jeg fikk sprayen på meg, men er jo til inne. Så livsfarlig kan det ikke være å innhalere noe av dette? 

Neida det går helt fint. Aldri hørt om noen med alvorlig skade eller død av innsektspray. Hadde ikke vært lov å selge da. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei nå er det stor forskjell på giften også. Men det du får kjøpt generelt i dag er veldig pinglete gift for oss kontra for et par tiår siden. Det er som oftest farlig ved gjentatte eksponeringer og da gjerne i større omfang. Men det er selvsagt ikke helsekost heller. 

Har holdt på med lakk og kjemikalier på privaten i over 10 år og vært alt for slakk med å sikkerhet. Kan godt hende jeg får en eller annen langtidsskade av dette her og vet ikke hva lungene egentlig synes av å ha pustet inn støv, gass, metallstøv etc. Men lever da enda. I følge det jeg har lest om hvor farlig mye av det egentlig er, skulle jeg vært dau til nå. 

Anonymkode: 8e7c4...e89

AnonymBruker
Skrevet

Flygemaur kan du likså godt støvsuge vekk for så fryse eller kaste posen i boss dunken. Folk reagerer forskjellig på permetrin, men sannsynligvis skjer det ikke noe mer en det du opplever nå. Ta deg en lang dusj hvis det svir ennå. Så legg ut åte til tuen som er i nærheten. Flygemaurene skal bare ut for å lage nye tuer, du har fremdeles en dronning med tue et eller annet sted som produserte disse.

Anonymkode: 80f78...1e7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Flygemaur kan du likså godt støvsuge vekk for så fryse eller kaste posen i boss dunken. Folk reagerer forskjellig på permetrin, men sannsynligvis skjer det ikke noe mer en det du opplever nå. Ta deg en lang dusj hvis det svir ennå. Så legg ut åte til tuen som er i nærheten. Flygemaurene skal bare ut for å lage nye tuer, du har fremdeles en dronning med tue et eller annet sted som produserte disse.

Anonymkode: 80f78...1e7

Ja men hvor 🤯🤯 kommer noen i ny og ne. Hater disse kryp dyrene. 😫

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...