AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #1 Skrevet 16. juli 2021 Jeg er utslitt og klarer ikke hente meg inn lenger. Jeg har en gutt på tre år som slår seg mye vrang. Jeg vet han er i trassalder osv, jeg vet det er normalt. Men det som er mitt problem er at jeg sliter så veldig for tiden. Jeg har bare lyst til å forsvinne og aldri komme tilbake.. skulle ønske alle mødre der ute sa «ja sånn føler vi alle det», men jeg vet at det trolig ikke stemmer da jeg har en eldre datter som jeg ikke hadde det sånn med. Det føles rett og slett som om jeg er helt tom, jeg klarer ikke engang å gi dem gode følelser innbiller jeg meg. Barnefar er superflink og har tatt seg mye av dem, slik at jeg har fått hvile. Men det har ikke hjulpet på problemet siden jeg føler meg like ille på sekundet jeg hører barnegråt/hyl.. samtidig har det gjort at barna liker han godt og meg dårlig. Jeg har psykiske problemer som jeg jobbet masse med og har vokst opp med omsorgsvikt så følelsen av at jeg totalt svikter dem dreper meg. Men jeg innrømmer det for første gang at jeg egentlig ønsker å avslutte livet mitt. For jeg føler meg så sliten og mislykket. Vet jeg burde kontakte lege osv men alt krever energi. Jeg er en karrierekvinne og ingen småbarnsmamma.. jeg tenker alt for ofte på hvor godt livet kunne vært om jeg ikke fikk barn.. er det normalt? jeg vet ikke hvor jeg vil med innlegget. Antar at det er en deling av mine tanker da jeg ikke har noen å dele såpass intime detaljer med, samtidig som at jeg kunne trengt å høre andres opplevelser og normalisering av ting.. Anonymkode: 1df2f...435
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #2 Skrevet 16. juli 2021 Det er også noe som heter 6-årstrass. Gled deg! Anonymkode: 339ae...f47 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #3 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er også noe som heter 6-årstrass. Gled deg! Anonymkode: 339ae...f47 Da er jeg muligens ikke her tenker jeg Anonymkode: 1df2f...435
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #4 Skrevet 16. juli 2021 Du skriver du har psykiske problemer, får du hjelp med de? Anonymkode: cbc8a...595
CamillaCollett Skrevet 16. juli 2021 #5 Skrevet 16. juli 2021 Kjære deg, du trenger hjelp. Kontakt legen din ved første anledning og vær åpen med mannen din. Det er normalt å være sliten, men man skal ikke gå alene med en depresjon, som det høres ut som du har. Du trenger avlastning og faglig hjelp. Du er ikke en dårlig mor, du er bare veldig sliten, og det kan du få hjelp til å komme ut av, jeg lover ❤️ 34
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #6 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er også noe som heter 6-årstrass. Gled deg! Anonymkode: 339ae...f47 Og ditt poeng er?? Anonymkode: cbc8a...595 43
Lorieen Skrevet 16. juli 2021 #7 Skrevet 16. juli 2021 Kjære deg! ❤️ Du er sliten og trenger hjelp. Ta kontakt med legen din så fort som mulig. Du er ikke en dårlig person eller en dårlig forelder selv om du trenger hjelp nå! Det er normalt å føle seg overveldet og utilstrekkelig i perioder. Sender deg en klem! Hilsen en mamma til fire, snart fem, som i perioder har følt på det samme som deg. Det føles ikke sånn nå, men det GÅR OVER! 7
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #8 Skrevet 16. juli 2021 Jeg har hatt det sånn i noen år. Nå er barna større, og det går sakte men sikkert over. Noen dager er fortsatt pyton - men ja… Det går over, så lenge man tar tak i problemet. Snakk med legen din, det er førstepri. Her inne vil du kunne få destruktive svar (noen har allerede begynt ser jeg). Anonymkode: c3887...34b 14
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #9 Skrevet 16. juli 2021 Å , hvor er faren til dette barnet? Anonymkode: 02adc...f9f 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #10 Skrevet 16. juli 2021 Oppsøk legen din ved første anledning og få hjelp ! Du kan ikke holde på sånn lenger. Det neste som skjer er at du får et sammenbrudd og det vil ta enormt mye lenger med tid for å bli bra . Du har brukt krefter og reserver som du ikke har, og sa må en oppsøke hjelp. Glad for at du har en mann som hjelper til Anonymkode: 7935d...472 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 Populært innlegg #11 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er også noe som heter 6-årstrass. Gled deg! Anonymkode: 339ae...f47 Hvorfor er det ikke mulig å gi minuspoeng på innlegg her? Anonymkode: 0c590...431 62
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #12 Skrevet 16. juli 2021 Vis dette innlegget til fastlegen din og til mannen din, med én gang ❤️ Mest sannsynlig er du alvorlig deprimert, og disse tankene og følelsene du har er et uttrykk for det, de er IKKE sannheter. Selv om alt føles mørkt og håpløst så er det fullt mulig å få hjelp og bli frisk fra depresjon. Jeg leste en gang at de fleste som sier de ikke vil leve mer egentlig ikke ønsker å dø, de ønsker bare å slippe smerten. Vit at det er mulig, men bare hvis du ber om hjelp ❤️ Anonymkode: 1d054...a14 6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #13 Skrevet 16. juli 2021 Du kan få hjelp, terapi, medisiner. Gå til fastlegen din og si at du har suicidale tanker. Da får du hjelp med en eneste gang! Anonymkode: 24ca4...764 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #14 Skrevet 16. juli 2021 1. det ut som du trenger hjelp med din psykiske helse. I flere kommuner er det egne avdelinger for psykisk helse du kan kontakte, eller kontakt din fastlege som har mer kjennskap til tilbudet i din kommune 😊 kanskje det også bare er snakk om energi nå om sommeren når barnet ikke er i barnehagen og får brukt sin energi og avlaste der (plutselig må du stå i alle kamper og følge barnet hele dagen) 2.ta kontakt med barnevernstjenesten. de kan hjelpe med avlastning, og veiledning 😊 de er der for å hjelpe til. du kan ringe barnevernsvakta nå i sommer. 3.dersom det å kontakte barneverntjenesten er et "langt skritt" anbefaler jeg det sterkeste å kontakte familiesenter I kommunen (kalles ulikt i ulike kommuner), de kan gi veiledning på foreldrerollen. dette er ikke barnevern som skal undersøke din omsorgsevne, men hjelpe deg. 4 til slutt:dersom barnehagen opplever samme utfordringer utover det man tenker er normal trass kan det være ide å drøfte med dem om henvisning til PPT. de kan drøfte med PPT I forkant. PPT kan gi basisutredning, veiledning og hjelp, og evt anbefale ekstra oppfølging I barnehagen. ved ekstra oppfølging har også foreldre rett til rådgivning og det kan eks være spesialpedagoger med ekstra kompetanse på utfordrende barn. stå på og hold ut! jeg har tro på at det blir litt bedre når ferien er over. for mange barn er det vanskelig med nye rutiner og brudd på rutiner som i ferien, mens det stabiliserer seg mer når det er vanlig Barnehagehverdag. hvis det fortsetter anbefaler jeg å kontakte noe av det over. Anonymkode: d09c8...793 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #15 Skrevet 16. juli 2021 Snakk med legen din! Skriver under på det de som sier det samme som meg over her.. har skrevet 💕 Søk hjelp, send gjerne bare en melding til fastlegen via helsenorge, hvis du synes å vente til mandag eller ringe er for mye! Livet består av faser, og ting vil forandre seg💕🙏You go girl!! Anonymkode: 45434...195 2
Tradegy Skrevet 16. juli 2021 #16 Skrevet 16. juli 2021 (endret) Legger ved en liste nedenunder med ulike kontaktpunkter. Du fremstår som dypt fortvilet og dette må du kontakte legen din for. Helsestasjon er kanskje også lurt å kontakte. Kanskje kommunen din har et familie og nettverksteam. I mens, finnes ulike chat-tjenester, for å ha noen å snakke med. Barna trenger at du hjelper deg selv. Det fortjener du. Og dem! Endret 17. juli 2021 av Tradegy 6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #17 Skrevet 16. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er også noe som heter 6-årstrass. Gled deg! Anonymkode: 339ae...f47 Regner med at du bare skulle provosere, men skikkelig stygt gjort. AnonymBruker skrev (17 timer siden): Å , hvor er faren til dette barnet? Anonymkode: 02adc...f9f Kan du lese?? Han er flink med barna... Ts, jeg kan kjenne meg igjen. Du må få hjelp. Kontakt noen asap, og prøv gjerne antidepressiva. Det har jeg hatt veldig god erfaring med. I mellomtiden, prøv å overse trass, men vær der for barnet. Tenk at det er normalt, og vil gå over. Barnet har det også tøft, slik som deg. Oppdater oss gjerne. Håper du kommer deg på beina igjen. Anonymkode: d7741...821 Endret 17. juli 2021 av Elaine Marley 14
Froskebella Skrevet 16. juli 2021 #18 Skrevet 16. juli 2021 (endret) Det best du kan gjøre for barna dine og deg selv er å få hjelp ❤️ Endret 16. juli 2021 av Froskebella 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #19 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er også noe som heter 6-årstrass. Gled deg! Anonymkode: 339ae...f47 Prøver du virkelig å dytte noen over kanten når de allerede snakker om selvmord? Rapportert. Anonymkode: 25559...741 30
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #20 Skrevet 16. juli 2021 Første steg: Ring den mentale hjelpetelefonen ❤️ Så et tlf-nr her tidligere i tråden. De vil hjelpe deg med stegene videre. Dette er viktig!! Anonymkode: b7c8f...06b
Anbefalte innlegg