AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #1 Del Skrevet 16. juli 2021 Jeg drar til Hønefoss i neste uke. Derfra er det ikke langt til grensen, tenker jeg, og da lurer jeg på om det kan være artig å krysse over og hente litt øl osv. Men hva er gjeldende regelverk for dette nå? Er det fortsatt lange køer langs grensen eller har det løyet litt? Noen som var over nylig? Anonymkode: 60308...4a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #2 Del Skrevet 17. juli 2021 Unødvendige reiser ut av landet bør ikke gjøres, sier myndighetene. Og dette er da en helt meningsløs og unødvendig reise. Anonymkode: 950ab...0e7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #3 Del Skrevet 17. juli 2021 Jeg ville aldri tenkt at Hønefoss lå veldig nært svenskegrensa da... 😂 Jeg bor nærmere, men selv om jeg til og med røyker ser jeg ingen lønnsomhet i å dra til Sverige for å handle hvis jeg skulle holdt meg innenfor kvotene. Selve turen er kjedelig også, så det gidder jeg ikke å bruke en dag på. (jeg kunne gjort det av og til hvis jeg hadde med et par passasjerer til som ikke skulle bruke sigarett- og alkoholkvoten sin selv 😉) Anonymkode: 010d2...29b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #4 Del Skrevet 17. juli 2021 Jau, vi bor langt unna utlandet, som du skjønner. Og jeg er bare så kolossalt sugen etter andre inntrykk. Men det er ikke sikkert vi drar innom Sverige lel. Noe konkret om køene og slikt? Må man ha testet seg? Anonymkode: 60308...4a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #5 Del Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jau, vi bor langt unna utlandet, som du skjønner. Og jeg er bare så kolossalt sugen etter andre inntrykk. Men det er ikke sikkert vi drar innom Sverige lel. Noe konkret om køene og slikt? Må man ha testet seg? Anonymkode: 60308...4a4 Ser den hvis dere bor langt unna ellers, Hønefoss er absolutt ikke lange biten til Svinesund. Spesielt om man handler inn en del, så jeg vil absolutt si det er verdt turen både for å spare penger men også for turens skyld dersom dere ikke har for vane å gjøre det. Aner ikke hvordan det er der nå, men jeg var på bilferie i Sverige forrige uke. Kom til grensen ganske sent (22:45) og der var det kø 20 min, måtte fylle ut innreiseskjema men ble bare bedt om å kjøre videre selv uten å måtte ta test. Kjenner noen andre som har ankommet grensen rundt 18.00 tiden etter harrytur og da brukte de ca en time ekstra med kø + test, men husk innreiseskjema for glemmer du det blir det plutselig mye lenger ventetid har jeg hørt. Anonymkode: 15512...59d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #6 Del Skrevet 19. juli 2021 I går i 12-tiden var det en times tid med kø inn i Norge. Jeg måtte vise innreiseskjemaet, men trengte ikke ta test. Det går fint an å reise til Sverige nå hvis du bare er forberedt på litt kø når du skal hjem igjen. Anonymkode: 71749...d44 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #7 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 16.7.2021 den 23.24): Jeg drar til Hønefoss i neste uke. Derfra er det ikke langt til grensen, tenker jeg, og da lurer jeg på om det kan være artig å krysse over og hente litt øl osv. Men hva er gjeldende regelverk for dette nå? Er det fortsatt lange køer langs grensen eller har det løyet litt? Noen som var over nylig? Anonymkode: 60308...4a4 Du må regne med venting på grensa ellers bare reis ! De har så dårlig kapasitet på grensen at de sjekker ikke hva en har i bilen ergo en kan ta over halve systembolaget. Sats på å komme tilbake ved 19-20tiden. Da blir køen som verst og null kontroll. Men de sjekker innreise skjema o.l. Anonymkode: fe1a0...2d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #8 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 17.7.2021 den 6.45): Unødvendige reiser ut av landet bør ikke gjøres, sier myndighetene. Og dette er da en helt meningsløs og unødvendig reise. Anonymkode: 950ab...0e7 Ja ,meningsløs og unødvendig for din del. Anonymkode: fe1a0...2d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 19. juli 2021 #9 Del Skrevet 19. juli 2021 Fra midnatt ble den delen av Sverige som er ved Svinesund rødt. Så hvis du ikke er fullvaksinert må du i karantene når du kommer inn i Norge igjen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #10 Del Skrevet 19. juli 2021 Hulderen skrev (3 minutter siden): Fra midnatt ble den delen av Sverige som er ved Svinesund rødt. Så hvis du ikke er fullvaksinert må du i karantene når du kommer inn i Norge igjen Nei, det ble den da ikke? Link? Anonymkode: 30ffa...e08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #11 Del Skrevet 19. juli 2021 Hulderen skrev (6 minutter siden): Fra midnatt ble den delen av Sverige som er ved Svinesund rødt. Så hvis du ikke er fullvaksinert må du i karantene når du kommer inn i Norge igjen Det stemmer ikke. Hvor får du det fra??? Anonymkode: 76a03...462 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engern Skrevet 19. juli 2021 #12 Del Skrevet 19. juli 2021 Hulderen skrev (10 minutter siden): Fra midnatt ble den delen av Sverige som er ved Svinesund rødt. Så hvis du ikke er fullvaksinert må du i karantene når du kommer inn i Norge igjen Er fortsatt grønt der. Så dette er bare tull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 19. juli 2021 #13 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 17.7.2021 den 14.20): Ser den hvis dere bor langt unna ellers, Hønefoss er absolutt ikke lange biten til Svinesund. Spesielt om man handler inn en del, så jeg vil absolutt si det er verdt turen både for å spare penger men også for turens skyld dersom dere ikke har for vane å gjøre det. Aner ikke hvordan det er der nå, men jeg var på bilferie i Sverige forrige uke. Kom til grensen ganske sent (22:45) og der var det kø 20 min, måtte fylle ut innreiseskjema men ble bare bedt om å kjøre videre selv uten å måtte ta test. Kjenner noen andre som har ankommet grensen rundt 18.00 tiden etter harrytur og da brukte de ca en time ekstra med kø + test, men husk innreiseskjema for glemmer du det blir det plutselig mye lenger ventetid har jeg hørt. Anonymkode: 15512...59d Hvor får jeg tak i innreiseskjema? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 19. juli 2021 #14 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det stemmer ikke. Hvor får du det fra??? Anonymkode: 76a03...462 https://www.vg.no/spesial/corona/reise/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thildamor Skrevet 19. juli 2021 #15 Del Skrevet 19. juli 2021 (endret) Hulderen skrev (19 minutter siden): https://www.vg.no/spesial/corona/reise/ Värmland det. Endret 19. juli 2021 av Thildamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #16 Del Skrevet 19. juli 2021 Västra Götland er fortsatt grønt. Du registrerer innreise her maks 72 timer før innreise: https://reg.entrynorway.no/ Anonymkode: 71749...d44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engern Skrevet 19. juli 2021 #17 Del Skrevet 19. juli 2021 Hulderen skrev (2 timer siden): https://www.vg.no/spesial/corona/reise/ Der er Svinesund fortsatt grønt 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 19. juli 2021 #18 Del Skrevet 19. juli 2021 Thildamor skrev (2 timer siden): Värmland det. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Västra Götland er fortsatt grønt. Du registrerer innreise her maks 72 timer før innreise: https://reg.entrynorway.no/ Anonymkode: 71749...d44 engern skrev (49 minutter siden): Der er Svinesund fortsatt grønt 👍 Det er visst jeg som har manglende geografikunnskaper, 😂 Beklager det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå