AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #1 Skrevet 16. juli 2021 Hallo ❤️ har min andre baby nå som er 4 mnd. Kan ikke huske min første var sånn, men nå har vi kommet inn i noe nytt her. Babyen min har hele tiden sovnet greit. Nå derimot, når kvelden kommer virker det som han er ganske trøtt, skal til å sovne, før han skvetter til og blir urolig. Det tar mye lengre tid enn vanlig 😊 vanligvis trenger han bare smokken og at jeg ligger ved siden av ham litt, men nå må han bysses eller ammes, hvis han ammes i søvn, våkner han etter kort tid pga rap, så er den pån igjen 😊 på dagen trengs ikke dette, og jeg kan fint legge meg ned med ham i et par minutter. Tenker og håper at dette bare er en fase, siden jeg også har et barn til som trenger mammaen sin om kvelden 😊 Lurer litt på om dette kan være den beryktede 4 month sleep regression, eller om det kan være varmen eller whatever? Anonymkode: 43fff...2cc
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #2 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Tenker og håper at dette bare er en fase, siden jeg også har et barn til som trenger mammaen sin om kvelden 😊 Anonymkode: 43fff...2cc Jeg vet ikke om det er 4 month sleep regression eller ikke, men til det jeg siterer; sånn kan du ikke tenke. Babyen er så vanskelig eller så lett som den er, den tar ikke hensyn til storesøskens behov. Du kan ikke håpe at dette er en fase som går kjapt over fordi du trenger å være der for den eldste på kvelden. Her må jo du og mannen fordele slik at én tar den yngste og én tar den eldste, så bytter dere på enten annenhver kveld, eller i løpet av samme kveld, hvis det er nødvendig. Anonymkode: 29b09...d94 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #3 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet ikke om det er 4 month sleep regression eller ikke, men til det jeg siterer; sånn kan du ikke tenke. Babyen er så vanskelig eller så lett som den er, den tar ikke hensyn til storesøskens behov. Du kan ikke håpe at dette er en fase som går kjapt over fordi du trenger å være der for den eldste på kvelden. Her må jo du og mannen fordele slik at én tar den yngste og én tar den eldste, så bytter dere på enten annenhver kveld, eller i løpet av samme kveld, hvis det er nødvendig. Anonymkode: 29b09...d94 Altså wtf .. 😐 Tror du ikke jeg vet dette? Jeg har begge to alene på kveld, og jeg har klart det greit hittil, jeg finner løsninger som fungerer for begge barna mine. Det var IKKE det jeg spurte om. Anonymkode: 43fff...2cc 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #4 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hallo ❤️ har min andre baby nå som er 4 mnd. Kan ikke huske min første var sånn, men nå har vi kommet inn i noe nytt her. Babyen min har hele tiden sovnet greit. Nå derimot, når kvelden kommer virker det som han er ganske trøtt, skal til å sovne, før han skvetter til og blir urolig. Det tar mye lengre tid enn vanlig 😊 vanligvis trenger han bare smokken og at jeg ligger ved siden av ham litt, men nå må han bysses eller ammes, hvis han ammes i søvn, våkner han etter kort tid pga rap, så er den pån igjen 😊 på dagen trengs ikke dette, og jeg kan fint legge meg ned med ham i et par minutter. Tenker og håper at dette bare er en fase, siden jeg også har et barn til som trenger mammaen sin om kvelden 😊 Lurer litt på om dette kan være den beryktede 4 month sleep regression, eller om det kan være varmen eller whatever? Anonymkode: 43fff...2cc Vil råde deg til å slutte å lese deg grønn på forum og diverse ekspertsider. Enkelte mødre nærmest konkluderer med at barnet er i en vanskelig periode, nytt utviklingstrinn eller noe ( som ikke er en 100% anerkjent forskning uansett) og mister initiativet til å prøve det lille ekstra for å få barnet i godt humør. Før i tiden hadde kvinner opp til 7-8 barn i små trange tømmerhus i Norge. Noe er riv ruskende galt i dag, hvor folk knapt takler ett spedbarn. Det er noe grunnleggende galt, folk stresser for mye, analyserer for mye, konkluderer for mye. Fase eller ikke fase, ungen gråter litt mer. Får bysse ekstra mye en stund. Anonymkode: ba9fd...6fb
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #5 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil råde deg til å slutte å lese deg grønn på forum og diverse ekspertsider. Enkelte mødre nærmest konkluderer med at barnet er i en vanskelig periode, nytt utviklingstrinn eller noe ( som ikke er en 100% anerkjent forskning uansett) og mister initiativet til å prøve det lille ekstra for å få barnet i godt humør. Før i tiden hadde kvinner opp til 7-8 barn i små trange tømmerhus i Norge. Noe er riv ruskende galt i dag, hvor folk knapt takler ett spedbarn. Det er noe grunnleggende galt, folk stresser for mye, analyserer for mye, konkluderer for mye. Fase eller ikke fase, ungen gråter litt mer. Får bysse ekstra mye en stund. Anonymkode: ba9fd...6fb Synes du ikke svarte på spørsmålet mitt. Var hi uklart? Anonymkode: 43fff...2cc
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #6 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hallo ❤️ har min andre baby nå som er 4 mnd. Kan ikke huske min første var sånn, men nå har vi kommet inn i noe nytt her. Babyen min har hele tiden sovnet greit. Nå derimot, når kvelden kommer virker det som han er ganske trøtt, skal til å sovne, før han skvetter til og blir urolig. Det tar mye lengre tid enn vanlig 😊 vanligvis trenger han bare smokken og at jeg ligger ved siden av ham litt, men nå må han bysses eller ammes, hvis han ammes i søvn, våkner han etter kort tid pga rap, så er den pån igjen 😊 på dagen trengs ikke dette, og jeg kan fint legge meg ned med ham i et par minutter. Tenker og håper at dette bare er en fase, siden jeg også har et barn til som trenger mammaen sin om kvelden 😊 Lurer litt på om dette kan være den beryktede 4 month sleep regression, eller om det kan være varmen eller whatever? Anonymkode: 43fff...2cc Vi har akuratt det samme her. Rett før mini bikka fire måneder gikk hen fra å sovne lett og rolig til å trenge mye mer assistanse. Kan desverre ikke gi deg noen god forklaring på varme eller "bare" fire måneder. Men masse lykke til. Vi ser litt bedring nå (har nettopp blitt fem måneder), men om det er vi som har lært å se de nye signalene og hjelpe med det som trengs eller mini som finner søvnen lettere vet jeg ikke helt. Så ikke så nyttig, men hjelper kanskje at det er flere. Skal tenke på deg i kveld når vi ligger å "sover-uten å sovne helst" vedsiden av i senga ❤️ Anonymkode: b3606...1e3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #7 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vi har akuratt det samme her. Rett før mini bikka fire måneder gikk hen fra å sovne lett og rolig til å trenge mye mer assistanse. Kan desverre ikke gi deg noen god forklaring på varme eller "bare" fire måneder. Men masse lykke til. Vi ser litt bedring nå (har nettopp blitt fem måneder), men om det er vi som har lært å se de nye signalene og hjelpe med det som trengs eller mini som finner søvnen lettere vet jeg ikke helt. Så ikke så nyttig, men hjelper kanskje at det er flere. Skal tenke på deg i kveld når vi ligger å "sover-uten å sovne helst" vedsiden av i senga ❤️ Anonymkode: b3606...1e3 Regner med jeg finner ut av hva som gjør det lettere for ham å sove😊 det som er positivt er at han nå vil sove på fanget mitt. Det ville han ikke før 😅 Det er fint at det er flere, og at det bedrer seg noenlunde❤️ tusen takk for svar 😊 Anonymkode: 43fff...2cc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå