Gå til innhold

Nedgravd septiktank i hagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er nybegynner og akkurat kjøpt mitt første hus. ( Så vist jeg spør dumt , beklager for det! ) 

På tomten er det en nedgravd septiktank 

Jeg har lyst til og lage parkeringsplass akkurat der den ligger og jeg lurer på hvordan skal jeg gå frem for å fjerne den? må jeg kontakte kommunen ? Jeg har sendt mail til kommunen med de er veldig treige på å svare! Er det noe jeg må sjekke først ? Huset er bygget på 70 tallet så regner med at den er fra samme tiden. Jeg tror den er i bruk men er ikke helt sikker. 

Anonymkode: d0d52...df7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første bud er å finne ut om den er i bruk. Er den i bruk må du høre med kommunen om du kan kobles på kloakknettet. Dette vil koste mye penger, men de forskjellige kommunene har forskjellig tilkoblingsavgift. Graving og rørlegger kommer på toppen av tilkoblingsavgiften.

Er den ikke i bruk kontakter du kommunen for å høre om du trenger tillatelse for å lage parkeringsplassen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er du koblet på den eller kloakk mtp toalett i huset? Dette er vesentlig for svaret du vil få. 

Anonymkode: 604a7...caa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan finner man ut om den er i bruk eller ikke? Hos kommunen ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvordan finner man ut om den er i bruk eller ikke? Hos kommunen ?

Dette er da noe som burde vert opplyst om i salgsoppgaven på huset? Er den i bruk, så må den jo tømmes med jevne mellomrom.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...