Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten og barnet kom hjem fra ferie i kveld. Jeg visste ikke at de kom hjem i dag før 1 time før.

Jeg hadde vært på lang fjelltur og var ganske pumpet, laget derfor en kjapp middag til meg selv og flatet ut på sofaen.

Siden han ikke skrev noe om mat i smsen, tenkte jeg de hadde spist.

Jeg spurte om de ville ha mat i det de kom,men han sa de ikke var sultne.

Spurte igjen etter 1 time og fikk samme svaret.

30 min senere skulle jeg akkurat til å lage en kake til en bursdag i morgen og legge meg like etterpå siden jeg var sliten og trøtt, og da sa kjæresten: "Jeg er sulten, kan du lage middag?"

Da sa jeg litt surt uten at jeg ønsket å være sur: "Nå hadde jeg akkurat tenkt å gjøre andre ting, kunne du ikke bestilt middag for 2 timer siden selv om du ikke var sulten da?" Det tar jo tid å lage det også".

Da smalt det fra han: "Trenger ikke mat, jeg kan lage det selv".

Jeg sa da at jeg kunne steke noen fiskepinner mens jeg laget kaken. Han sa ok og tilføyde at han ville ha hjemmelaget potetmos til.

"Må jeg skrelle potetene? Kan jo bare koke med skallet",sa jeg.

Da spratt han opp og ble sur og ropte at han laget maten selv, og ble sint da jeg begynte å finne frem poteter.

Det endte med full isfront fra hans side.

Jeg beklager meg og sa jeg var sliten, derfor kom det litt surt ut, men han svarte meg ikke, og nå har han laget middag til seg selv og barnet og snakker ikke til meg.

Kan tilføye at han ofte spør om mat på sparket, og at jeg nesten sier at han må gi beskjed på forhånd.

Mat må tines og tilberedes og ikke alltid jeg orker å lage middag hvis det er sent på kvelden, og jeg har spist tidligere.

Var jeg urimelig mot han?

Anonymkode: 817db...d58

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er fordelingen i forholdet deres lurer jeg på..? 

Er du en personlig kokk? 

Anonymkode: 2c8b1...28e

• Liker 44
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Det var han som var urimelig mot deg og han som oppførte seg stygt mot deg.

Er han ofte slik mot deg?

Anonymkode: b60af...dfe

• Liker 17
Skrevet

Kjenner jeg er glad jeg er singel!

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Oppførselen til kjæresten din er på barnehagestadiet spør du meg. 

Anonymkode: 86390...bca

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Du spurte flere ganger. Han er voksen og klarer seg fint med å lage mat selv. Er ikke synd på han. Hadde forstått det når det kom til barnet. Men en voksen mann, nei. 

Anonymkode: bec70...571

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Mest overrasket/skremt over at du i det hele tatt luret.. helt greit å lage middag til hverandre, men å forvente at den ene lager noe på den måten? 
blir han ofte sur? 

Anonymkode: 1a7cc...e87

• Liker 18
Skrevet

Hjelpe meg. NEI!!! Du har spurt 2 ganger, er sliten og dette er måten han behandler deg på? Mat kan han lage selv, og koster heller ingenting å behandle kjæresten sin bra og med respekt. Du er personen han deler livet med og ikke hushjelp og kokk. Jeg håper du får en stor beklagelse og lovnad om at det ikke skjer igjen  

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (7 minutter siden):

Kjenner jeg er glad jeg er singel!

Tror du gjør mange en bjørnetjeneste av å være singel siden du påpeker dette hver eneste gang du ser noen skrive om uenigheter de har med partneren sin. 

Anonymkode: 8bc87...982

• Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kjæresten og barnet kom hjem fra ferie i kveld. Jeg visste ikke at de kom hjem i dag før 1 time før.

Jeg hadde vært på lang fjelltur og var ganske pumpet, laget derfor en kjapp middag til meg selv og flatet ut på sofaen.

Siden han ikke skrev noe om mat i smsen, tenkte jeg de hadde spist.

Jeg spurte om de ville ha mat i det de kom,men han sa de ikke var sultne.

Spurte igjen etter 1 time og fikk samme svaret.

30 min senere skulle jeg akkurat til å lage en kake til en bursdag i morgen og legge meg like etterpå siden jeg var sliten og trøtt, og da sa kjæresten: "Jeg er sulten, kan du lage middag?"

Da sa jeg litt surt uten at jeg ønsket å være sur: "Nå hadde jeg akkurat tenkt å gjøre andre ting, kunne du ikke bestilt middag for 2 timer siden selv om du ikke var sulten da?" Det tar jo tid å lage det også".

Da smalt det fra han: "Trenger ikke mat, jeg kan lage det selv".

Jeg sa da at jeg kunne steke noen fiskepinner mens jeg laget kaken. Han sa ok og tilføyde at han ville ha hjemmelaget potetmos til.

"Må jeg skrelle potetene? Kan jo bare koke med skallet",sa jeg.

Da spratt han opp og ble sur og ropte at han laget maten selv, og ble sint da jeg begynte å finne frem poteter.

Det endte med full isfront fra hans side.

Jeg beklager meg og sa jeg var sliten, derfor kom det litt surt ut, men han svarte meg ikke, og nå har han laget middag til seg selv og barnet og snakker ikke til meg.

Kan tilføye at han ofte spør om mat på sparket, og at jeg nesten sier at han må gi beskjed på forhånd.

Mat må tines og tilberedes og ikke alltid jeg orker å lage middag hvis det er sent på kvelden, og jeg har spist tidligere.

Si klart å tydelig at du aldri lager mat etter et visst klokkeslett. 

Mitt kjøkken har feks selvbetjening etter kl 19. Den som er sulten etter det får lage seg kornblanding eller brødskive selv. 

Og at du lager middag når det passer deg, eller en tid dere blir enige om dagen før.  Den som ikke kommer da får varme opp maten du har satt vekk i kjøleskapet. De gangene det er din tur til å lage mat. 

Hvordan reagerer han om du oppfører deg slik når det er hans tur til å lage middag? 

Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle du tilby deg å lage mat når han allerede hadde svart nei på spørsmålet om de var sultne når de kom hjem? 

Og hvorfor spørre han en gang nr.2 om de var sultne? Dere har jo en helt syk dynamikk i forholdet om det er slik at du skal stå klar til å fikse middag straks han vil ha mat, selv om han takket nei for 1 time siden.

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle du lage middag? :klo: 

Han var jo den sultne. Jeg forstår i det hele ikke hvorfor du spør. Ethvert sultent voksent menneske som ikke er kritisk syk eller skadet lager sin egen middag. Noe annet er så lite oppegående at vedkommende ikke hører hjemme verken i et forhold eller egner seg som forelder.

Anonymkode: 36516...7fe

• Liker 16
Skrevet

Du spurte jo gjentatte ganger om han ville ha laget noe. Om han ikke var sulten når det var innenfor å lage middag, får han spise brødskiver. Selv niåringen min vet bedre enn det der. Han vet når det er innafor å be om varm mat, og når det er tids for brødskiver. Og de må han jaggu ordne selv etter gitte klokkeslett. 

Syntes samboeren din er noe storforlangende, og barnslig som responderer som han gjør. Er han alltid sånn? Eller er det noe annet som kan ligge bak? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Han sa de var slitne når de kom hjem, og at de ønsket oppvartning, men han saikke når.

Jeg var også sliten men det sa jeg ingenting om.

De første årene i forholdet laget jeg middag og vartet han opp mye, så har nok skjemt han bort.

Det er sjeldent han lager middag til meg, unnskylder seg med at siden jeg har matintoleranse og må spise hjemmelaget mat og ikke så mye halvfabrikata er det så tungvint og vanskelig, derfor kjøper han kun potetgull eller godteri til meg.

Jeg var sliten og sur og unnskyldte meg for det, men den unnskyldningen aksepterer han ikke.

Han er ofte sur når han er sliten men det forstår han ikke, kanskje fordi jeg ikke kommenterer det fordi da blir han enda surere😏

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Manchild deluxe. Er det en voksen person det er snakk om?

Anonymkode: 3e26a...585

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (5 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skulle du tilby deg å lage mat når han allerede hadde svart nei på spørsmålet om de var sultne når de kom hjem? 

Og hvorfor spørre han en gang nr.2 om de var sultne? Dere har jo en helt syk dynamikk i forholdet om det er slik at du skal stå klar til å fikse middag straks han vil ha mat, selv om han takket nei for 1 time siden.

Han sa til barnet da de kom at siden de var slitne skulle jeg lage mat til de, men han sa ikke når.

Han tenkte vel at jeg skulle kokkelere AKKURAT da det rumlet i magen hans.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her.

Han sa de var slitne når de kom hjem, og at de ønsket oppvartning, men han saikke når.

Jeg var også sliten men det sa jeg ingenting om.

De første årene i forholdet laget jeg middag og vartet han opp mye, så har nok skjemt han bort.

Det er sjeldent han lager middag til meg, unnskylder seg med at siden jeg har matintoleranse og må spise hjemmelaget mat og ikke så mye halvfabrikata er det så tungvint og vanskelig, derfor kjøper han kun potetgull eller godteri til meg.

Jeg var sliten og sur og unnskyldte meg for det, men den unnskyldningen aksepterer han ikke.

Han er ofte sur når han er sliten men det forstår han ikke, kanskje fordi jeg ikke kommenterer det fordi da blir han enda surere😏

Ts

Dette er det veldig viktig å snakke om når dere har en god tone og en fin dag!!.

Hos oss blir vi fort "hangry". I starten kunne det skape krangler, men etter vi hadde en skikkelig prat om det har vi fått en god rutine der hvis en av oss er litt negativ trekker den andre seg litt bort eller forklarer at nå er en av oss sur uten grunn og at vi derfor må gjøre sånn eller sånn. 

Anonymkode: 2c8b1...28e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Men herregud, kan han ikke lage mat selv?

Anonymkode: 930a1...9e8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang, ikke vær på tilbudssida. Han får værsegod lage seg skiver.

Ikke bli hèlt grenseløs, for det gjør han mer utakknemlig og ufordragelig.

Anonymkode: c25d3...9eb

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...