Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det plager meg skikkelig, når fortida dukker opp i små glimt, der jeg ser og hører at han gjorde så mye for ex'n sin.

Han flyttet til en annen kant pga henne, pusset opp 2 hus pga henne, stilte opp, hjalp mye og gjorde ALT for henne. Fant seg i mye dritt fra henne både i forholdet og etter bruddet, men turte aldri si henne imot.

Mens med meg så var det jeg som måtte flytte inn i hans hjem, jeg som må hjelpe han med det meste (om det er å skru bil også liksom), jeg må stille opp mye, selv om det er ting jeg ikke vil/orker. Mens han lever et bedagelig liv og "setter seg litt bakpå" når det gjelder meg. Finnes ikke romantisk, takker aldri for hjelpa, tar meg som en selvfølge rett og slett, og forventer mye av meg. Finner seg ikke i uenigheter, og smeller hardt tilbake hvis jeg tar opp ting. Noe han aldri gjorde med ex'n. Der føyde han seg alltid, og gjør det igrunn enda...

Hvordan snu litt på dette mønsteret, så vi kan bli litt mer likeverdige?

Anonymkode: 31ae1...a3b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han giftet seg med henne, fikk barn. Med med meg vil han ingenting annet enn å bo sammen, så han får støtte og hjelp i hverdagen. Jeg ofrer alt, og han ingenting.

Skrevet

Problemet er vel ikke eksen, men at han ikke verdsetter og satser på deg. Har du prøvd å være veldig direkte med ham? Bare si det rett ut? Har stor tro på åpen kommunikasjon altså. 

• Liker 24
Skrevet

Da må du si klart i fra!

Skjønner at han ikke ønsker å være dørmatte igjen, men du skal ikke lide for exens feil. Og heller ikke straffes for det. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Finner seg ikke i uenigheter, og smeller hardt tilbake hvis jeg tar opp ting. Noe han aldri gjorde med ex'n. Der føyde han seg alltid, og gjør det igrunn enda...

Du flytter ut! 

Anonymkode: 917ff...e30

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Slik har jeg det og så jeg vet akkurat hvordan du har det:( Han bodde med eksen, gjorde alt for henne. Vil ikke bo med meg, og er ikke i nærheten av å være så "nærme" meg. Han sier at det ikke stemmer, men fortiden hans viser jo at det stemmer. Jeg er veldig glad i han, så det er jo ikke bare bare å gå heller.. Ingen råd til deg, dessverre. 

Anonymkode: e4ded...582

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som om du  er en rebound.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at den egentlige grunnen til at du har vondt i magen (og at du sikkert også har det psykisk vondt) er hans oppførsel mot deg. Jeg ville ha gjort det slutt med han.

Anonymkode: 8af24...aff

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han følte seg utnyttet og tråkket på av eksen, og ikke vil la det skje igjen? Det trenger ikke være at han setter mindre pris på deg, men at han er brent.

Han vil ikke bli en dørmatte igjen. Kanskje har han tatt det for langt andre veien? Vis sårbarhet og fortell han hva du føler, uten å anklage. Du skal de han ser ditt ståsted om du er sensitiv uten å kjefte

Anonymkode: ed8f7...079

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med ham, lytt til det han sier og spør hvordan dere kan komme videre fra der dere er nå.

Jeg føler nesten dette kunne være mitt forhold dette. Var sammen med ei dame som jeg ofret nesten alt for. Solgte huset, flyttet sammen og giftet meg. Men hun var aldri fornøyd. Hun krevde mer og mer og ble etterhvert forferdelig å være rundt. Jeg gruet meg for å reise hjem etter jobb. Ved flere anledninger gikk hun fysisk til angrep på meg. Til slutt brøt jeg ut og mistet nesten alt. Måtte starte på bar bakke. Traff en ny jente noen år etterpå og naturlig nok går jeg veldig forsiktig frem. Min partner nå sier mye av det samme som skjer mellom dere, hun mener jeg var mye snillere med min forrige kjæreste og at hun lider under dette. Jeg føler nå at mye av det samme skjer på nytt. Min forrige partner sa at jeg måtte gjøre sånn og sånn for at ting skulle bli bra, nå sier min nye partner at hvis ikke jeg gjør slik og slik, vel da vil hun gjøre det slutt. 

Så snakk sammen og være åpne for å gjøre kompromisser!

Anonymkode: 23b36...11e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Finnes ikke romantisk, takker aldri for hjelpa, tar meg som en selvfølge rett og slett, og forventer mye av meg. Finner seg ikke i uenigheter, og smeller hardt tilbake hvis jeg tar opp ting.

Finnes det noe bra med han da? Siden du velger å være sammen med denne mannen, mener jeg. Han høres ut som "been there, done that" ... bare at han ikke fikk t-skjorta, for den fikk eksen. 

Han føyer jo henne fordi de har barn. 

Han trenger ikke føye deg på noe fordi dere ikke har barn sammen.

Hva er grunnen til at du vil være sammen med han? At han er så snill og god ellers eller? Hva gjør han for deg og forholdet? Hvorfor slutter du ikke å gjøre ting for han? Bare si stopp? 

Anonymkode: 9eed7...e6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at menn ofte straffer den nye dame, for det den gamle gjorde galt. Og jeg skjønner godt at han ikke vil bli dørmatte igjen, men han skal jo heller ikke behandle deg som dørmatte. Det er jo viktig at han finner en balanse. Men tenker at du må ha en alvorsord med han om dette. 

Anonymkode: caf4a...a61

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kanskje han følte seg utnyttet og tråkket på av eksen, og ikke vil la det skje igjen? Det trenger ikke være at han setter mindre pris på deg, men at han er brent.

Han vil ikke bli en dørmatte igjen. Kanskje har han tatt det for langt andre veien? Vis sårbarhet og fortell han hva du føler, uten å anklage. Du skal de han ser ditt ståsted om du er sensitiv uten å kjefte

Anonymkode: ed8f7...079

Dette.

Kjenner flere menn som har brent seg kraftig. Blitt utnyttet økonomisk osv.

I ett tilfelle flyttet kjæresten inn i hans leilighet. Han betalte alt, hun studerte. 3år seinere var hun ferdig utdannet sykepleier. 0 i studielån, hadde spist og bodd gratis. Da ble han dumpet og hun gikk videre.

I det neste forholdet var det VELDIG klare linjer. Hans penger, hva som var felles osv med til minste detalj.

Dette minner om noe tilsvarende. Han gjorde alt, men var allikevel ikke god nok. 

Anonymkode: 1d4fe...da9

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Min erfaring er at menn ofte straffer den nye dame, for det den gamle gjorde galt. Og jeg skjønner godt at han ikke vil bli dørmatte igjen, men han skal jo heller ikke behandle deg som dørmatte. Det er jo viktig at han finner en balanse. Men tenker at du må ha en alvorsord med han om dette. 

Anonymkode: caf4a...a61

Jeg tenker at det er ikke mange som ønsker å straffe partner for ting som skjedde i tidligere forhold. Samtidig er det mange brente barn der ute, og det påvirker hvordan man går inn i et nytt forhold. 
At dette kan oppleves som ‘straff’ kan jeg til en viss grad forstå. 
Man må rett og slett lære seg å snakke om de vanskelige tingene. Min erfaring er at det beste er å tillegge partner gode intensjoner, selv der handlingene ikke nødvendigvis indikerer dette.
Så enkelt, og så vanskelig.

AnonymBruker
Skrevet

Oi ts kom deg vekk! Jeg opplevde det samme. Møtte en fin fyr og vi ble forelsket og sammen, så begynner alt snakket om eksen, hvordan han støttet og holdt ut i tykt og tynt, gjorde alt mulig for og hjalp med alt. Dumme lille naive meg trodde at det var bare sånn han var, at jeg dermed kunne kjenne meg trygg i forholdet med ham. Det var en megatabbe, for han snakket eksen opp som om hun var jomfru Maria, mens jeg ikke kunne være god nok uansett hva jeg foretok meg. Til slutt sa jeg det til ham "jeg blir skikkelig såret når du snakker om hvor perfekt eksen var og alt mens du ikke en gang kan fortelle meg at jeg er vakker eller noe". Det tok slutt kort tid etterpå, men kom frem at eksen hans egentlig hadde behandlet ham ganske dritt, akkurat som han behandlet meg. 

Han var ikke over det med eksen og det er ikke han din heller. Ikke involver deg mer med denne mannen for det kan bare gå i tap. Han er emosjonelt helt avhengig av eksen. 

Anonymkode: c10f8...31f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Minner meg om mitt forhold også. Vært sammen i 6 år (ikke flyttet sammen). Alle rundt han sier han føyde seg etter eksen, pusset opp, flyttet osv. fortsatt bestemmer hun ferien med unger hvert år. 
Med meg bare går han om jeg tar opp noe og mener jeg er så vanskelig. Det var hun som gikk og er fortsatt etter 6 år usikker på om

han er over henne…

Anonymkode: cbb6f...b6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg brutalt ærlig. Men han er rett og slett ikke like glad i deg som han var i eksen.

Jeg forstod dette da jeg traff mannen. Plutselig var vi i et forhold der vi ville gjøre ALT for at den andre skulle ha det best mulig. Det ble liksom naturlig å hente kaffe om morgenen, plukke med en liten oppmerksomhet hjem, vaske og rydde løpende - ellers måtte jo den andre ta det. 

Anonymkode: a87b2...c60

• Liker 5
Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)

Beklager og måtte si det : men han er ikke forelsket i deg som på samme måte som han var med henne 😪 Menn bærer kvinner på henda ,når de er forelsket.

Han er nok glad i deg,men hun var den som slapp unna..Husk hvor mye han investerte  for felles livsvei. Lite DU kan gjøre med det,da det ikke går på deg,- men hans tilværelse kan ikke skape gnister og fremdrift når ikke hele hjertet er med. Hun holder det fremdeles. 

He "loves "you (  liker deg hvertfall nok til å utsette dere begge for limbo- fysiske behov dekket,alt annet mangler 🙄)But he is not IN love with you! 

En vesentlig forskjell. 

Endret av Skogsalv
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette.

Kjenner flere menn som har brent seg kraftig. Blitt utnyttet økonomisk osv.

I ett tilfelle flyttet kjæresten inn i hans leilighet. Han betalte alt, hun studerte. 3år seinere var hun ferdig utdannet sykepleier. 0 i studielån, hadde spist og bodd gratis. Da ble han dumpet og hun gikk videre.

I det neste forholdet var det VELDIG klare linjer. Hans penger, hva som var felles osv med til minste detalj.

Dette minner om noe tilsvarende. Han gjorde alt, men var allikevel ikke god nok. 

Anonymkode: 1d4fe...da9

Ja kjenner også til et slikt tilfelle...en yngre mann ble forelsket i en ung dame som studerte til sykepleier. Hun bodde gratis hos ham og han til og med kjøpte en bil til henne fordi at han trodde at det skulle bli dem...men da hun var ferdig med studiene så var det over og bye bye hun tok bilen med seg og fant en annen....

Anonymkode: ef02f...050

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det plager meg skikkelig, når fortida dukker opp i små glimt, der jeg ser og hører at han gjorde så mye for ex'n sin.

Han flyttet til en annen kant pga henne, pusset opp 2 hus pga henne, stilte opp, hjalp mye og gjorde ALT for henne. Fant seg i mye dritt fra henne både i forholdet og etter bruddet, men turte aldri si henne imot.

Mens med meg så var det jeg som måtte flytte inn i hans hjem, jeg som må hjelpe han med det meste (om det er å skru bil også liksom), jeg må stille opp mye, selv om det er ting jeg ikke vil/orker. Mens han lever et bedagelig liv og "setter seg litt bakpå" når det gjelder meg. Finnes ikke romantisk, takker aldri for hjelpa, tar meg som en selvfølge rett og slett, og forventer mye av meg. Finner seg ikke i uenigheter, og smeller hardt tilbake hvis jeg tar opp ting. Noe han aldri gjorde med ex'n. Der føyde han seg alltid, og gjør det igrunn enda...

Tipper han var likedan med exen, men du hører hans side. 

Menn forandrer seg ikke bare sånn. 

Enten er de en nevenyttig kar som tar ett tak ellers så er han ikke det. 

Tipper han har fremstilt seg selv litt feil. Mann liker å gjøre seg selv til superhelter som gjorde alt men  som ble ett stakkars offer. 

Har hørt denne utallige ganger før. 

Anonymkode: e3127...09c

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...