Gå til innhold

Gave til svigermor på sykehus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, damer! 😊

Min unge svigermor er innlagt på sykehus for å få utredet noe. Hun skal være der noen dager, og ble innlagt ganske akutt. Så hun har ikke rukket å planlegge så mange dager hjemmefra.

Mannen hennes er ikke mye tilstede, og jeg synes det virker kjedelig for henne og ligge på rommet i flere dager med kun mobilen og et magasin.

Hennes sønn og jeg ønsker å gi henne noe for å få henne til å føle seg ivaretatt (hun får ikke lov til å ha så mye besøk), men vi aner ikke hva. Noe hun kan kose seg med mens hun er innlagt og alene.

Hun sier at hun ikke vil ha noe, men vi vet at hun ikke vil være til bry.

Hun bor i en annen by (flyavstand), så blomster er ikke aktuelt.

Svigermor er 64 år, sprek, omsorgsfull og spirituell.

Noen ideer til hva vi kan gi eller gjøre for henne? Hun har vært innlagt i to døgn, og skal være i to døgn til.

Jeg vil veldig gjerne komme nærmere henne.

Noen gode forslag? 😊

Anonymkode: 91483...0a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun synes det er kjekt å slappe av litt for seg selv? Blomster, snacks, en god bok, strikketøy, nettbrett for å se gode serier...

Anonymkode: 1351d...0ce

AnonymBruker
Skrevet

Gi henne en Ipad så kan hun se på filmer og serier.

Anonymkode: 9a943...1ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fargeleggingsbok og fargeblyanter. Gavekort på lydbok-app. 

Anonymkode: 3f362...75d

AnonymBruker
Skrevet

Hva er interessene hennes? Jeg tenker det er det viktigste. Vi pleier å lage kurver med en fin drikkeflaske, en bok, litt sjokolade, garn til de som driver med det, blader med interessefelt osv. 

Men blomster kan vel leveres av nærmeste blomsterbutikk? Det fikk vi da jeg var innlagt fra familie i en annen by 

Anonymkode: a3a7e...a1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sykehusluft er ofte tørr og ekkel, så en god lepomade og en håndkrem pluss et par tykke, deilige magasiner om noe hun er interessert i, kanskje?

Anonymkode: c2116...fa0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips, alle sammen!

Vi har ikke iPad, og kommer nok ikke til å kjøpe det til henne heller 🙈

Men jeg liker forslagene om fargeleggingsbok og kremer. Det passer henne nok midt i blinken! Og sjokolade, selvfølgelig…

Tar gjerne imot flere forslag ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men blomster kan vel leveres av nærmeste blomsterbutikk? Det fikk vi da jeg var innlagt fra familie i en annen by 

Anonymkode: a3a7e...a1d

Hun er i samme by som oss nå, men bor selv «på landet» og må reise 30 min med fly på søndag. Så tror det blir litt dumt med blomster, selv om at hun hadde elsket det ☺️

De andre forslagene dine er supre! Takk!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tøfler og noe godt å spise/drikke, i tillegg til fargeleggingsbøker og kremer😊 

Kan jo hende hun har tøfler da, jeg hadde ikke det sist jeg var på sykehus. Jeg pleier ikke å bruke det hjemme, men savnet det der. 

Anonymkode: 6d7ea...5d4

AnonymBruker
Skrevet

Slippers/crocks/tøfler og myke kosesokker.

Druer og mandariner, enkleste frukt å småspise på. Vask druene på forhånd.

Har hun smarttelefon? Øretelefoner og hjelp henne med å starte et prøveabonnement på storytell. Deilig å stenge ute sykehuslyder litt.

Lipsyl.

Hårstrikk om hun har langt hår. Evt hårbånd/pannebånd, deilig å få håret vekk litt når det er varmt og dårlig lufting.

Strikke/hekletøy, om hun driver med slikt. Bomullsgarn nå på sommeren, til f.eks kluter. Bonus, kan kokvaskes når kommet hjem fra sykehuset.

Formkake eller kjeks.

Saltstenger.

Fargeleggingsbok. Finner du en hvor du kan ta ut sidene er de ekstra praktiske.

Anonymkode: df132...454

AnonymBruker
Skrevet

Hva med en notatblokk der hun kan skrive dikt

En malebok, stafelli og malerkoster og pensler

Leire slik at hun kan lage kunst

En liten vev til å lage små duker

Heklepinne og tråd

Anonymkode: 298be...e2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Strikkede ullsokker så hun slipper å være småkald under de tynne sykehusteppene. Evt et lite ullteppe.

Anonymkode: 1351d...0ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mannen hennes er ikke mye tilstede, og jeg synes det virker kjedelig for henne og ligge på rommet i flere dager med kun mobilen og et magasin.

Hva med noe fra kondomeriet? De har mye fint til alle aldersklasser..

Anonymkode: 0bf87...e9f

• Liker 1
Skrevet

Abonnement på lydbok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...