AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #1 Skrevet 16. juli 2021 Inspirert av annen tråd; Synes det virker sånn. Datteren min er visstnok bifil (11 år), dette er flere venninner av henne og. Noen mener de er født i feil kropp også. De er utrolig opptatt av pride og legning.. Prater om det i ett. Får inntrykk av at dette er en trend. Må legge til at jeg har ingenting i mot Pride eller kjærlighet mellom samme kjønn, men synes det er litt rart at det gjelder såpass mange...? Anonymkode: 65445...09c 31
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #2 Skrevet 16. juli 2021 Nei, kjenner kun ett par stykker Anonymkode: dbe98...fd0 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #3 Skrevet 16. juli 2021 Nei, det er de ikke. Men det er flere som tør å være åpne om følelsene og tankene sine istedenfor å stenge det inne og ikke tørre å være seg selv. Anonymkode: 0073a...014 38
Jdz Skrevet 16. juli 2021 #4 Skrevet 16. juli 2021 Det er nok ingen trend, men et tegn på at flere barn og unge tør å være åpne om følelser man tidligere holdt for seg selv. 31
true aspie Skrevet 16. juli 2021 #5 Skrevet 16. juli 2021 Ja, barna blir lett påvirket av galskapen i samfunnet. 43
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #6 Skrevet 16. juli 2021 Når nettet og bhg/skole fyller hodene deres med ideer så blir det sånn. Noen er og har alltid vært ekte homofile/bifile/født i feil kropp men aldri I verden om det gjelder alle som nå mener at de er det. Anonymkode: a41bd...109 40
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #7 Skrevet 16. juli 2021 Litt for mye TikTok gjør dem ko ko i hodet. Anonymkode: 5aac7...05b 42
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #8 Skrevet 16. juli 2021 Selvfølgelig er dette en trend. Og unge jenter er de som lettest blir påvirket av slikt. Det er typisk at en venninnegjeng aser hverandre opp til slikt tullball. En 11-åring som kaller seg "bifil" er jo helt sykt. For noen år siden ville ikke en 11-åring visst hva dette var engang. Om et par år skal du se at hun finner på noen nye pronomen og skifter kjønn annenhver uke. Anonymkode: 89aa4...a45 36
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #9 Skrevet 16. juli 2021 Nei, men flere blir nok klar over det raskere pga mer representasjon i media. Flere tør også stå frem fordi det blir normalisert. Kan sammenlignes med hvordan det "plutselig" ble en stor økning i antall venstre-hendte etter at man sluttet korrigere det på skolen. Anonymkode: d581d...156 10
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #10 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Selvfølgelig er dette en trend. Og unge jenter er de som lettest blir påvirket av slikt. Det er typisk at en venninnegjeng aser hverandre opp til slikt tullball. En 11-åring som kaller seg "bifil" er jo helt sykt. For noen år siden ville ikke en 11-åring visst hva dette var engang. Om et par år skal du se at hun finner på noen nye pronomen og skifter kjønn annenhver uke. Anonymkode: 89aa4...a45 Jeg visste jeg var bifil da jeg var 11. Det er nesten 20 år siden. Jeg var forelska i gutter og jeg var forelska i jenter. Som barn flest opplever i den alderen. Anonymkode: d581d...156 15
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #11 Skrevet 16. juli 2021 Jeg er bifil. Men ante virkelig ikke at jeg var det da jeg var 11. Var ikke opptatt av å definere seksualiteten min så tidlig. Men jeg er kanskje treg av meg, hva vet jeg. Anonymkode: e81e7...147 12
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #12 Skrevet 16. juli 2021 Det er en populær trend og barn blir veldig lett påvirket av sånt, når de får det trødd nedover ørene fra alle kanter så tror de at det er sånn det skal være og de er redde for å ikke delta i det som er "inn" akkurat nå. Fullstendig galskap, folk og spesielt myndighetene bør tenke seg om før de promoterer pride og dette med transkjønn så intenst. Barn kan ta skade av dette, noen blir faktisk så forvirret at de ønsker operasjoner og risikerer å bli skadet for livet og det er trist når man i etterkant innser at det var bare en fase eller at de ikke ville være upopulære. Anonymkode: 98049...2da 23
true aspie Skrevet 16. juli 2021 #13 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Selvfølgelig er dette en trend. Og unge jenter er de som lettest blir påvirket av slikt. Det er typisk at en venninnegjeng aser hverandre opp til slikt tullball. En 11-åring som kaller seg "bifil" er jo helt sykt. For noen år siden ville ikke en 11-åring visst hva dette var engang. Om et par år skal du se at hun finner på noen nye pronomen og skifter kjønn annenhver uke. Anonymkode: 89aa4...a45 Det hele er helt sykt. 14
Lafamiglia Skrevet 16. juli 2021 #14 Skrevet 16. juli 2021 Jeg kjenner til flere som er født på 80- og 90-tallet, som har stått fram som trans de siste få årene. Det som er felles for de fleste av dem, er at de ikke var stereotypisk "jente" eller "gutt" i oppveksten, men at de gjerne nektet å gå med kjønnstypiske klær (at jentene nektet å gå med kjole, f.eks), og at de hadde andre interesser enn de fleste andre med samme biologiske kjønn. At de har våget å gå ut med hvem de egentlig er de siste få årene, skyldes åpenbart at klimaet for denslags heldigvis har blitt kraftig forbedret. Det er fantastisk at mange som ellers måtte ha undertrykt seg selv (slik det garantert finnes utallige eksempler på gjennom de siste tiårene) nå endelig kan få stå fram og være slik de føler seg mest komfortabel med. Og så finnes det sikkert noen som er forvirret i tenårene, eller til og med barn som blir påvirket av denne typen identitetssøken uten at det ligger noe mer under, men det får også være greit. Det er uansett utrolig viktig at de som går til det enormt drastiske skrittet det er å bytte biologisk kjønn, vet 100% at det er riktig for dem. Derfor er det fint og viktig at det er en lang prosess fra helsemyndighetenes side. 8
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #15 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Selvfølgelig er dette en trend. Og unge jenter er de som lettest blir påvirket av slikt. Det er typisk at en venninnegjeng aser hverandre opp til slikt tullball. En 11-åring som kaller seg "bifil" er jo helt sykt. For noen år siden ville ikke en 11-åring visst hva dette var engang. Om et par år skal du se at hun finner på noen nye pronomen og skifter kjønn annenhver uke. Anonymkode: 89aa4...a45 Jeg var 11 for 20 år siden og fullstendig klar over at jeg var bifil. Jeg skulle ønske det var like akseptert da som det er nå så jeg slapp å gå rundt og føle meg mutters alene og flau over det i alle årene jeg gjorde. Anonymkode: 0073a...014 10
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #16 Skrevet 16. juli 2021 Jeg hadde sikkert trodd at jeg var bifil da jeg var 11 hvis jeg visste hva det var. Utforsket nakenhet og kropp sammen med venninner. Noen ganger likte jeg også å ha «guttestil» Heldigvis kunne vi prøve og utforske litt av hvert den gang uten at noen satte et navn på det. Har aldri tent på jenter. Anonymkode: f6f6a...5ee 11
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #17 Skrevet 16. juli 2021 Er den andre tråden slettet? Anonymkode: ce5ca...382 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #18 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nei, men flere blir nok klar over det raskere pga mer representasjon i media. Flere tør også stå frem fordi det blir normalisert. Kan sammenlignes med hvordan det "plutselig" ble en stor økning i antall venstre-hendte etter at man sluttet korrigere det på skolen. Anonymkode: d581d...156 Ahahahaha. Den fantastiske sammenligningen med venstrehendte. 🤦🏻♀️ Anonymkode: c22c9...6fc 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #19 Skrevet 16. juli 2021 "Født i feil kropp" er kanskje tiårets teiteste uttrykk. Anonymkode: 2a928...c72 14
venus24 Skrevet 16. juli 2021 #20 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Selvfølgelig er dette en trend. Og unge jenter er de som lettest blir påvirket av slikt. Det er typisk at en venninnegjeng aser hverandre opp til slikt tullball. En 11-åring som kaller seg "bifil" er jo helt sykt. For noen år siden ville ikke en 11-åring visst hva dette var engang. Om et par år skal du se at hun finner på noen nye pronomen og skifter kjønn annenhver uke. Anonymkode: 89aa4...a45 Da jeg var 11 var jeg fullstendig klar over at jeg både likte jenter og gutter. Jeg visste ikke at det hadde et navn, bare. Jeg klarer ikke se problemet med det. Selv hvis det viser seg at 11-åringen er hetero (eller lesbisk) gjør det vel ingenting at hun kaller seg bifil nå? Hvordan påvirker det henne eller noen rundt henne på en negativ måte? Det er fullstendig normalt at 11-åringer forelsker seg, så hvorfor skulle det ikke også være normalt at 11-åringer forelsker seg i noen av samme kjønn? 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå