Gå til innhold

Normale reaksjoner eller er jeg for irritert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Førstegangsmor til baby 4 mnd. her.

Jeg føler jeg blir fortvilet når baby ikke roer seg når han er overtrøtt, eller når han vil opp av vogna og det ikke går pga sol/varme. Da gjør jeg alt jeg kan for å roe han der han er, men det går ikke. Selvsagt, han er jo bare baby og forstår jo ikke "vent litt". Jeg hater når babyen gråter da jeg føler meg mislykka. Altså, jeg hater ikke selve gråtingen eller lydene, men at jeg ikke får fiksa det med en gang. Vanligvis hjemme vet jeg hva som er galt og fikser det med en gang. Men det kan jeg ikke alltid i bil eller på trilletur, eller når han nekter å sove. Da kan jeg lage litt høye "åhh"-lyder, og si "jammen, bare sov!" og vugge i litt større/hardere bevegelser, eller røyse meg litt raskere opp enn vanlig med han i armene. Jeg er som person veldig snarsint for å få ut frustrasjon, feks at jeg får lyst å kaste fjernkontrollen i tven om den ikke funker(gjør det aldri), også går det like fort over. Og klarer ikke kontrollere meg når jeg først blir frustrert, da må jeg bare få ut en reaksjon..
Bare for å få det sagt: jeg har aldri tatt hardt i babyen min, har aldri kjeftet eller sagt stygge ting til han eller ropt til han. Og er heller ikke redd for at jeg plutselig skal gjøre dette. Men likevel føler jeg at reaksjonene mine er fæle da jeg er redd baby forstår at jeg er frustrert/irritert, og jeg er redd jeg gjør noe som ikke er bra for babyen min?! 😞 Barnefar får aldri sånne reaksjoner, men han får jo pauser annenhver uke pga jobb vekke, så føler ikke det kan sammenlignes heller..

Synspunkt, evt. tips?

Anonymkode: f5673...671

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan bli klin kokos i nøtta når babyer ikke vil sove. At de merker det overlever de, du er bare et menneske. Om du derimot hadde latt irritasjonen gå utover babyen hadde det vært noe annet.

Anonymkode: 47084...119

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe som kan hjelpe å roe deg? Slet veldig mye med dette selv, og endte ofte med å plugge noe musikk i øret. Barnegråt stresset meg skikkelig, men slik fikk jeg roet meg ned og barnet ble også litt roligere av det. De kjenner jo litt på energien din.

Men du, det går over. ❤️ Og blir det for mye, er det bare å snakke med helsesykepleier/jordmor ❤️

Anonymkode: 56b8d...3c2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...