Gå til innhold

Sokker på sommeren

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal være den første til å innrømme at dette ikke er et stort problem, men spør likevel av nysgjerrighet. 

Guttene mine er snille og greie, og selv om de er blitt ungdommer hører de ennå for det meste på mor. Men på et sted hører de ikke etter. Allerede tidligere i sommer kommenterte jeg at det kanskje ikke var lurt å ha på høye sokker når de skulle være ute i solen, og at de nesten ba om sokkeskille. Dette brydde de seg ikke noe om, og mente det ikke var noe problem. Nå ser jeg at jeg hadde helt rett i mine antagelser. Begge har fått mye farge, men midt på leggen går de fra gylden brun til likhvit. Jeg vet ikke om det er for å skjule sokkeskillet eller om det er tilfeldig, men jeg tror helt ærlig ikke jeg har sett dem gå barbent en eneste dag siste måneden. Det er ikke noe problem i den forstand (utenom kanskje at de gjerne går en del "barbent" med sokker ute, noe som ikke er særlig smart med hvite sokker, men det går greit), men begge har tidligere vært veldig glad i å gå barbent. 

Er det guttene mine som har funnet en veldig rar ting å "irritere" meg på, eller er det en form for mote for tiden? Sett en del andre på deres alder også går slik, men naturligvis har jeg ikke kontroll på om de går slik hele tiden. 

Anonymkode: 3fb8e...c5a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal si du overtenker

Anonymkode: ba586...ea4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje få seg en hobby Ts? 

Anonymkode: 0f733...546

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for en bagatell å bry seg om. Finn på noe annet 

Anonymkode: 79c2e...623

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at høye sokker er veldig lurt å bruke i flått-sesongen :) 

Anonymkode: 39c2a...e0f

• Liker 2
Skrevet

Sokkeskille, gid Larsen så fælt! Huff og huff, kan du tenke deg noe verre? Stakkars små gutter, stakkars arme små! :ironi:

La nå gutta dine få bruke sokker om de vil. Jeg ser ikke problemet. Kanskje de ikke vil bli solbrente på tottelottene sine. Kanskje syns de sokker er mest behagelig og driter i at de får sokkeskille og det er et sunnhetstegn, spør du meg. Utseende og perfekt, jevn brunfarge betyr ikke alt. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp ankelsokker til dem😊

Anonymkode: 81001...6ff

AnonymBruker
Skrevet

Hvite tennissokker langt opp er moderne nå på gutter.

Anonymkode: 02ff6...05a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

BV neste

Anonymkode: 3a81f...677

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor synes du det er et problem at de får skille?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har for mye fritid.

Anonymkode: 4181b...2ce

AnonymBruker
Skrevet

Å gå ute på sokkelesten er jo greit å ta dem for, men sokkeskille får nå være deres valg.

Anonymkode: d7a77...c3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er in😉

Anonymkode: c07de...02e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her bruker den ene tenåringsgutten ankelsokker og den andre går barbeint eller har høye sokker langt oppå leggen. For første mann er det visstnok helt krise å gå barbeint, selv i 30 varmegrader.

De gjør mye morsomt, tenåringene. Akkurat sokker/ikke sokker gidder jeg ikke å legge meg borti.

Anonymkode: f0000...dec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert at de kanskje ikke bryr seg om de har sokkeskille? At de bruker sokker for de ikke liker å gå barbeint? :vetikke:

Anonymkode: 71779...ec5

• Liker 3
Skrevet

Jeg har skille etter sko, sokker og shorts (har en litt lengre og en veldig kort så synlig når jeg bruker den korte). :sjenert: :ler: Jeg bryr meg ikke.. regner med at det går på det samme som dine gutter? Min sønn liker ikke korte sokker. Han syns det er ukomfortabelt å gå med, og man kan jo ikke krangle på det. 

Skrevet

Jeg ble tvunget når jeg var mindre til å ta av t-skjorte for å være i sola. Jeg likte ikke det. Det ga ingen mening for meg den gangen, og gir heller ingen mening for meg nå. Det hjelper lite å tvinge folk til å gjøre som du vil. Du kan tilby en mening, men du kan ikke tvinge. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kjøp ankelsokker til dem😊

Anonymkode: 81001...6ff

De har ankelsokker, og tidligere har disse blitt mye brukt, men i år er det tydeligvis helt feil. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvite tennissokker langt opp er moderne nå på gutter.

Anonymkode: 02ff6...05a

Kan virke litt slik. Er sikkert for gammel, men det ser jo ikke pent ut? 

bib_84 skrev (10 timer siden):

Hvorfor synes du det er et problem at de får skille?

Det er litt todelt. Først synes jeg det ser helt rart ut med høye sokker når det er så varmt som nå, og i tillegg ser det ikke noe bedre ut med et så tydelig skille. Det jeg tenkte på var at de kanskje hadde fått skille ved et uhell, og at de ville skjule det ved å fortsette å bruke høye sokker. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Å gå ute på sokkelesten er jo greit å ta dem for, men sokkeskille får nå være deres valg.

Anonymkode: d7a77...c3b

Egentlig enig i at jeg burde ta dem på det. Det sliter dem veldig ut, og jeg får dem ikke skikkelig rene etterpå. Samtidig er det så opplagt feil av dem, og føler de egentlig er for gamle til at jeg skal måtte si det. Da er det bedre at de tar konsekvensene med at de får en del sokker som ikke ser helt rene ut. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De har ankelsokker, og tidligere har disse blitt mye brukt, men i år er det tydeligvis helt feil. 

Kan virke litt slik. Er sikkert for gammel, men det ser jo ikke pent ut? 

Det er litt todelt. Først synes jeg det ser helt rart ut med høye sokker når det er så varmt som nå, og i tillegg ser det ikke noe bedre ut med et så tydelig skille. Det jeg tenkte på var at de kanskje hadde fått skille ved et uhell, og at de ville skjule det ved å fortsette å bruke høye sokker. 

Egentlig enig i at jeg burde ta dem på det. Det sliter dem veldig ut, og jeg får dem ikke skikkelig rene etterpå. Samtidig er det så opplagt feil av dem, og føler de egentlig er for gamle til at jeg skal måtte si det. Da er det bedre at de tar konsekvensene med at de får en del sokker som ikke ser helt rene ut. 

Det er ikke DU som går med skille eller høye sokker, hva de ønsker å gjøre med sokker vs ikke sokker trenger ikke du å bry deg med. 
om de går ute i sokkelesten så får de tåle sokker som ikke ser rene ut, verre er det faktisk ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...