Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Før jeg spør her vil jeg si at jeg er usikker og vil bare ha svar på spørsmålet mitt og ikke tull tilbake. Har prøvd tidligere å spørre her når jeg var usikker og ble nesten hetset for spørsmålet mitt. 

Jeg har gått lenge på cerazette minipille siden 2018 og har slutta for 3 uker siden. Jeg har hatt noen små blodninger som i form av dråper og veldig mørkt i 2 dager. Jeg har ømme bryster, murringer i magen, ofte på do og matlysten har forandret seg veldig. Noen her som har erfaringer og vil dele dette med meg?  Jeg mistet mens helt i perioden da jeg gikk på minipillen og dermed ingen kontroll på når jeg kan ta en test... 

Tusen takk på forhånd til alle som vil dele litt med meg. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er så individuelt at jeg tror ikke du vil få noen svar som kan gi noe fasit. Det er normalt at det tar tid at syklusen kommer tilbake og at man har uregelmessige blødninger i starten etter å slutte på ppiller. Noen bruker lang tid på å bli gravid etter å slutte, jeg brukte ca 6 mind med begge mine barn. Men du kan også bli gravid dagen etter du slutter på pilla, før du får mensen tilbake, fordi eggløsning kommer før mensen. Slik syklusen fungerer kommer menstruasjonen 14 dager etter at du har eggløsning.

Cerazette er forøvrig ikke en minipille, men en gestagen p-pille :) https://www.sexogsamfunn.no/prevensjon/gestagenpille/

Anonymkode: 0da9a...225

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mensen akkurat 4 uker etter at jeg stoppet. Hadde aldri blødninger og hadde brukt Cerazette i mange år :)

Anonymkode: e6bcb...63c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...