AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #1 Del Skrevet 16. juli 2021 Hei. Jeg har ett stort krav utestående. Jeg prøvde å ha en ok dialog med dem jeg skyldte penger, men dem tok saken videre og sendte det videre til ett inkassoselskap. Dem krevde at jeg skulle betale vannvittige summer for at det ikke skulle bli begjært trekk. Jeg betalte inn det jeg kunne, men alikevel e det nå begjært trekk. Økonomisk sett kommer jeg bedre utav det nå som jeg blir trekt i lønn. Men det jeg lurer på, jeg har varierende inntekt. Må jeg sende inn for hver mnd hvor mye jeg har i inntekt den mnd? På dem minste utbetalingene jeg har er det ikke nok til å trekke noe en gang. Hva skjer om der ikke er noe å trekke? Vil kravet stå på meg til den dagen jeg går i graven? Anonymkode: 9676e...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #2 Del Skrevet 16. juli 2021 Jeg tror nok du burde sette av penger de gangene du får mer utbetalt 😕 Anonymkode: a4eb6...43a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidi40 Skrevet 16. juli 2021 #3 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei. Jeg har ett stort krav utestående. Jeg prøvde å ha en ok dialog med dem jeg skyldte penger, men dem tok saken videre og sendte det videre til ett inkassoselskap. Dem krevde at jeg skulle betale vannvittige summer for at det ikke skulle bli begjært trekk. Jeg betalte inn det jeg kunne, men alikevel e det nå begjært trekk. Økonomisk sett kommer jeg bedre utav det nå som jeg blir trekt i lønn. Men det jeg lurer på, jeg har varierende inntekt. Må jeg sende inn for hver mnd hvor mye jeg har i inntekt den mnd? På dem minste utbetalingene jeg har er det ikke nok til å trekke noe en gang. Hva skjer om der ikke er noe å trekke? Vil kravet stå på meg til den dagen jeg går i graven? Anonymkode: 9676e...7fa Når saken er gått til lønnstrekk har jo saken allerede vært innom namsmannen for fastsetting av str på trekket,det blir trukket det samme beløpet hver mnd til alt utestående er betalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #4 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hei. Jeg har ett stort krav utestående. Jeg prøvde å ha en ok dialog med dem jeg skyldte penger, men dem tok saken videre og sendte det videre til ett inkassoselskap. Dem krevde at jeg skulle betale vannvittige summer for at det ikke skulle bli begjært trekk. Jeg betalte inn det jeg kunne, men alikevel e det nå begjært trekk. Økonomisk sett kommer jeg bedre utav det nå som jeg blir trekt i lønn. Men det jeg lurer på, jeg har varierende inntekt. Må jeg sende inn for hver mnd hvor mye jeg har i inntekt den mnd? På dem minste utbetalingene jeg har er det ikke nok til å trekke noe en gang. Hva skjer om der ikke er noe å trekke? Vil kravet stå på meg til den dagen jeg går i graven? Anonymkode: 9676e...7fa Hvis det tar mer enn 5-6år ville jeg forsøkt gjeldsordning. Hadde du dokumentert at du betalte etter evne ville du ikke fått trekk.du har faktisk rettigheter du også. Men nå gjør namsmannen det for deg, litt sent. Anonymkode: aa1cd...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #5 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvis det tar mer enn 5-6år ville jeg forsøkt gjeldsordning. Hadde du dokumentert at du betalte etter evne ville du ikke fått trekk.du har faktisk rettigheter du også. Men nå gjør namsmannen det for deg, litt sent. Anonymkode: aa1cd...6c0 Det vil ta flere år en det ja. Gjelden er for ny til det. Logget meg innpå sidene til politiet nå, dem har ingen saker på meg enda. Skal ringe namsmann på mandag. Har ikke fått mulighet til å betale etter evne..Har fått kontrabeskjed om en viss sum som var det minimumme, om ikke ble det begjært trekk. Anonymkode: 9676e...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 16. juli 2021 #6 Del Skrevet 16. juli 2021 Hvorfor bestridte du ikke summen hos innkassoselskapet hvis du var uenig? Og ja, de kommer til å trekke samme beløp hver mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #7 Del Skrevet 16. juli 2021 Bestridte? Hvordan? Prøvde somsagt å være i dialog med den, la frem andre utgifter men det var ikke mulighet på å rikke på summen dem hadde bestemt seg for. Anonymkode: 9676e...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #8 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det vil ta flere år en det ja. Gjelden er for ny til det. Logget meg innpå sidene til politiet nå, dem har ingen saker på meg enda. Skal ringe namsmann på mandag. Har ikke fått mulighet til å betale etter evne..Har fått kontrabeskjed om en viss sum som var det minimumme, om ikke ble det begjært trekk. Anonymkode: 9676e...7fa Ehh hvis du ikke betaler frivillig etter evne så vil namsmannen trekke etter hva du har i evne til å betale. Det siste er bare mye dyrere samt at arbeidsgiver blir innblandet. Anonymkode: aa1cd...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #9 Del Skrevet 16. juli 2021 det er bare å gi beskjed til inkasso selskapet med en oppstilling av inntekt og utgifter til livsopphold. De må bare godta det.fins ikke tvangsmidler mot betalingsevne. Her er det jeg har til overs når husleie og midler til livsopphold er avsatt. Evt. Prøving hos namsmannen får stå for deres regning Selvfølgelig vil de ikke informere om det, de er best tjent med lønnstrekk. Anonymkode: aa1cd...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #10 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Bestridte? Hvordan? Prøvde somsagt å være i dialog med den, la frem andre utgifter men det var ikke mulighet på å rikke på summen dem hadde bestemt seg for. Anonymkode: 9676e...7fa Du må lese deg opp på dekningsloven. Inkasso bransjen er ekstremt kynisk og skitten. De fleste som jobber der er uten noen form for utdanning, så du må kjenne rettighetene dine selv. Anonymkode: aa1cd...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #11 Del Skrevet 16. juli 2021 Jeg har allerede lagt frem til inkasso-selskapet hvor mye jeg har i mnd, samt mine faste utgifter. Fikk nå ett brev der det sto ordrett : Varsel begjært utleggsforetning. Til tross for flere henvendelser kan ikke vi se å ha mottatt betaling. Utleggsforetning er nå derfor sendt til namsmannen. Henvendelsene dem nok referer til er alle regningene dem har sendt med minimumsbeløpet, men jeg har sendt mail tilbake hver mnd at jeg har ikke mulighet til å betale den summen dem krever, og så har jeg betalt det jeg har klart. Første mndene prøvde klarte jeg å betale summen dem krevde, men da lå jeg bakpå med andre ting igjen. Anonymkode: 9676e...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #12 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har allerede lagt frem til inkasso-selskapet hvor mye jeg har i mnd, samt mine faste utgifter. Fikk nå ett brev der det sto ordrett : Varsel begjært utleggsforetning. Til tross for flere henvendelser kan ikke vi se å ha mottatt betaling. Utleggsforetning er nå derfor sendt til namsmannen. Henvendelsene dem nok referer til er alle regningene dem har sendt med minimumsbeløpet, men jeg har sendt mail tilbake hver mnd at jeg har ikke mulighet til å betale den summen dem krever, og så har jeg betalt det jeg har klart. Første mndene prøvde klarte jeg å betale summen dem krevde, men da lå jeg bakpå med andre ting igjen. Anonymkode: 9676e...7fa Da må du fylle ut det skjemaet som de sendt med, boutgifter, kopi på ev leiekontrakt, sjekk om lønnsinntekt er korrekt å hvis eventuelt har barn å forsørge/ samvær. Du kan å korrigere de opplysningene som er feil. Send med lønnslipp hvis de har satt for høy lønn. Du skal minimum sitte igjen med livsopphold + boutgifter. Trekket er fast hver måned. Anonymkode: 74d51...46b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #13 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Da må du fylle ut det skjemaet som de sendt med, boutgifter, kopi på ev leiekontrakt, sjekk om lønnsinntekt er korrekt å hvis eventuelt har barn å forsørge/ samvær. Du kan å korrigere de opplysningene som er feil. Send med lønnslipp hvis de har satt for høy lønn. Du skal minimum sitte igjen med livsopphold + boutgifter. Trekket er fast hver måned. Anonymkode: 74d51...46b Fikk ikke med noe skjema. Fikk brevet fra inkasso-selskapet. Anonymkode: 9676e...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #14 Del Skrevet 16. juli 2021 Noen som vet om man får beholde bil? Jeg er helt avhengig av bil for å levere og hente i barnehage å komme meg til jobb + jeg er til behandling ca en gang i mnd på sykehus. Veldig dårlig kollektiv transport her jeg bor også. Anonymkode: 9676e...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #15 Del Skrevet 16. juli 2021 Namsmannen bruker gjennomsnittsinntekten din de siste månedene ved fastsettelse av lønnstrekket når du har varierende inntekt, eier du bil så vil det trolig bli tatt utleggspant i denne. Kreditoren kan da begjære tvangssalg dersom verdien av bilen er stor nok til å dekke eventuelle andre pant i bilen som har bedre prioritet. Anonymkode: 52f1d...624 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spirå12 Skrevet 16. juli 2021 #16 Del Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har allerede lagt frem til inkasso-selskapet hvor mye jeg har i mnd, samt mine faste utgifter. Fikk nå ett brev der det sto ordrett : Varsel begjært utleggsforetning. Til tross for flere henvendelser kan ikke vi se å ha mottatt betaling. Utleggsforetning er nå derfor sendt til namsmannen. Henvendelsene dem nok referer til er alle regningene dem har sendt med minimumsbeløpet, men jeg har sendt mail tilbake hver mnd at jeg har ikke mulighet til å betale den summen dem krever, og så har jeg betalt det jeg har klart. Første mndene prøvde klarte jeg å betale summen dem krevde, men da lå jeg bakpå med andre ting igjen. Anonymkode: 9676e...7fa Ta kontakt med gjeldsrådgivning i kommunen du bor i. Ofte hos Nav. Der får du hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #17 Del Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har allerede lagt frem til inkasso-selskapet hvor mye jeg har i mnd, samt mine faste utgifter. Fikk nå ett brev der det sto ordrett : Varsel begjært utleggsforetning. Til tross for flere henvendelser kan ikke vi se å ha mottatt betaling. Utleggsforetning er nå derfor sendt til namsmannen. Henvendelsene dem nok referer til er alle regningene dem har sendt med minimumsbeløpet, men jeg har sendt mail tilbake hver mnd at jeg har ikke mulighet til å betale den summen dem krever, og så har jeg betalt det jeg har klart. Første mndene prøvde klarte jeg å betale summen dem krevde, men da lå jeg bakpå med andre ting igjen. Anonymkode: 9676e...7fa Ok hvis ikke du har betalt noe er det riktig med utleggsbegjæring, samme hvis du har verdier som feks bil. Forsøk rådgivning hos nav for å få oversikt og budsjett. Virker ikke som du har helt kontroll hvis du betaler litt uvilkårlig. Hvis du ligger bakpå med andre ting så har du ikke hatt råd til å betale det dem krevde. Det første er da å slutte å bruke penger du ikke har. Anonymkode: aa1cd...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #18 Del Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok hvis ikke du har betalt noe er det riktig med utleggsbegjæring, samme hvis du har verdier som feks bil. Forsøk rådgivning hos nav for å få oversikt og budsjett. Virker ikke som du har helt kontroll hvis du betaler litt uvilkårlig. Hvis du ligger bakpå med andre ting så har du ikke hatt råd til å betale det dem krevde. Det første er da å slutte å bruke penger du ikke har. Anonymkode: aa1cd...6c0 Saken er at jeg har betalt hver eneste mnd, men ikke summen dem krever. Har betalt alt fra 2000-5000 hver mnd pga av varierende inntekt. Anonymkode: 9676e...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enterprises Skrevet 17. juli 2021 #19 Del Skrevet 17. juli 2021 16 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Jeg har ett stort krav utestående. Jeg prøvde å ha en ok dialog med dem jeg skyldte penger, men dem tok saken videre og sendte det videre til ett inkassoselskap. Dem krevde at jeg skulle betale vannvittige summer for at det ikke skulle bli begjært trekk. Jeg betalte inn det jeg kunne, men alikevel e det nå begjært trekk. Økonomisk sett kommer jeg bedre utav det nå som jeg blir trekt i lønn. Men det jeg lurer på, jeg har varierende inntekt. Må jeg sende inn for hver mnd hvor mye jeg har i inntekt den mnd? På dem minste utbetalingene jeg har er det ikke nok til å trekke noe en gang. Hva skjer om der ikke er noe å trekke? Vil kravet stå på meg til den dagen jeg går i graven? Anonymkode: 9676e...7fa Hva har du gjort siden det har gått så langt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #20 Del Skrevet 17. juli 2021 Enterprises skrev (2 timer siden): Hva har du gjort siden det har gått så langt? Kort fortalt. For over 1 år siden kjøpte jeg og min x rekkehus i kjede. Det skulle være ferdig nå på nyåret. Iom det ble slutt fikk vi oss ut av kontrakten, byggmester tok tilbake rekkehuset å sa at dem selger det videre. Vi måtte bare betale evt forsinkelses-renter. Fikk også beskjed fra byggefirmaet at vi kunne få ordnet en nedbetalingsplan for evt renter uten problem. Desverre var alt dette tatt på telefon, og ikke mail.. Uansett så hadde dem oppgradert leiligheten med oppgraderingene som vi hadde valgt, selv om vi sendte mail til både rørlegger, eletriker og kjøkkenleverandør og forklarte situasjonen. Huset ble lagt ut til en mye lavere pris en det vi opprinnelig skulle betale med endringene. Så nå sitter vi med regningen for mellom-legget. Byggefirmaet påstår nå at dem aldri har hatt en avtale med oss om nedbetaling, så når vi ikke klarte å betale hele kravet i en smell ble det sendt videre til inkasso-selskapet. I ettertid så ser vi at vi har ikke lest kontrakten skikkelig, vi føler oss snytt.. For dem lurte jo oss til å tenke at det her var uproblematisk. Men dem tjente mye på det her. En vannvittig dyr lærepenge for meg! Anonymkode: 9676e...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå