AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #1 Skrevet 16. juli 2021 Nav har sinnsykt mye informasjon på meg, og jeg burde skrive en egenerklæring med søknaden, slik at den viktigste informasjonen kommer frem Men jeg er fortsatt veldig usikker Harde fakta får jeg ned på papir. Men er redd for å skrive noe feil, eller for langt/kort Hvor mye er det vanlig å skrive? 1 side? 3 sider? Er det noen fall gruver her jeg burde være klar over? Noen som har noe tips? Skal også søke ung ufør tillegget. Noe spesiell informasjon jeg burde legge ved? Var 25 år da jeg fikk innvilget AAP og da var jeg 50% sykemeldt. Holder det for nav, eller burde jeg ha med en legeerklæring som poengterer at jeg var syk før aldersgrensen for ung ufør? Anonymkode: 06c98...579
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #2 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nav har sinnsykt mye informasjon på meg, og jeg burde skrive en egenerklæring med søknaden, slik at den viktigste informasjonen kommer frem Men jeg er fortsatt veldig usikker Harde fakta får jeg ned på papir. Men er redd for å skrive noe feil, eller for langt/kort Hvor mye er det vanlig å skrive? 1 side? 3 sider? Er det noen fall gruver her jeg burde være klar over? Noen som har noe tips? Skal også søke ung ufør tillegget. Noe spesiell informasjon jeg burde legge ved? Var 25 år da jeg fikk innvilget AAP og da var jeg 50% sykemeldt. Holder det for nav, eller burde jeg ha med en legeerklæring som poengterer at jeg var syk før aldersgrensen for ung ufør? Anonymkode: 06c98...579 NAV leser gjennom all informasjonen de får inn og alle som har skrevet spesialisterklæringer på deg har tatt en vurdering av det. Du trenger ikke skrive noe mer enn dette. Jeg har skrevet haugevis av spesialisterklæringer i jobben min på DPS og det viktigste jeg gjør er å skrive min prognose for at pasienten kommer til å komme tilbake i arbeid. Hva pasienten selv mener er irrelevant for NAV. De er ute etter min faglige vurdering ut fra pasientens funksjon. Det har helt sikkert sine ulike behandlere fylt ut. Du trenger bare å fylle ut dette skjemaet, helst digitalt https://www.nav.no/soknader/nb/person/diverse/egenerklaering_aap_eos Anonymkode: 53531...9e0 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #3 Skrevet 16. juli 2021 Du skal ikke søke om ung-tillegget! Det avgjør nav samtidig eller i etterkant av vurderingen av søknaden din! Anonymkode: 0a8d9...666
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #4 Skrevet 16. juli 2021 Er du i gruppa "AAP-Aksjonen" på facebook? Der er det tips å få til hva en egenerklæring bør inneholde. Anonymkode: e8241...44a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå