Gå til innhold

Skal ta abort, får man velge om man vil ta det på sykehuset eller hjemme? Det gjelder medisinsk abort

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta medisinsk abort, lurer på om dere her erfaringer dere vil dele. 

Jeg lurer på om man får velge om man vil gjøre det hjemme eller på sykehuset? Jeg vil aller helst gjøre det på sykehuset,  jeg er nervøs og ønsker ikke å gjøre det hjemme. Det gjør noe med meg psykisk også, ønsker ikke å gjennomføre dette i mine omgivelser.  Vil ta det på sykehuset og bli ferdig med det. Men er redd jeg blir presset til å gjøre det hjemme, fordi det er enklest for sykehuset.  

Jeg har ansvar for ett barn alene,  mannen er på jobb hele uken. Så det er uansett ugunstig å gjøre dette mens jeg har ansvar for ett lite barn. Barnet blir passet av min mor mens jeg er på sykehuset for å gjennomføre aborten. Det 

Anonymkode: b81e9...f49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du absolutt ikke vil ta medisinsk abort kan du lufte det på sykehuset. Om de skulle insistere på medisinsk så får du ta kontakt med dem igjen så du får time etter uke 9 når man ikke lenger kan ta det medisinsk. 

Anonymkode: fe9aa...08e

AnonymBruker
Skrevet

Du kan velge å ta det på sykehuset. Etter uke 9 må medisinsk abort tas på sykehus, men man kan uansett forespørre det tidligere.

Anonymkode: b1ae3...aa4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om du absolutt ikke vil ta medisinsk abort kan du lufte det på sykehuset. Om de skulle insistere på medisinsk så får du ta kontakt med dem igjen så du får time etter uke 9 når man ikke lenger kan ta det medisinsk. 

Anonymkode: fe9aa...08e

Jeg ønsker å ta medisinsk abort,  men ønsker å gjennomføre det på sykehuset. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke velge. Hadde 2 år tidligere hatt en medisinsk abort hjemme som endte med komplikasjoner: stort blodtap, og gjentatte besvimelse hjemme. Ble til slutt hentet med ambulanse og innlagt på sykehus. Der ble jeg liggende og blø og blø til jeg besvimte igjen. Måtte til slutt ha utskrapning og deretter to poser blodoverføring.
Selv med denne historikken ble jeg tvunget til ny medisinsk abort hjemme da jeg hadde en missed abortion i uke 9 i fjor. Det var helt forferdelig og endte på samme måte som sist. Dette selv om de hardnakket fastholdt det kom til å gå så bra denne gangen 🙄Det var som å snakke til en vegg da jeg prøvde å forklare at jeg har en tilstand som gir økt risiko for store blødninger, og ingen av legene tok seg «bryet» med å lese i journalen min hva som hadde skjedd sist.

Hvis de nekter deg å være på sykehuset ville jeg bedt fastlegen sende ny henvisning til vurdering , enten hos en ny lege eller til et annet sykehus. 

Anonymkode: 85bd1...712

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for krenkende og helseskadelig innlegg.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet
Chantielle skrev (5 timer siden):

Ryddet for krenkende og helseskadelig innlegg.

Chantielle mod.

Takk, det var på tide.  Det innlegget gjorde meg kvalm. Anbefaler på der sterkeste at dere også tar en titt på den andre abort - tråden som ligger under barn og familie. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...