AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #1 Skrevet 16. juli 2021 Vi er på hytta på Sørlandet og 10 åringen har fått mange gjevnaldrende venner her. Men merker det er stor forskjell noen får bade på stranda/brygga alene (Max 100meter fra hyttene ofte mindre) mens andre får kun bade om en voksen følger med. dette er barn som kan svømme godt og vant med vann dra de var babyer alle sammen så de er trygge i vann. Er det inna for og lade bade alene mens vi er på hytta å lager middag/sitter på terrassen eller bør det være en voksen med de noen år til? Anonymkode: 8b50f...9f3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #2 Skrevet 16. juli 2021 Mmm..... Vi gjorde det som barn, men jeg lar nok ikke eget barn gjøre det. Jeg hadde vært med en stund til, om det ikke er god sikt til dem. Anonymkode: 73923...e15 2
Grønn Frosk Skrevet 16. juli 2021 #3 Skrevet 16. juli 2021 Eldste på 11 har ikke spurt enda, men jeg har hadde vært litt ukomfortabel med det enda. Hun er ikke den beste til å vurdere når hun går tom for energi under svømming.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #4 Skrevet 16. juli 2021 Hvis de er flere; 6 - 7 år- Anonymkode: 24073...97d
GammelKaktus Skrevet 16. juli 2021 #5 Skrevet 16. juli 2021 Her er ikke det noe som blir aktuelt før han er minst 13 år uansett hvor svømmedyktig han er. Kjenner til både voksne og barn som har fått illebefinnende i vannet og de som har vært med har enten ikke visst hva de skulle gjøre eller så har de bare stivnet så jeg har som regel at det må være en voksen med uansett. Trenger ikke å sitte oppå de men en må ha litt kontroll på de. Forrige år så hadde en bekjent av meg sagt at barnet hennes og vennen gå å bade alene og da den ene holdt på å drukne så trodde jo vennen først at hen tullet, så det kunne jo ha gått helt galt hadde det ikke vært for at det gikk en forbi der og da. Hen som holdt på å drukne er over gjennomsnittet god på svømming og har gått på vannsport i flere år så det var ikke ferdighetene det skortet på¨. 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #6 Skrevet 16. juli 2021 Til jeg veit at de klarer å svømme langt uten å bli slitene. Kunne takle kramper og eventuelt andre ting som kan oppstå. Fra de er 9 ca her. Anonymkode: 92ec2...963
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #7 Skrevet 16. juli 2021 Jeg har latt min 12 åring gjøre det i år for første gang. Har ikke føltes rett før nå. Anonymkode: 26b79...b28
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #9 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er på hytta på Sørlandet og 10 åringen har fått mange gjevnaldrende venner her. Men merker det er stor forskjell noen får bade på stranda/brygga alene (Max 100meter fra hyttene ofte mindre) mens andre får kun bade om en voksen følger med. dette er barn som kan svømme godt og vant med vann dra de var babyer alle sammen så de er trygge i vann. Er det inna for og lade bade alene mens vi er på hytta å lager middag/sitter på terrassen eller bør det være en voksen med de noen år til? Anonymkode: 8b50f...9f3 Vi hadde fast regel at var du på brygga eller langs sjøkanten så var det å gå med redningsvest. Anonymkode: 7a576...2a1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #10 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi er på hytta på Sørlandet og 10 åringen har fått mange gjevnaldrende venner her. Men merker det er stor forskjell noen får bade på stranda/brygga alene (Max 100meter fra hyttene ofte mindre) mens andre får kun bade om en voksen følger med. dette er barn som kan svømme godt og vant med vann dra de var babyer alle sammen så de er trygge i vann. Er det inna for og lade bade alene mens vi er på hytta å lager middag/sitter på terrassen eller bør det være en voksen med de noen år til? Anonymkode: 8b50f...9f3 Mine har fått lov fra de var 11 år. Ikke sent på kvelden, og om de skal bade lenge har vi blitt med. Bor i en kystby, alle svømmer tidlig. Anonymkode: 683c1...50d
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #11 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis de er flere; 6 - 7 år- Anonymkode: 24073...97d Jeg håper virkelig du tuller. Anonymkode: 1e05c...1b4 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #12 Skrevet 16. juli 2021 Sommeren før ungdomsskolestsry, kunne svømt i mange år men likevel uaktuelt før Anonymkode: 23455...370
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå