Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en kontorjobb som jeg føler sluker meg. Må være tilgjengelig utenom kontortid, og veldig hektiske dager.

Nå er det utlyst 75% stilling som våken nattevakt ved barnebolig (barn i institusjon) rett ved der jeg bor. Barna er fra 13-19 år. Man jobber 7 netter fra 10.30-06.30. Så 7 dager fri. 

Jeg vurderer å søke. Har unger som er såpass store at de kan klare seg selv før skolen på morgenen, og jeg kan sove på dagtid mens de er der. Men noen som vet noe mer om fordelene og ulempene med en slik jobb?

Anonymkode: 9f408...23b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var helt utrolig lange vakter. Er det lovlig?  

Anonymkode: f0041...48e

AnonymBruker
Skrevet

Tja. Fordeler: avgrenset arb.tid, selvstendighet.. ulemper: lite kollegialt, utagering/rus?, dårlig søvn

Men jeg skjønner deg, jeg tenker det samme om et års tid. Det er behagelig å jobbe natt mtp lite stress.

Anonymkode: d2f2b...4fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det var helt utrolig lange vakter. Er det lovlig?  

Anonymkode: f0041...48e

Mente altså 22.30-06.30. 

TS 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har en kontorjobb som jeg føler sluker meg. Må være tilgjengelig utenom kontortid, og veldig hektiske dager.

Nå er det utlyst 75% stilling som våken nattevakt ved barnebolig (barn i institusjon) rett ved der jeg bor. Barna er fra 13-19 år. Man jobber 7 netter fra 10.30-06.30. Så 7 dager fri. 

Jeg vurderer å søke. Har unger som er såpass store at de kan klare seg selv før skolen på morgenen, og jeg kan sove på dagtid mens de er der. Men noen som vet noe mer om fordelene og ulempene med en slik jobb?

Håper at du ikke skal jobbe alene. Mye ansvar og det kan være slitsomt å jobbe med mennesker. Fordi man gir så mye av seg selv og du skal jobbe med ungdommer og det tror jeg kan være veldig utfordrende 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Tja. Fordeler: avgrenset arb.tid, selvstendighet.. ulemper: lite kollegialt, utagering/rus?, dårlig søvn

Men jeg skjønner deg, jeg tenker det samme om et års tid. Det er behagelig å jobbe natt mtp lite stress.

Anonymkode: d2f2b...4fa

Har du prøvd en slik jobb? 

TS 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Er du kvalifisert for denne stillingen innenfor helse/omsorg? For det finnes utrolig mange andre alternativer mellom kontorjobb som stresser deg og våken nattevakt i omsorgsbolig! F.eks. finnes det utrolig mange kontorjobber som ikke sluker deg, og hvor du ikke må være tilgjengelig utenom kontortid. Hektiske dager er det vel i alle yrker nå.

Og dette med at du "må" være tilgjengelig, er det 100 % reelt eller et press du opplever, en uskrevet regel, en forventing fra arbeidsgiver? Får du vakttillegg for å være tilgjengelig? Har du fast jobb? Jeg ville heller begynt med å gjøre endringer i den jobben du har. Slutt å være tilgjengelig utenfor arbeidstid, antakeligvis går det helt fint.

Anonymkode: 20f25...8a2

AnonymBruker
Skrevet

Husk at det gjerne er på kvelden og natten de vanskelige følelsene kommer. Det er ett ganske tøft yrke. Nå sier du ikke noe om disse barna, men jeg er vpl og kjenner andre vpl som jobber natt sånne steder. Kan være veldig utfordrende. 

Anonymkode: 5b005...2ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...