AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #1 Skrevet 16. juli 2021 Om dine foreldre pusser opp og du hjelper til, krever du betaling? Anonymkode: e894d...d4b
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #2 Skrevet 16. juli 2021 Nei. Hvorfor det? Med tanke på hvor mye mine foreldre har gjort for meg i 33 år skulle det bare mangle at de fikk hjelp tilbake. Anonymkode: fdc47...cd8 31
solmåneogstjerner Skrevet 16. juli 2021 #4 Skrevet 16. juli 2021 (endret) Selvsagt ikke. Har vel aldri hjulpet dem med oppussing i voksen alder heller. Men kunne gjerne gjort det. Selvsagt gratis. Min far hjelper meg gjerne med litt snekring, jeg betaler da ikke han heller... 😉 Men da jeg var barn/tenåring hadde jeg gjerne husmaling eller gressklipping som sommerjobb hjemme og fikk betalt for det. Endret 16. juli 2021 av solmåneogstjerner 12
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #5 Skrevet 16. juli 2021 Selvfølgelig ikke. Har hjulpet mye til på fritidseiendom nå når de er eldre. Arbeid de ikke klarere selv lenger. For at de skal kunne beholde lengst mulig. Etter at de har gjort alt for meg hele livet mitt skulle det bare mangle. Anonymkode: a8de0...a5e 11
Mezzosoprena Skrevet 16. juli 2021 #6 Skrevet 16. juli 2021 Jeg tenker at foreldrene mine har gjort mer enn nok for meg allerede, så jeg hjelper selvfølgelig til i barndomshjemmet uten å kreve betaling for det. 8
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #7 Skrevet 16. juli 2021 Søstra til samboer hadde ikke tenkt seg om to ganger. Ikke bare skulle hatt betalt, de skulle tatt seg dobbelt betalt Anonymkode: c53de...32b 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #8 Skrevet 16. juli 2021 Hvis sønnene mine hadde krevd betaling for å hjelpe til, hadde de nok angret neste gang de selv trengte hjelp. Anonymkode: 6f908...415 8
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #9 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om dine foreldre pusser opp og du hjelper til, krever du betaling? Anonymkode: e894d...d4b Det kommer jo an på. Har en normalt hyggelige foreldre som ikke bruker sine slektninger som gratis arbeidskraft fordi en er for gjerrig til å betale ordentlige arbeidere? Da hjelper en til. Har en foreldre som forlanger hjelp, men som selv plutselig er «for gamle» til å yte i retur, som ikke er hyggelige og ikke takker? Da sier en «betal en snekker». Og har de ikke råd? Da sier en «skulle brukt mer på fond og mindre på snus, fadern» Så en hjelper ikke sine foreldre fordi de er ens foreldre. Det ville vært en meget snodig praksis. En hjelper hyggelige, hjelpsomme folk, uavhengig av om de er ens foreldre. Anonymkode: ffdf2...5f9 5
Cata Skrevet 16. juli 2021 #10 Skrevet 16. juli 2021 Jeg ville snarere betalt for å slippe, dvs. for kvalifisert hjelp. Jeg er en kløne når det gjelder oppussing så jeg tror takknemligheten ville være stor for at jeg IKKE prøver meg på noe mer innviklet enn å skifte en lyspære. Eller, jeg malte faktisk vinduskarmer i fjor og da betalte jeg pensel og skrape sjøl . 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #11 Skrevet 16. juli 2021 Så mye som mine foreldre har hjulpet meg med diverse ting i leiligheten skulle det bare mangle om ikke jeg hjelper dem uten å kreve betaling. Anonymkode: 5ada0...362 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #12 Skrevet 16. juli 2021 Nå hjelper fortsatt våre foreldre oss mer enn vi hjelper de, men det er i ferd med å endre seg raskt med deres økende alder. Og selvsagt krever vi verken betale for husmaling, snekring, hagearbeid eller husvask. De har jo hjulpet oss HUNDRE ganger mer i løpet av årene enn vi noen gang kommer til å klare å hjelpe de. Anonymkode: f5641...81a 4
Håkon 1970 Skrevet 16. juli 2021 #13 Skrevet 16. juli 2021 Ikke med mindre jeg ønsker å bli gjort arveløs.. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #14 Skrevet 16. juli 2021 Nei, i min familie hjelper alle hverandre uten at det er noe betaling involvert. Men hadde de krevd betaling for å hjelpe meg med ting, så hadde nok jeg gjort det samme... Anonymkode: ad4c3...ea0 4
sicario Skrevet 16. juli 2021 #15 Skrevet 16. juli 2021 Cata skrev (3 timer siden): Jeg ville snarere betalt for å slippe, dvs. for kvalifisert hjelp. Jeg er en kløne når det gjelder oppussing så jeg tror takknemligheten ville være stor for at jeg IKKE prøver meg på noe mer innviklet enn å skifte en lyspære. Eller, jeg malte faktisk vinduskarmer i fjor og da betalte jeg pensel og skrape sjøl . 😆 kjenner meg igjen. Redd jeg gjør mer skade en hjelp. Men jeg hadde selvfølgelig stilt opp og gjort det jeg kan. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #16 Skrevet 16. juli 2021 Nå måtte jeg le litt… Å ta seg betalt for å hjelpe sine foreldre ? Aldri forseint å be foreldrene sine om litt mere oppdragelse ! Anonymkode: d3dc1...ea6 8
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #17 Skrevet 16. juli 2021 Hvor mye er det snakk om? Er det snakk om en snekker som må bruke månedsvis for å pusse opp, eller er det snakk om småting som bare tar noen timer her og der? Når du sier "hjelper til" så høres det ut som det siste. Da er det en selvfølge at man ikke tar betalt. Det er tross alt foreldrene dine. Tenk på alt de har gjort for deg. Da jeg flyttet hjemmefra og kjøpte barndomshjemmet til faren min (altså huset til Farmor etter at hun døde), så var faren min med og pusset opp (totalrenoverte) huset mitt helt gratis fra 7 til 15 mandag til fredag nesten hver eneste dag i 14 måneder. Sammen med håndtverkere da. Dette tilbydte han selv fordi det var perfekt timing. Han hadde akkurat blitt pensjonist (57 år - politi i aktiv tjeneste). Anonymkode: 50c39...29f 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #18 Skrevet 16. juli 2021 Nei, ville ikke tatt betalt. Men jeg har sagt til foreldrene mine at jeg ikke har tid til å hjelpe til å pusse opp huset deres. Oppussing kan ta mye jobb. Jeg stiller opp når det er snakk om 1 eller 2 dager, men jeg setter ikke av flere uker for å pusse opp boligen deres. Det orker jeg ikke og det har jeg ikke tid til. Jobber som advokat og har tatt noen småsaker for foreldrene mine. Anonymkode: f5ff5...eb7 3
PM75 Skrevet 16. juli 2021 #19 Skrevet 16. juli 2021 Mine foreldre har dårlig helse, så nå er det min tur til å bidra. Jeg hjelper til mye. Men det har de også gjort i oppveksten min. Det å være familie betyr å stille opp for hverandre! 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #20 Skrevet 17. juli 2021 Nei hadde vært flau for å kreve/få betalt for det, men vi trenger ikke pengene heller. Blir ikke bedt om så mye heller. Og de passer jo ungene innimellom. Nå hjelper min sønn de med en del maling og plenklipping. Han er 14 og får betalt for det. Anonymkode: 8f11a...620 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå