AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #21 Skrevet 17. juli 2021 Alle gjør selvfølgelig som de vil, synes allikevel at man skal sette seg inn i risikoen ved bruk av Bravecto. Selv bruker vi flåttdråper (frontline), dette funker for oss. Hunden kan få flåttbårne sykdommer også på Bravecto. Anonymkode: 52fa3...9a1
eveline Skrevet 18. juli 2021 #22 Skrevet 18. juli 2021 Hundene mine får bravecto tabletter. Jeg har funnet flere flått. Ekkelt. Jeg har ikke merket noen bivirkninger på hundene mine. Heldigvis. 🙂 2
Min_hund_er_Grå Skrevet 18. juli 2021 #23 Skrevet 18. juli 2021 Sett bort i fra potensielle bivirkninger, så er det et par store forskjeller i bruken av piller vs dråper. Dråper legges i pelsen, har kortere virke tid og blir vasket ut av bading/vasking av pels. Man bør heller ikke ta så mye på hunden i de områdene man har hatt på dråpene. Flåtten dør før den biter, da giften ligger i pelsen. Piller blir ikke vasket ut, varer lengre. Flåtten dør ikke før den biter i huden, da giften ikke ligger i pelsen. Med piller kan flåtten bli med inn i huset. Bravecto dreper flåtten raskt og effektivt. 1 pille, 3 måneder. Frontline dreper flåtten raskt og effektivt, 1 dose, 1 måned Det viktigste er at du bruker noe som funker og dreper faenskapet, 4
Million Skrevet 18. juli 2021 #24 Skrevet 18. juli 2021 Min_hund_er_Grå skrev (52 minutter siden): Sett bort i fra potensielle bivirkninger, så er det et par store forskjeller i bruken av piller vs dråper. Dråper legges i pelsen, har kortere virke tid og blir vasket ut av bading/vasking av pels. Man bør heller ikke ta så mye på hunden i de områdene man har hatt på dråpene. Flåtten dør før den biter, da giften ligger i pelsen. Piller blir ikke vasket ut, varer lengre. Flåtten dør ikke før den biter i huden, da giften ikke ligger i pelsen. Med piller kan flåtten bli med inn i huset. Bravecto dreper flåtten raskt og effektivt. 1 pille, 3 måneder. Frontline dreper flåtten raskt og effektivt, 1 dose, 1 måned Det viktigste er at du bruker noe som funker og dreper faenskapet, Dråpene skal ikke i pelsen, de skal dryppes på bar hud. Man må altså barbere en flekk der dråpene skal dryppes, siden de må dryppes et sted på hunden der den ikke kommer til og kan slikke, dvs i nakken.
Min_hund_er_Grå Skrevet 18. juli 2021 #25 Skrevet 18. juli 2021 31 minutter siden, Million said: Dråpene skal ikke i pelsen, de skal dryppes på bar hud. Man må altså barbere en flekk der dråpene skal dryppes, siden de må dryppes et sted på hunden der den ikke kommer til og kan slikke, dvs i nakken. Ja dråpene skal på hud. Det står i instruksjonen. Man trenger ikke å barbere, bruk en fin kam og gre pelsen til side. Påfør dråpene på hud. Virke stoffet blir uansett overført til pels. 2
Million Skrevet 18. juli 2021 #26 Skrevet 18. juli 2021 Min_hund_er_Grå skrev (2 timer siden): Ja dråpene skal på hud. Det står i instruksjonen. Man trenger ikke å barbere, bruk en fin kam og gre pelsen til side. Påfør dråpene på hud. Virke stoffet blir uansett overført til pels. Jeg måtte barbere en flekk, ellers havnet bare dråpene i pelsen. Den skal på hud for å bli absorbert, og i pelsen gjør den jo ingen nytte. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #27 Skrevet 18. juli 2021 Bravecto dreper flått som biter seg fast på hunden, til det bruket funker det veldig fint. I områder med mer flått er det lurt å bruke et middel som gjør at flåtten ikke går på hunden i det hele tatt. Jeg har god erfaring med Seresto flåtthalsbånd over mange år. Det gjør at hunden ikke får flått og at de få som biter seg fast dør. 8 mnds virketid, fås på resept hos dyrlegen. Anonymkode: 5a4b1...857 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #28 Skrevet 20. juli 2021 Min venninnes hund fikk bukspyttkjertelbetennelse av bravecto og holdt på å dø. Selv om det er sjelden, så får ikke mine hunder bravecto. Jeg holder meg til dråper som kan vaskes bort dersom de ikke tåler dem. Lurer på hvor sterk bravecto egentlig er, når en pille skal virke i tre måneder, stakkars lever som skal bryte ned den. Anonymkode: da43f...b3a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå