AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #1 Skrevet 16. juli 2021 Synes det er mer og mer av det, snakker om detaljhandel og ikke matbutikk. Joda de sier hei, slår inn varene mine og sier (kanskje) summen jeg skal betale, betalingen går igjennom, de sier ingenting, pakker kvitteringen i posen og rekker den til meg med et "vær så god!", så er jeg den som må stå der å takke pent for å ikke være uhøflig. Mulig jeg begynner å bli gammal, men det irriterer meg såpass mye at jeg nå har begynt å bare ta i mot posen og gå min vei uten å si noe mer. Er det bare jeg som har blitt en skikkelig kjerring? Anonymkode: 2248c...503 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #2 Skrevet 16. juli 2021 Hva mer skal de si? Anonymkode: 332fd...64a 44
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #3 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes det er mer og mer av det, snakker om detaljhandel og ikke matbutikk. Joda de sier hei, slår inn varene mine og sier (kanskje) summen jeg skal betale, betalingen går igjennom, de sier ingenting, pakker kvitteringen i posen og rekker den til meg med et "vær så god!", så er jeg den som må stå der å takke pent for å ikke være uhøflig. Mulig jeg begynner å bli gammal, men det irriterer meg såpass mye at jeg nå har begynt å bare ta i mot posen og gå min vei uten å si noe mer. Er det bare jeg som har blitt en skikkelig kjerring? Anonymkode: 2248c...503 Ja Anonymkode: 7f22c...e26 13
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #4 Skrevet 16. juli 2021 Hmmm...hva annet vil du egentlig at de skal si? Anonymkode: d92d8...1c3 18
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #5 Skrevet 16. juli 2021 Er det du som laget ''god helg'' tråden også? Anonymkode: 874cb...6d4 8
Zooey Skrevet 16. juli 2021 #6 Skrevet 16. juli 2021 Ja, her er det du som er frekk. Å bare ta posen og gå er dårlig oppførsel. 25
LeneXCII Skrevet 16. juli 2021 #7 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva mer skal de si? Anonymkode: 332fd...64a TS mener nok at det blir snudd litt rundt når hun som kunde nærmest må si takk for ikke å virke uhøflig. Det er jo ikke noe tvil om at det er selger som bør takke.. 13
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #8 Skrevet 16. juli 2021 Javel, hva skal de si? Folk klager hvis butikkansatte snakker for og for lite. Trur aldri kunder vil bli fornøyde 🥱 Anonymkode: b7f97...028 8
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #9 Skrevet 16. juli 2021 Som kunde takket jeg for posen selv om jeg har betalt for den. Jeg rakker for handelen og oppfører meg som folk. Anonymkode: b7f97...028 32
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #10 Skrevet 16. juli 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hmmm...hva annet vil du egentlig at de skal si? Anonymkode: d92d8...1c3 "Det blir den og den summen" (så jeg vet hva jeg skal betale) "Takk" (så jeg vet at betalingen har gått igjennom) "Vil du ha med kvittering?" (slik at jeg kan takke ja eller nei til dette) Mulig jeg er miljøskadet av å jobbe i butikk selv, men for meg og mine kolleger er det en selvfølge å takke for handelen når kunden har betalt. Anonymkode: 2248c...503 9
LeneXCII Skrevet 16. juli 2021 #11 Skrevet 16. juli 2021 Zooey skrev (1 minutt siden): Ja, her er det du som er frekk. Å bare ta posen og gå er dårlig oppførsel. Men et "takk for at du handlet hos oss" el l bør være det minste en kan forvente. 2
Zooey Skrevet 16. juli 2021 #12 Skrevet 16. juli 2021 LeneXCII skrev (2 minutter siden): Men et "takk for at du handlet hos oss" el l bør være det minste en kan forvente. Jeg tipper en butikkansatt ikke tenker særlig over den bokstavelig tolkningen av dette, men heller prøver å være hyggelig. Synes det er smålig at det lite "takk" skal sitte så langt inne hos noen. 11
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #13 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): "Det blir den og den summen" (så jeg vet hva jeg skal betale) "Takk" (så jeg vet at betalingen har gått igjennom) "Vil du ha med kvittering?" (slik at jeg kan takke ja eller nei til dette) Mulig jeg er miljøskadet av å jobbe i butikk selv, men for meg og mine kolleger er det en selvfølge å takke for handelen når kunden har betalt. Anonymkode: 2248c...503 Du ser på skjermen hva summen er. Du ser på bankterminalen hva summen er. Du ser på bankterminalen at beløpet er godkjent eller ikke. Anonymkode: b7f97...028 15
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #14 Skrevet 16. juli 2021 Får la vær å handle da hvis det ikke er bra nok for deg! Anonymkode: 8fb61...bdc 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #16 Skrevet 16. juli 2021 4 minutter siden, LeneXCII said: Men et "takk for at du handlet hos oss" el l bør være det minste en kan forvente. Hvorfor det? Jeg har knapt hørt det på mine 30 år på jorden, og synes heller det hadde blitt litt vel mye? «Hei!» «Medlemskort?» «Trenger du pose? To tre?» «Vil du ha kvitteringen?» «Takk for handelen, god helg!» Det fungerer gjerne i en liten butikk med få kunder, men ikke i travle matbutikker med flere hundre kunder hver dag. Anonymkode: a88be...14a 10
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #17 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Synes det er mer og mer av det, snakker om detaljhandel og ikke matbutikk. Joda de sier hei, slår inn varene mine og sier (kanskje) summen jeg skal betale, betalingen går igjennom, de sier ingenting, pakker kvitteringen i posen og rekker den til meg med et "vær så god!", så er jeg den som må stå der å takke pent for å ikke være uhøflig. Mulig jeg begynner å bli gammal, men det irriterer meg såpass mye at jeg nå har begynt å bare ta i mot posen og gå min vei uten å si noe mer. Er det bare jeg som har blitt en skikkelig kjerring? Anonymkode: 2248c...503 Så absolutt ja. Når jeg går innpå en dagligvarebutikk så forventer jeg ikke at de ansatte skal komme med ballonger å skyter konfekt i taket når jeg får handleposen min ferdig pakket å gitt til meg. Nå som de må bruke maske så er "værse god" godt nok for meg. For alt du vet så smiler vedkommende bak masken men du ser det bare ikke. Så ikke være så dømmende eller negativt av deg. Anonymkode: 220bd...7ac 6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #18 Skrevet 16. juli 2021 LeneXCII skrev (11 minutter siden): Men et "takk for at du handlet hos oss" el l bør være det minste en kan forvente. Vi lever ikke på 50-60 tallet🤣🤣 Anonymkode: 220bd...7ac 19
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #19 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så absolutt ja. Når jeg går innpå en dagligvarebutikk så forventer jeg ikke at de ansatte skal komme med ballonger å skyter konfekt i taket når jeg får handleposen min ferdig pakket å gitt til meg. Nå som de må bruke maske så er "værse god" godt nok for meg. For alt du vet så smiler vedkommende bak masken men du ser det bare ikke. Så ikke være så dømmende eller negativt av deg. Anonymkode: 220bd...7ac Bruke maske? Noe jeg har gått glipp av? Anonymkode: 874cb...6d4
Gjest laPistola Skrevet 16. juli 2021 #20 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bruke maske? Noe jeg har gått glipp av? Anonymkode: 874cb...6d4 Ja, pandemi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå