Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har eksen fra helvete og er så lei av det. 

Vi gikk endelig fra hverandre for ett år siden etter flere brudd uten å flytte fra hverandre og mange terapirunder. Etter bruddet var han først lei seg og samarbeidsvillig. Så fikk han det for seg at jeg måtte ha forlatt ham for en annen mann (ikke sant), og har vært jævlig siden. Han svarer ikke på meldinger som har med barna å gjøre, er spydig, tar aldri telefonen, sender lange mailer om hvor grusom jeg er (men om jeg svarer nytter det ikke). Det er sånn fortsatt etter et år, og jeg er så jævla lei. Han kan da ikke orke dette opplegget så mye lenger?

Anonymkode: 1c161...ac0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier familievernkontoret? 

Anonymkode: 63ade...1ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva sier familievernkontoret? 

De sier at det er viktig for barn at foreldrene samarbeider og en helt masse annet som er helt korrekt, og så gjør eksen ingenting av det.

AnonymBruker
Skrevet

Av ren nysgjerrighet. Fant du deg en annen? 

Anonymkode: 2c49c...bd3

Skrevet

Det var det samme her. Men, jeg hadde funnet en annen men gjorde det slutt uten å være utro. Var bare raskt på ny fordi forholdet vårt hadde vært dødt lenge for meg.
Han var veldig sur i 1-2 år og rest-sur i 2-3 år til, egentlig så lenge mitt da nye forhold varte. Når det tok slutt, etter 5 år var han plutselig hyggelig, samarbeidsvillig og blid. 

AnonymBruker
Skrevet

Eksmannen min var også sur, tverr og gjorde alt for at samarbeidet oss i mellom ift barna skulle være minst mulig - til tross for anbefalingene fra familievernkontoret. Han skjønte ikke at hans oppførsel og vanvittige opptrinn førte til utrygghet hos barna. Jo mer sinna og sur han var/ble jo mindre fungerte det med samvær, men det var bare min skyld. Det var ikke viktig hvordan barna hadde det, så lenge han utad kunne fortelle at barna var tilnærmet 50% hos han (noe de jo aldri var/ble). Det endte med full samværsnekt/vegring og via retten fikk han en siste sjanse på kontakt på barnas premissser. Dvs mulighet for opptrapping fra timessamvær med tilsyn til mulig overnatting, men det han klarte ikke å ta i mot råd og tips og det hele skar seg fullstendig. Usigelig trist både for han og barna, men etter 3 år med uro/støy trengte barna og jeg ro. Han skylder fortsatt kun på meg og ser ikke sin egen rolle eller tar ansvar for situasjonen selv. 
Ingen ny mann i bilde her…

Anonymkode: 249de...b21

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Exen er fortsatt ett mareritt etter 6år and still going strong😡

Anonymkode: 06f01...e1c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig skuffet da eksen min gjorde det slutt etter å ha bodd sammen i ca 15 år. Forholdet gikk av og på hele tiden. Iblant så sa jeg at det var slutt, og i blant han. Men vi bodde sammen. Forsøkte å finne ut av alt. Men tilslutt så gjorde han det fullstendig slutt. Han ville at vi skulle flytte i hver vår bolig. Egentlig er det helt forståelig for meg i dag. Vi fungerte jo ikke sammen. Vi hadde to barn sammen. 

Han traff en dame ganske raskt. Fikk barn med henne, og alt skjedde så raskt. Mens jeg satt singel og trist i en annen leilighet. Jeg husker det var utrolig vondt, og tungt. Følte meg veldig udugelig. Var velidig opp og ned mot han, stakkars. Iblant sur, iblant glad og hyggelig. jeg fikk også mye motgang i letingen etter kjærligheten igjen, og det gjorde det ikke enklere. Men etter 3 år så ordnet alt seg til det bedre. Bitterheten tok slutt. 

Anonymkode: 301f0...f54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Vi gikk endelig fra hverandre for ett år siden etter flere brudd uten å flytte fra hverandre og mange terapirunder. Etter bruddet var han først lei seg og samarbeidsvillig. Så fikk han det for seg at jeg måtte ha forlatt ham for en annen mann (ikke sant), og har vært jævlig siden. Han svarer ikke på meldinger som har med barna å gjøre, er spydig, tar aldri telefonen, sender lange mailer om hvor grusom jeg er (men om jeg svarer nytter det ikke). Det er sånn fortsatt etter et år, og jeg er så jævla lei. Han kan da ikke orke dette opplegget så mye lenger?

Gjør det enkelt. Kun info meldinger fra deg fremover. Og lurer du på noe, så oppsøke noen andre som kan svare (barnehage tanter/lærer etc) ang Evt barn. 

Anonymkode: 1400b...2b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å kalle noen eksen fra "helvete" er litt drøyt synes jeg. Beste å forsøke å finne en ro og harmoni over situasjonene som har oppstått, og løse dette til barnas beste. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Eks er slik etter 2.5 år, selv med ny dame så bare er han slik. Møter på fvk annen hver måned, det hjelper svært lite. 

Anonymkode: a9f30...bac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å kalle noen eksen fra "helvete" er litt drøyt synes jeg. Beste å forsøke å finne en ro og harmoni over situasjonene som har oppstått, og løse dette til barnas beste. 

Wow. Har du overhodet lest hi? Eller liker du bare å skrive svada?

Anonymkode: f9adc...50a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Helvete er om eksen ødelegger alt som heter ro og harmoni uansett hvor rolig man sjøl er.

AnonymBruker
Skrevet

Her er det gått to år siden skilsmisse og tre år siden brudd, og ting begynner å bli litt bedre.

Jeg er sammen med en mann som er skilt, og i starten var det mye sinte meldinger og telefoner (ingen utroskap, var hun som dro).  Men det kommer iblant noen oppgulp når hun har en dårlig dag. 

Jeg tror det for noen blir lettere når eksen får en ny partner. Men det er ikke alle som kommer ditten at forholdet blir nøytralt, eller bra.

Anonymkode: 26468...947

AnonymBruker
Skrevet

Vel, forlot min eks da barnet var 1 år, han er nå 20 og ifølge eks og svigermor er jeg enda roten til alt vondt her i verden..;) rettsaker, barnevern,nav, alt har de sendt etter meg x flere.

Rettsakene tapte han så de sang, og fikk minimalt samvær og en som ikke ville være Der fra han var 13 år, barnevernet ringte meg bare til slutt etter at de mottok meldinger og nav ordnet alt seg med Også.
Et himla liv og helt skjønt når han ble 18 og jeg kunne dytte han helt ut av mitt liv,mens karmaen fortsetter å straffe eksen.

Mitt barn og han har nå en slags relasjon, det er jeg glad for, men innmari godt å slippe unna det selv. 

Anonymkode: 041b6...ab9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...