AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #1 Skrevet 16. juli 2021 Eksen og jeg gikk fra hverandre for ett år siden. Barna (11 og 8 år) taklet bruddet veldig godt. De hadde nok sett lenge at forholdet mellom oss ikke var godt, dessverre, og selv om eksen stadig er sint på meg viser barna alle tegn på trivsel. Etter bruddet hadde jeg planer om å være singel lenge, men jeg falt for en venn rett etterpå... Ikke meningen, men jeg var så ferdig med eksen min etter fem år med parterapi. Eksen derimot, skjønte aldri at skilsmisse kunne skje, til tross for at vi diskuterte det i terapien mange ganger og han sa han ikke elsket meg. Barna har truffet kjæresten noen få ganger, altså som venn. De hadde jo også truffet ham før han i det hele tatt ble kjæreste. De liker ham veldig godt. Nå har forholdet vart i ti måneder, og vi får bare dypere følelser for hverandre. Det er slitsomt å snike rundt. Det har hendt at barna har kommet uanmeldt til meg i fars uker, vi bor rett ved hverandre, og da har jeg sneket kjæresten ut baktrappa eller fortsatt å omtale ham som venn. Eksen er det store problemet også. Han har visst spurt barna om jeg og kjæresten er kjærester, så da har jo barna allerede tenkt tanken. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 0dbb6...6d2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #2 Skrevet 16. juli 2021 Ville nok introdusert vennen din til barna som deres nye far. Anonymkode: 41235...d8f
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #3 Skrevet 16. juli 2021 Ville fortalt barna at vennen er blitt kjæresten. Synes dere har vært sammen lenge nok til det, og siden det nå har kommet opp blir det litt dumt å lyve om det. Anonymkode: 6ffee...12f 3
OlsenHansen Skrevet 16. juli 2021 #4 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville nok introdusert vennen din til barna som deres nye far. Anonymkode: 41235...d8f Alt for gamle til det.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #5 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ville fortalt barna at vennen er blitt kjæresten. Synes dere har vært sammen lenge nok til det, og siden det nå har kommet opp blir det litt dumt å lyve om det. Anonymkode: 6ffee...12f Ja, jeg føler også det, at jeg lyver for dem og det er ingen god følelse. Anonymkode: 0dbb6...6d2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #6 Skrevet 16. juli 2021 Vil gjerne ha flere innspill! Anonymkode: 0dbb6...6d2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #7 Skrevet 16. juli 2021 Hadde satt dem ned og snakket litt om hva de tenker om en eventuell ny kjæreste (mamma har truffet noen som gjør mamma veldig glad, hva tenker dere om det f.eks), og snakke om de har lyst til å finne på noe sammen med han en dag? Anonymkode: 6c1f5...137
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #8 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde satt dem ned og snakket litt om hva de tenker om en eventuell ny kjæreste (mamma har truffet noen som gjør mamma veldig glad, hva tenker dere om det f.eks), og snakke om de har lyst til å finne på noe sammen med han en dag? Anonymkode: 6c1f5...137 Altså snakke om kjærester generelt? Og fortsette å møte ham, uten at jeg sier at han er kjæreste? Anonymkode: 0dbb6...6d2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #9 Skrevet 16. juli 2021 Først hadde jeg sagt til eksen at du har truffet noen. Og så si til barna at du har en kjæreste. Det går nok bra. Anonymkode: 9e51b...2ca 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #10 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 16.7.2021 den 21.28): Altså snakke om kjærester generelt? Og fortsette å møte ham, uten at jeg sier at han er kjæreste? Anonymkode: 0dbb6...6d2 Nei, at du snakker om han, men spør de først hva de tenker om at mamma har fått kjæreste. Og så spørre om de vil finne på noe sammen med han for kanskje å bli mer kjent enn bare som mammas venn. Anonymkode: 6c1f5...137
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #11 Skrevet 18. juli 2021 Har du noen avtale med eksen om hvor lang tid det skal gå? I vårt tilfelle hadde vi det - det måtte gå to år fra offisiell separasjonsdato til barna ble introdusert. Dersom dere ikke har det, og du har tro på forholdet, så er det vel ikke noe problem. Men jeg hadde gitt eksen et lite "head's up" først, kun for å forhindre drama. Og så introdusert ham for barna som det han er - kjæreste, og ikke venn. Anonymkode: bcfc8...fe4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå