AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #1 Skrevet 16. juli 2021 Har hatt en del kramper de siste 2-3 dagene, og intensiteten på det har variert. Hatt stikkende smerter som har gått over, til konstante smerter som dirrer store deler av dagen. Smertene er sentrale/på hver sin side av magen. Det varierer. Nå i dag hadde jeg utflod som er rosa/brun. Mitt største mareritt er å abortere🥺 Brystene har blitt mindre ømme for hver dag som har gått, men jeg merker en endring i størrelsen (større). Jeg var veldig kvalm (bilsyk kvalme) i starten, mens kvalmen nå er mer sånn «vanlig» kvalme. Noen som har kommet i en lignende situasjon før? Anonymkode: 91fec...721
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #2 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har hatt en del kramper de siste 2-3 dagene, og intensiteten på det har variert. Hatt stikkende smerter som har gått over, til konstante smerter som dirrer store deler av dagen. Smertene er sentrale/på hver sin side av magen. Det varierer. Nå i dag hadde jeg utflod som er rosa/brun. Mitt største mareritt er å abortere🥺 Brystene har blitt mindre ømme for hver dag som har gått, men jeg merker en endring i størrelsen (større). Jeg var veldig kvalm (bilsyk kvalme) i starten, mens kvalmen nå er mer sånn «vanlig» kvalme. Noen som har kommet i en lignende situasjon før? Anonymkode: 91fec...721 Jeg er forresten 5+2 uker Anonymkode: 91fec...721
Million Skrevet 16. juli 2021 #3 Skrevet 16. juli 2021 Hvor langt på vei er du? Jeg kan fortelle at i løpet av de første par månedene i alle fall av mitt svangerskap, var det omtrent daglig menstruasjonssmerte-lignende "tak" i livmoren. Det var akkurat som mensen kom, bortsett fra at jeg ikke blødde. Det var faktisk flere netter jeg våknet av smertene, hoppet opp av sengen og løp ut på badet for å ta på bind, for jeg tenkte "at nå kommer mensen, nå gikk det galt!" Men nei, det blødde ikke, og svangerskapet fortsatte som normalt. Jeg husker dessverre ikke hvor lenge disse menstruasjonssmertelignende smertene holdt på, men det var i noen uker. Og det var forferdelig, fordi man tenker jo da selvfølgelig at det går galt. Men det behøver det altså ikke. Det er heller ikke unormalt å ha litt rosa og brunt på dopapiret når man har vært på do. Så lenge det ikke er masse friskt blod og klumper, så behøver det ikke være noe galt. Lykke til. Dette går nok bra, skal du se
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #4 Skrevet 16. juli 2021 Million skrev (3 timer siden): Hvor langt på vei er du? Jeg kan fortelle at i løpet av de første par månedene i alle fall av mitt svangerskap, var det omtrent daglig menstruasjonssmerte-lignende "tak" i livmoren. Det var akkurat som mensen kom, bortsett fra at jeg ikke blødde. Det var faktisk flere netter jeg våknet av smertene, hoppet opp av sengen og løp ut på badet for å ta på bind, for jeg tenkte "at nå kommer mensen, nå gikk det galt!" Men nei, det blødde ikke, og svangerskapet fortsatte som normalt. Jeg husker dessverre ikke hvor lenge disse menstruasjonssmertelignende smertene holdt på, men det var i noen uker. Og det var forferdelig, fordi man tenker jo da selvfølgelig at det går galt. Men det behøver det altså ikke. Det er heller ikke unormalt å ha litt rosa og brunt på dopapiret når man har vært på do. Så lenge det ikke er masse friskt blod og klumper, så behøver det ikke være noe galt. Lykke til. Dette går nok bra, skal du se Takk for svar Jeg håper dette går bra, fordi jeg klarte ikke å holde svangerskapet skjult og har informert «alle» 🥺 Jeg har tenkt å bestille en privat kontrolltime for å få livmoren undersøkt så de kan avdekke evt sannsynlighet for en SA. ♥️ Anonymkode: 91fec...721
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #5 Skrevet 16. juli 2021 Jeg hadde mye av de samme smertene men uten rosa/brunt på papiret rundt uke 5. Uke 7 var jeg på tidlig UL og da så alt bra ut iallfall Anbefaler tidlig UL om du er engstelig, det var veldig fint å få se at det iallfall var ok så langt og de kan også se str på plommesekk og litt sånn som gjør at de kan si at det er høyere sjanse for at alt skal gå fint. Man bør vente til etter uke 6 for å kunne se hjerteslag. Anonymkode: a28ca...d02
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #6 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg hadde mye av de samme smertene men uten rosa/brunt på papiret rundt uke 5. Uke 7 var jeg på tidlig UL og da så alt bra ut iallfall Anbefaler tidlig UL om du er engstelig, det var veldig fint å få se at det iallfall var ok så langt og de kan også se str på plommesekk og litt sånn som gjør at de kan si at det er høyere sjanse for at alt skal gå fint. Man bør vente til etter uke 6 for å kunne se hjerteslag. Anonymkode: a28ca...d02 Jeg har tenkt å gjøre det, men må vente en uke til minst 🥺 Takk for svar ♥️ Anonymkode: 91fec...721
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #7 Skrevet 17. juli 2021 Jeg hadde menslignende smerter de første månedene, og blødde også litt til tider. En periode forsvant gravidsymptomene litt og jeg ble bekymret. Men alt har heldigvis gått fint🙂 Anonymkode: 3ca95...c9b
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #8 Skrevet 17. juli 2021 Kanskje er det SA, kanskje ikke. Det finnes både solskinnhistorier og skrekkhistorier, men det eneste som kan gi deg et sikkert svar er tidlig ultralyd... Gjerne i uke 7, for å se bankende hjertet. Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg kontaktet fastlegen og be om å måle hCG stigning. Det er uansett altfor tidlig å dra til utralyd i uke 5. Jeg var gravid 4 ganger. Alle gangene hadde jeg litt smerter i magen, og opplevde at kvalmen og andre symptomer kommer og går. To graviditeter endte i SA, men to gikk bra. Håper at symptomene dine er uskyldige! Anonymkode: 039f8...238
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå