AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #1 Skrevet 16. juli 2021 Vi ferierer for tiden på ett flott fem stjerners hotell. Bassengområdet er nydelig, rolig og det spilles avslappende musikk i bakgrunnen. Riktig så avslappende. I dag kom det til en far med 2 barn (ca 5-6 år) Det gledet meg å se at denne faren helt tydelig markerte at barna måtte lære seg de sosiale reglene her. Barna gikk for eksempel for å hente håndkle. I steder for å rope etter dem hvor mange de skulle ha, så jeg at han holdt opp 3 fingre. Den lille gutten skulle til å heve stemmen, da hysjet faren med der samme. Barna lekte og koste seg i vannet uten noe av den vanlige hylingen og skrikingen jeg vanligvis hører. Tror disse barna blir oppdratt til flotte barn og ungdommer. Anonymkode: 03064...afd 7
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #2 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi ferierer for tiden på ett flott fem stjerners hotell. Bassengområdet er nydelig, rolig og det spilles avslappende musikk i bakgrunnen. Riktig så avslappende. I dag kom det til en far med 2 barn (ca 5-6 år) Det gledet meg å se at denne faren helt tydelig markerte at barna måtte lære seg de sosiale reglene her. Barna gikk for eksempel for å hente håndkle. I steder for å rope etter dem hvor mange de skulle ha, så jeg at han holdt opp 3 fingre. Den lille gutten skulle til å heve stemmen, da hysjet faren med der samme. Barna lekte og koste seg i vannet uten noe av den vanlige hylingen og skrikingen jeg vanligvis hører. Tror disse barna blir oppdratt til flotte barn og ungdommer. Anonymkode: 03064...afd Det er kjempe bra. Jeg lærer også barna mine å ta hensyn til andre når vi er ute Anonymkode: 540f9...cdc 2
Gjest ABM Skrevet 16. juli 2021 #3 Skrevet 16. juli 2021 Sosiale lag??? 😂...Ler meg ihjel!!..ser bare mennesker jeg...ingen "lag"
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #4 Skrevet 16. juli 2021 ABM skrev (Akkurat nå): Sosiale lag??? 😂...Ler meg ihjel!!..ser bare mennesker jeg...ingen "lag" Konstruktiv 😀 Anonymkode: 03064...afd 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #5 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi ferierer for tiden på ett flott fem stjerners hotell. Bassengområdet er nydelig, rolig og det spilles avslappende musikk i bakgrunnen. Riktig så avslappende. I dag kom det til en far med 2 barn (ca 5-6 år) Det gledet meg å se at denne faren helt tydelig markerte at barna måtte lære seg de sosiale reglene her. Barna gikk for eksempel for å hente håndkle. I steder for å rope etter dem hvor mange de skulle ha, så jeg at han holdt opp 3 fingre. Den lille gutten skulle til å heve stemmen, da hysjet faren med der samme. Barna lekte og koste seg i vannet uten noe av den vanlige hylingen og skrikingen jeg vanligvis hører. Tror disse barna blir oppdratt til flotte barn og ungdommer. Anonymkode: 03064...afd Hvis dette imponerer deg eller på noen måte fremstår uvanlig, lurer jeg på hva slags folk du omgås til vanlig. Anonymkode: 2d870...540 6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #6 Skrevet 16. juli 2021 Fint og flott å ha god oppdragelse på barna, men det hørtes ikke ut som en kjekk ferie for barna i lengden😊Kansje ikke helt den rette plassen for barn 😅 Anonymkode: 372ed...78b 4
Tanuki Skrevet 16. juli 2021 #7 Skrevet 16. juli 2021 Jeg mener vi lærer gutten vår til å være snill og høflig mot alle mennesker han møter ja.
Slitenmamma Skrevet 16. juli 2021 #8 Skrevet 16. juli 2021 Jeg skulle ønske at jeg var flinkere til å oppdra 5 åringen til å ferdes i alle sosiale settinger, men føler egentlig at jeg gjør en alt for dårlig jobb. Dog er ett av mine stolteste øyeblikk når en dame på stranden i Spania snudde seg og sa" Nå har jeg hørt på dere hele dagen og må bare si at dere gjør en fantastisk pedagogisk jobb med ungen deres" Tror jeg vokste mange hakk. Har hatt ungen med på spa, og det gikk egentlig veldig bra men med en samboer som dessverre også kan være litt Hillbilly så blir vel ungen deretter... Nei huff, han er vel egentlig ett eksemplarisk barn,men savner det lille ekstra noen ganger. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #9 Skrevet 16. juli 2021 Nei, jeg oppdrar ikke ungen for å klare seg på 5-stjerners hotell, eller blant kongelige el sånt. Resten av menneskeheten, ja. Men ikke ekstremt rike. Anonymkode: efe6d...2a0 3
OlsenHansen Skrevet 16. juli 2021 #10 Skrevet 16. juli 2021 Dette er normal barneoppdragelse. Tror du far lærer dem at de kan skrike og hyle når de ikke er på femstjernershotell? For det er jo normen i enkelte "lag". 2
Million Skrevet 16. juli 2021 #11 Skrevet 16. juli 2021 (endret) I "alle sosiale lag"?? Nei, jeg lærte ikke opp sønnen min til å omgås kongelige eller grever og hertuger. Han lærte seg folkeskikk. Han lærte at man ikke skal være pøbel og bølle, og ikke ødelegge ting. Endret 16. juli 2021 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #12 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fint og flott å ha god oppdragelse på barna, men det hørtes ikke ut som en kjekk ferie for barna i lengden😊Kansje ikke helt den rette plassen for barn 😅 Anonymkode: 372ed...78b Poenget er å lære barnet/a å oppføre seg i alle arena. Disse barna jeg omtaler fremsto som glade barn. Ts. Anonymkode: 03064...afd 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #13 Skrevet 16. juli 2021 Million skrev (Akkurat nå): I "alle sosiale lag"?? Nei, jeg lærte ikke opp sønnen min til å omgås kongelige eller grever og hertuger. Han lærte seg folkeskikk. Han lærte at man ikke skal være pøbel og bølle, og ikke ødelegge ting. Du er kanskje av den foreldregruppen som syns det er greit at barn går fra bordet på restauranter, som snakker med «barnehagestemme» i settinger som ikke passet seg. Som syns det er søtt at barn er barn uansett hvor man befinner seg. At barn ikke er pøbel eller bølle tror jeg de fleste tenker er et minstekrav av oppdragelse. Anonymkode: 03064...afd
Million Skrevet 16. juli 2021 #14 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er kanskje av den foreldregruppen som syns det er greit at barn går fra bordet på restauranter, som snakker med «barnehagestemme» i settinger som ikke passet seg. Som syns det er søtt at barn er barn uansett hvor man befinner seg. At barn ikke er pøbel eller bølle tror jeg de fleste tenker er et minstekrav av oppdragelse. Anonymkode: 03064...afd Hehe, du legger ut litt av en stråmann her! Hvor i alle dager henter du de påstandene fra? Jeg har ikke sagt noe som helst i den retning. Så rull inn og hold tåta.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #15 Skrevet 16. juli 2021 OlsenHansen skrev (7 minutter siden): Dette er normal barneoppdragelse. Tror du far lærer dem at de kan skrike og hyle når de ikke er på femstjernershotell? For det er jo normen i enkelte "lag". Har du vært på turisthoteller med barnebasseng og bamseklubber? Unger som hyler og skriker og et støynivå uten like. På disse hotellene må man forvente det. Derfor herlig å se noen unger som ikke tok dette med seg til dette bassengområdet» Anonymkode: 03064...afd
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #16 Skrevet 16. juli 2021 Ja, men de dår likevel lov å være barn og lage lyder Anonymkode: 935ba...ca4 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #17 Skrevet 16. juli 2021 Vi ferierer stort sett alltid på femstjerners hoteller og der er det heldigvis alltid lyd og roping fra barn som koser seg i bassenget. Jeg storkoser meg ved bassengkanten og se på at andre familier har det gøy uten å hysje ned barna hele tiden. Å feriere på steder som koster mye penger er ikke det samme som at alle skal trenes i å være stille og dette handler på ingen måte om "å ferdes i alle sosiale lag". Det aner meg at du selv ikke er vant til å ferdes i alle sosiale lag siden du skriver nettopp det innlegget du har gjort. De som ikke tåler lyd fra andre må feriere på steder uten andre mennesker, rett og slett. Anonymkode: 861e5...011 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #18 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi ferierer stort sett alltid på femstjerners hoteller og der er det heldigvis alltid lyd og roping fra barn som koser seg i bassenget. Jeg storkoser meg ved bassengkanten og se på at andre familier har det gøy uten å hysje ned barna hele tiden. Å feriere på steder som koster mye penger er ikke det samme som at alle skal trenes i å være stille og dette handler på ingen måte om "å ferdes i alle sosiale lag". Det aner meg at du selv ikke er vant til å ferdes i alle sosiale lag siden du skriver nettopp det innlegget du har gjort. De som ikke tåler lyd fra andre må feriere på steder uten andre mennesker, rett og slett. Anonymkode: 861e5...011 Du har helt rett i at 5 stjerners hotell er ganske nytt for meg. Lar meg imponere av både kelnere som diskre serverer mat, kvaliteten på maten, men også som beskrevet over at roen og freden på hotellet. Jeg lurer på hvilket 5* hoteller som har barn som springer rundt som villmenn? Når jeg betaler for å bo på er fint hotell ønsker jeg kvalitet deretter. Da kommer høyrøstede og skrikende barn langt ned på listen. Anonymkode: 03064...afd 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #19 Skrevet 16. juli 2021 Normal barneoppdragelse det der 👏 Bare synd at det sjeldent syns. Anonymkode: 6d611...548 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #20 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi ferierer for tiden på ett flott fem stjerners hotell. Bassengområdet er nydelig, rolig og det spilles avslappende musikk i bakgrunnen. Riktig så avslappende. I dag kom det til en far med 2 barn (ca 5-6 år) Det gledet meg å se at denne faren helt tydelig markerte at barna måtte lære seg de sosiale reglene her. Barna gikk for eksempel for å hente håndkle. I steder for å rope etter dem hvor mange de skulle ha, så jeg at han holdt opp 3 fingre. Den lille gutten skulle til å heve stemmen, da hysjet faren med der samme. Barna lekte og koste seg i vannet uten noe av den vanlige hylingen og skrikingen jeg vanligvis hører. Tror disse barna blir oppdratt til flotte barn og ungdommer. Anonymkode: 03064...afd Herregud er ikke dette normal oppførsel da? Anonymkode: 59488...bea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå