AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #1 Skrevet 16. juli 2021 Hei. Er 11 uker, andregangs, og denne gangen glemmer jeg at jeg er gravid.. jeg drikker selvsagt ikke alkohol eller spiser noe jeg ikke skal, men slik som i dag hvor jeg har ajert med lillebroren min på slik bademadrass med forskjellige aktiviteter og hoppet fra 3 m... ikke falt på magen ellernoe, bare rett og slett brukt kroppen. Tror dere det kan gå galt av det?😅 Anonymkode: ff3d4...b28
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #2 Skrevet 16. juli 2021 Kos deg du, er ingenting i veien for å være aktiv som gravid. Det er egentlig bare veldig få ting man ikke kan gjøre som gravid, som røyke og drikke alkohol og sånt, å være i aktivitet er sunt og bra. Og misunner deg sykt badingen. Nettopp født og kan ikke bade pga renselsen og jeg døøøør i varmen. Bad mens du kan Anonymkode: 0c845...71a 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #3 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Kos deg du, er ingenting i veien for å være aktiv som gravid. Det er egentlig bare veldig få ting man ikke kan gjøre som gravid, som røyke og drikke alkohol og sånt, å være i aktivitet er sunt og bra. Og misunner deg sykt badingen. Nettopp født og kan ikke bade pga renselsen og jeg døøøør i varmen. Bad mens du kan Anonymkode: 0c845...71a Fikk ikke badet på hele fjordsommeren pga termin i midten av juli. Så føler med deg! Du kan bade neste år, jeg tar igjen for alt jeg ikke fikk gjort i fjor😅 Anonymkode: ff3d4...b28 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #4 Skrevet 16. juli 2021 Jeg og min søster tok bratte vannrusjebaner da vi var høygravide. Kom faktisk opp skilt om at det var ulovlig for gravide etter at vi var der. Tror de ble redd for å oppleve at noen kom i fødsel. 🤣 Jeg sto også på slalom, og falt. Har ikke vært en veldig forsiktig gravid, men ingenting galt skjedde. Anonymkode: a073b...9a1 2
L.F Skrevet 16. juli 2021 #5 Skrevet 16. juli 2021 (endret) Det er helt sikkert bare bra for både deg og babyen! (Hvis du synes dette er gøy da, jeg er livredd høyder. 🤣) Ikke noe i veien for å være aktiv som gravid, det er bare positivt! 😊 Endret 16. juli 2021 av L.F
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #6 Skrevet 16. juli 2021 Kroppen er laget for å beskytte barnet ☺️ Så med mindre du har rissikosvangerskap så er det bare bra å være aktiv, unngå fall osv på magen bare 😅 Anonymkode: eeb8b...d2d
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #8 Skrevet 16. juli 2021 Så tidlig er livmor beskyttet godt av bekkenet, så da er det meste av aktivitet helt trygt Jeg er ca. likt på vei og både bader og hopper i vannet. Når livmor kommer opp og man begynner å få mage osv så bør man unngå slag/støt mot magen da det kan skade fosteret, men det er snakk om litt hardere støt da, fosteret er fremdeles ganske godt beskyttet. Bading og lek er nok helt fint. Men noen forholdsregler på aktiviteter kan man jo ta den korte tiden man er gravid, jeg hadde feks ikke tatt vannsklier eller stått fort på slalom som høygravid, dumt å risikere at fosteret dør eller blir skadet i et fall om det enkelt kan unngås tenker jeg da. Anonymkode: d1917...fdf 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #9 Skrevet 17. juli 2021 I uke 13, var i vannpark nå nettopp og gjorde slik vi ellers gjør sklir og holder på! Eneste er at bekkenet begynner å tulle.. Anonymkode: 01b99...a79
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #10 Skrevet 17. juli 2021 Stuping er forresten ikke anbefalt til gravide men antar de da mener gravide som er lenger på vei enn uke 11. Anonymkode: d1917...fdf
Perelandra Skrevet 19. juli 2021 #11 Skrevet 19. juli 2021 Tråden er ryddet for helseskadelig råd, brukerdebatt og svar til dette. Perelandra, mod.
snurk Skrevet 19. juli 2021 #12 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 16.7.2021 den 17.41): Jeg og min søster tok bratte vannrusjebaner da vi var høygravide. Kom faktisk opp skilt om at det var ulovlig for gravide etter at vi var der. Tror de ble redd for å oppleve at noen kom i fødsel. 🤣 Jeg sto også på slalom, og falt. Har ikke vært en veldig forsiktig gravid, men ingenting galt skjedde. Anonymkode: a073b...9a1 Nå er det jo en vesentlig forskjell på å være gravid i uke 11 når livmoren såvidt er kommet opp fra bekkenet (altså ligger veldig godt beskyttet) og å være høygravid 🙄 Man skal ikke være hysterisk men synes heller ikke at man skal bagatellisere å være forsiktig når man er høygravid, det er altså en grunn for at det er anbefalt å unngå ting som rutsjebaner og slalom sent i svangerskapet - og det er ikke fordi man er redd for at man skal føde....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå