Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er liksom et standardsvar at gresset aldri er grønnere på den andre siden. Er det bestandig slik? 

Anonymkode: eb674...3a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 01fb5...e1b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt ikke. For en merkelig ting å spørre om.

Anonymkode: 6e730...61f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gresset er grønnest der man vanner det.

Anonymkode: 214ab...ec2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare ett ordtak.

Anonymkode: b9ce3...442

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte mange år på å tenke det. Jeg hadde dårlig i forholdet, men holdt ut på grunn av barna. Jeg gikk til slutt og har ikke angret et øyeblikk. Alt er bedre nå, og jeg overdriver ikke. Føler mer ro og mening med livet, har mer energi å gi barna (som tilpasset seg den nye livssituasjonen utrolig fort). Og fikk etterhvert en ny kjæreste som er en bedre match på alle områder. Når jeg ser tilbake på det nå kan jeg ikke skjønne hvorfor jeg nølte så lenge.

Anonymkode: 3ee8f...d4c

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Selvsagt ikke. For en merkelig ting å spørre om.

Anonymkode: 6e730...61f

Enig i at det er et merkelig spørsmål, men det virker som at det er svaret når noen vurderer å gå fra partneren sin. Er selv overbevist om at gresset kan være grønnere!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg brukte mange år på å tenke det. Jeg hadde dårlig i forholdet, men holdt ut på grunn av barna. Jeg gikk til slutt og har ikke angret et øyeblikk. Alt er bedre nå, og jeg overdriver ikke. Føler mer ro og mening med livet, har mer energi å gi barna (som tilpasset seg den nye livssituasjonen utrolig fort). Og fikk etterhvert en ny kjæreste som er en bedre match på alle områder. Når jeg ser tilbake på det nå kan jeg ikke skjønne hvorfor jeg nølte så lenge.

Så interessant å høre! Hvor dårlig hadde du det i forholdet du forlot? Det er så mange årsaker til at noen bryter ut av et forhold, men det er så vanskelig å vurdere hva som er "dårlig nok"...

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man føler man ikke har det bra er vel det grunn nok til å gå.. etter et dårlig forhold blir man ofte veldig klar over hva man ikke ønsker i et forhold - så da kan det fort hende at gresset blir grønnere på den andre siden. 

Jeg fra et forhold med 3 barn, med en manipulerende mann som drakk altfor mye. Selv om han var snill i gode perioder hadde jeg det ikke bra! Og da led jo barna også. 10 år tok det fra jeg gikk, til jeg fant en jeg turte å binde meg til. Og nå er gresset veldig grønt! 

Anonymkode: dc649...7c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er et dumt ordtak! Jeg «vannet» mye, og forsøkte lengre enn jeg burde gjort, men det ble aldri grønt i mitt ekteskap dessverre. Nå i mitt nye forhold (7ende året) er det grønt omtrent hele tiden 🥰

så nei, gresset blir ikke grønt der du vanner det. Det blir grønt der man er to personer sammen som elsker, verdsetter og respekterer hverandre. 

Anonymkode: 83547...46f

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er liksom et standardsvar at gresset aldri er grønnere på den andre siden. Er det bestandig slik? 

Nei, alt for mange par holder sammen år etter år uten å ha fnugg av kjemi....Gresset ER mye grønnere hvis en treffer den rette.!

AnonymBruker
Skrevet

Jo, gresset var mye grønnere for min del. Hadde holdt ut i et dårlig forhold i årevis med stadige lovnader om at alt skulle bli bedre bare sånn og sånn skjedde. Men det ble aldri bedre. Jeg forelsket meg i en på jobben og gikk for han. Har aldri angret og ungene tilpasset seg fort og forguder stepappaen sin. Skulle gått mye før. 

Anonymkode: 18c82...179

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Gresset er grønnest der man vanner det.

Anonymkode: 214ab...ec2

Nei det hjelper ikke hvis frøene ikke passer til jordtypen!!! Stemmer alt trengs knapt vanning...Stemmer ingenting kan du vanne til du drukner!! 

Jeg kjenner 3 par bare i min omgangskrets som burde gått fra hverandre for lenge siden!!

AnonymBruker
Skrevet

Noen behandler jo også dette ‘vannet’ som en ruskilde. Hva er vitsen med å vanne hvis man blir helt uttørket selv? Har opplevd at man må dytte i trynet på folk at man faktisk gjør noe for dem. Synes det er så usexy. ‘Se her, jeg bruker energi på deg, det betyr faktisk noe’. 

Anonymkode: 834ae...4ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Handler vel mest om at en blir vettlaus den korte tida en er forelsket. En er ikke rasjonell da, og ser ikke manglene til den personen en er forelsket i.

Anonymkode: 2a3a0...8b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er et dumt ordtak! Jeg «vannet» mye, og forsøkte lengre enn jeg burde gjort, men det ble aldri grønt i mitt ekteskap dessverre. Nå i mitt nye forhold (7ende året) er det grønt omtrent hele tiden 🥰

så nei, gresset blir ikke grønt der du vanner det. Det blir grønt der man er to personer sammen som elsker, verdsetter og respekterer hverandre. 

Anonymkode: 83547...46f

"Det blir grønt der man er to personer sammen som elsker, verdsetter og respekterer hverandre." KLOKE ORD! 

• Liker 1
Skrevet

Av og til kan det være litt saftigere på den andre siden om ikke annet   :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så interessant å høre! Hvor dårlig hadde du det i forholdet du forlot? Det er så mange årsaker til at noen bryter ut av et forhold, men det er så vanskelig å vurdere hva som er "dårlig nok"...

Vi kranglet knapt ikke. Han pleide å straffe meg med silent treatment om jeg tok opp problemer eller var uenig. Han hjalp meg aldri når noe var vanskelig, jeg hadde ingen trygghet i det forholdet. På overflaten så det ut som et harmonisk og fredelig forhold. Men jeg følte meg veldig ensom, og bare noe verdt som serviceperson, ikke som menneske. Og jeg har nok dessverre for lett for å innordne meg.

Det tok lang tid for meg å venne meg til at jeg kunne bestemme helt alene i mitt nye hjem, og da elsket jeg det. Det tok meg enda lengre tid å klare å ta opp noe vanskelig med min nye kjæreste og ha tillit til at han ville høre. Han viser på alle måter at det er viktig for ham at jeg har det bra, og nå som jeg stoler på det er det en vidunderlig erfaring.

Barna sier at jeg ser glad ut og er glade for det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer ann på utgangspunktet.

Anonymkode: ad406...8be

AnonymBruker
Skrevet

Av og til, av og til ikke. Er du sammen med en drittfyr og finner en kjernekar senere, så er selvsagt gresset grønnere der 😊

Anonymkode: 7d245...d9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...