Trolltunga Skrevet 16. juli 2021 #1 Skrevet 16. juli 2021 Skal ut og bade med kjæresten nå. Vi har vært sammen i tre og et halvt år, men nesten ikke hatt sex og kun badet sammen en gang før. Jeg gruer meg så. Stått i speilet i hundre år nå. Mammakropp som disser, strekkmerker på magen som er dype. Selv med høy truse er jeg flau. Vil ikke, men det er så varmt, og jeg vil så gjerne være komfortabel i kroppen min. Hater dette her.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #2 Skrevet 16. juli 2021 130 kg og går på stranda. Koser meg i sola tross mange mennesker 😊 Hvis du sliter så med selvfølelsen burde du heller gå til psykolog og få hjelp. Anonymkode: ca273...954 17
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #3 Skrevet 16. juli 2021 Det blir ikke bedre av at du gjemmer deg bort. Litt ubehagelig i starten, men om du hopper i det så vil du bli mer og mer komfortabel når du ser at det ikke skjer noe farlig, ingen peker og ler, ingen legger merke til strekkmerkene, og ingen bryr seg om noe disser. Anonymkode: 0f2c8...3ae 13
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #4 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 130 kg og går på stranda. Koser meg i sola tross mange mennesker 😊 Hvis du sliter så med selvfølelsen burde du heller gå til psykolog og få hjelp. Anonymkode: ca273...954 For psykolog er løsningen på alt slikt ja... Anonymkode: e95f7...210 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #5 Skrevet 16. juli 2021 Mann 46 år. Total angst for fedme. Har en bmi i helt nederste sjikt. Trener og legger mye i å se så bra ut som jeg kan for alder. Men viser meg aldri i noe mindre enn shorts til midt på kneet og t-skjorte. Viser heller ikke frem føtter/ tær. Det hører ungdomstiden til med mindre klær enn det. Anonymkode: 0e6c9...afe 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #6 Skrevet 16. juli 2021 ❤️ så synd du føler det slik. Det er helt ærlig bortkastet tid. Jeg lider av en hudsykdom og har strekkmerker så jeg ser ut som en zebra. Det har tatt lang tid å innfinne meg med dettez og der har vært bittert siden det ikke er min feil. Nå har jeg akseptert dette og går med bikini. Jeg må nok utstråle selvtillit for jeg får utelukket positive tilbakemeldinger. Vi har alle vårt. Ikke kast bort energi på dette. Jeg garanterer jeg ser verre ut en deg, men et smil og en blendende bikini er min venn Anonymkode: d7016...f0e 10
sicario Skrevet 16. juli 2021 #7 Skrevet 16. juli 2021 Trolltunga skrev (6 timer siden): Skal ut og bade med kjæresten nå. Vi har vært sammen i tre og et halvt år, men nesten ikke hatt sex og kun badet sammen en gang før. Jeg gruer meg så. Stått i speilet i hundre år nå. Mammakropp som disser, strekkmerker på magen som er dype. Selv med høy truse er jeg flau. Vil ikke, men det er så varmt, og jeg vil så gjerne være komfortabel i kroppen min. Hater dette her. Kjenner meg igjen. Jeg har selv såpass store komplekser at jeg har knapt gått med t-skjorte på 10 år. Alltid gensere som skjuler bedre (ja også genser på stranda). Bader ikke, soler meg ikke etc. går så og si aldri i t-skjorte hjemme i eget hus en gang om ikke jeg er alene. samboer har ikke sett meg i bar overkropp på sikkert 5-6 år. føler med deg.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #8 Skrevet 16. juli 2021 sicario skrev (1 minutt siden): Kjenner meg igjen. Jeg har selv såpass store komplekser at jeg har knapt gått med t-skjorte på 10 år. Alltid gensere som skjuler bedre (ja også genser på stranda). Bader ikke, soler meg ikke etc. går så og si aldri i t-skjorte hjemme i eget hus en gang om ikke jeg er alene. samboer har ikke sett meg i bar overkropp på sikkert 5-6 år. føler med deg. Hvorfor? ❤️ Synes det er så trist at kroppsforakt kan føre til dette. Anonymkode: d7016...f0e 9
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #9 Skrevet 16. juli 2021 Jeg har også massevis av strekkmerker og for stor mage som disser. Dette er min kropp og den eneste jeg har, og slik en kropp blir etter flere svangerskap og litt opp og ned i vekt. Jeg bryr meg ikke og går glatt i bikini. På stranden , i hagen og om det virkelig er varmt dvs over 30+ går jeg i bikinitopp og shorts alle steder. det er plenty av mennesker som heller ikke er glansbilder. Og selv de som ser ut som glansbilder har en rekke komplekser om at de tror noe er galt med dem. Slik jeg ser det så vinner ingen. Anonymkode: ec689...103 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #10 Skrevet 16. juli 2021 Ingen bryr se om andre enn seg selv. Vær glad du har en kropp. For du har en kropp. Du er ikke en kropp. Anonymkode: 04a13...794 2
AnonymBruker 42 Skrevet 16. juli 2021 #11 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): 130 kg og går på stranda. Koser meg i sola tross mange mennesker 😊 Hvis du sliter så med selvfølelsen burde du heller gå til psykolog og få hjelp. Anonymkode: ca273...954 Altså... dette blir litt for enkelt. Kjempebra å ikke bry seg så alt for mye om andre mener, men det er faktisk en god grunn til at vi mennesker har den "evnen" å "skamme oss litt"... Om man veier 130kg, og er under 200cm og ikke er blant verdens mest muskuløse, så er det faktisk litt lurere og enklere å jobbe litt med fedmen enn "selvfølelsen" ... Just saying Synes ikke folk skal skamme seg, altså, men det finnes en viss grense der litt måteholdenhet, og det å være litt flau faktisk møtes for gode resultater... 3
Gjest TheCatLady Skrevet 16. juli 2021 #12 Skrevet 16. juli 2021 (endret) De fleste på stranda er jo ikke perfekte. Det er ikke som i Baywatch der det kun eksisterte en overvektig person eller noe og ellers var alle veltrente, pene, slanke og gjerne unge. Sånn er det jo ikke. Det er kanskje litt ubehagelig først, men ville bare hoppet i det. Endret 16. juli 2021 av TheCatLady
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #13 Skrevet 16. juli 2021 Sånn helt ærlig, selv om folk selvsagt kan gå med hva de vil, så legger jeg mye mer merke til de som dekker seg til, har unormalt mye klær for temperaturen/settingen og som liksom gjemmer kroppen litt. De som bærer kroppen med stolthet (evt later som og retter seg opp og ikke prøver å gjemme seg) ser ofte flotte ut synes jeg. Tips; bikini som sitter fint og riktig er viktig og gjør MYE, ikke velg den slakkeste BHen eller den største og minst flatterende trusen selv om du føler deg ukomfortabel i bikini. Både slanke og mindre slanke ser mye flottere ut med bikini som passer og fint snitt. Og ikke velg t-skjorte og shorts for å gjemme deg. Bruk det gjerne, men man ser ikke flottere ut i det selv om det skjuler hud. Anonymkode: e4599...fbf 6
sicario Skrevet 16. juli 2021 #14 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor? ❤️ Synes det er så trist at kroppsforakt kan føre til dette. Anonymkode: d7016...f0e Vet ikke helt hvorfor det blir sånn. Har nok å gjøre med at jeg var slank og relativt trent i en del år. Er ikke det lenger nå. Den dårlige selvtilliten og selvforakten kommer snikende. Plutselig har man ikke vist seg uten klær på noen år…
MarianneE Skrevet 16. juli 2021 #15 Skrevet 16. juli 2021 Jeg tenker at jeg er som jeg er, om noen har et problem med det så javel... da har jeg gitt dem noe å drive med. Jeg orker ikke være flau over meg selv. Livet er for kort, og sommeren er enda kortere. 1
Gjest laPistola Skrevet 16. juli 2021 #16 Skrevet 16. juli 2021 Jeg jobber i undertøysbutikk , og om dagen går det mest i badetøy. Ser mange kropper. 90% av de jeg hjelper i prøverommet klager. De « unnskylder» seg med coronafett, sene fødsler, at de ikke har fått solt seg, at de ikke har hatt tid til og trene osv.. som om de må « unnskylde «seg for meg, jeg har sett alt, og min jobb er og finne det de føler seg vel i. Det jeg pleier og få de til og fokusere på , er og vise frem det som er finest istedenfor hva som skal skjules. Så.. når nesten alle gruer seg til og gå på stranden , så er det ikke fordi de gruer seg til og se på deg. Alle har nok med seg selv, sine strekkmerker , sine valker, sitt fett, sine pupper som er for små eller for store, sin Rompe som er for liten eller for stor, og nesten alle sliter med at de i likhet med alle andre kvinner har ammefett på undersiden av overarmen 😅 kom deg ut i solen og i vannet, det har hele kroppen din godt av.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #17 Skrevet 16. juli 2021 sicario skrev (3 minutter siden): Vet ikke helt hvorfor det blir sånn. Har nok å gjøre med at jeg var slank og relativt trent i en del år. Er ikke det lenger nå. Den dårlige selvtilliten og selvforakten kommer snikende. Plutselig har man ikke vist seg uten klær på noen år… Det var trist. Ta deg en tur på svømmehallen. Det ser du tykke og tynne, folk med amputasjoner og brannskader, folk med stomi og krokodillehud. Så lenge kroppen din er frisk er du heldigere enn svært mange. Hvordan den ser ut er mindre viktig. Og det som er kjært er alltid vakkert.... Du er sikkert finere enn du føler. Anonymkode: d7016...f0e 3
Trøndere1 Skrevet 16. juli 2021 #18 Skrevet 16. juli 2021 Imponert over overvektige folk som er på Strand/ badeland. Jeg er ikke overvektig men føler meg ikke vel uten shorts og t skjorte. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #19 Skrevet 16. juli 2021 Nesten ikke hatt sex på tre og halvt år? Hvorfor ikke? Anonymkode: de616...bf0 1
La Luna Skrevet 16. juli 2021 #20 Skrevet 16. juli 2021 Dette er den kroppen du har. Dette er det ene livet du har. Du vil aldri få en annen kropp enn akkurat denne. Du kan velge å hate kroppen din. Du kan velge å elske kroppen din. Velger du førstnevnte ødelegger du store deler av livet ditt. Du går glipp av utrolig mye. Velger du å elske kroppen din, uansett hvordan den ser ut, utnytte den til maks, gjøre alt det du har lyst til, og ikke la den hindre deg i noe, vil du få et mye bedre liv. Jeg lover deg. Jeg har prøvd begge deler. Ditt valg. Hva velger du? 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå