Gjest Acer Skrevet 16. juli 2021 #1 Skrevet 16. juli 2021 (endret) Holder du partneren din alltid løpende oppdatert hvor du / dere drar ? Er dere punktleg med å overholde avtaler, og sender SMS dersom du blir forsinka hjem o.l ? Undres rett og slett på hvor dere legger lista for å holde hverandre orientert hvor du befinner deg til enhver tid , og når du kommer hjem fra en fest. o.s.v. Drar ein på ein fjelltur, Reiser ein på sjøen, o.l kan det vera greitt å gji beskjed hvor man drar av sikkerhetsmessig hensyn. Opplever til tider å vera saman med folk som hele sitter å sender SMS-er for å holde partneren hjemme oppdatert. Kanskje kan mange føle denne "meldeplikten" som en frihetsberøvlse ? Sjølv har eg mobilen i lomma til enhver tid, og mitt mobilnr. er tilgjengeleg for de fleste, og synes derfor det er unødvendig å m/ meldeplikt. Endret 16. juli 2021 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #2 Skrevet 16. juli 2021 Drar jeg ut av huset så sier jeg i fra, enten hvor jeg skal eller at jeg «tar bare en tur ut.». Jeg ringer ikke å forteller at jeg drar innom butikken i pausen fra jobb. Anonymkode: c5c60...4b2 18
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #3 Skrevet 16. juli 2021 Ja, jeg sier alltid i fra. Kan oppdatere underveis, ja, om jeg blir forsinket/lenge eller skal innom et sted, om han skal ha noe der f.eks. Anonymkode: 1ce61...3aa 12
EmilieH Skrevet 16. juli 2021 #4 Skrevet 16. juli 2021 Vi bor ikke sammen enda men allikevel flinke til å oppdatere på hva vi skal og hvem vi skal være med. Han sender alltid melding når han er på vei hjem/eller er hjemme. Men sånne småting om at han drar i butikken klokken 14 på en mandag bryr jeg meg ikke med. 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #5 Skrevet 16. juli 2021 Skybe skrev (25 minutter siden): Opplever til tider å vera saman med folk som hele tiden sitter med å sender SMS-er for å holde partneren hjemme oppdartert Er dette én spesifikk person som gjør dette, eller mange ulike personer? Og hvor ofte sender de sms, er det én eller to i løpet av en kveld eller hver halvtime? Jeg og mannen holder hverandre oppdatert, men det går kjapt å sende en melding og det går da ikke ut over dem vi er sammen med. Anonymkode: ea1df...d8d 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #6 Skrevet 16. juli 2021 Hvis det går ut over hans tid gjør jeg så klart det ja. For eksempel hvis han holder på å lage middag, eller venter på at jeg skal komme hjem slik at vi kan spise, så gir jeg beskjed hvis jeg blir forsinket. Anonymkode: cad79...6ce 11
Wenda Skrevet 16. juli 2021 #7 Skrevet 16. juli 2021 Har vi spesifikke avtaler/gjøremål så skriver vi det opp på kalenderen på kjøkkenet. Mest fordi vi har bare en bil så greit å ikke avtale flere ting på samme tidspunkt så da er det enkelt for den ene og sjekke kalenderen når man avtaler noe med noen andre. Jeg er veldig glad i å gå på fjellturer osv uten mannen og ofte uten dekning, da sier jeg ifra om spesifikke steder jeg drar til og sånn ca når jeg kanskje er ferdig med turen. Ringer alltid når jeg er i bilen på vei hjem da Men om jeg sier at jeg skal f.eks på kafé med venner, så sier jeg ikke ifra om at jeg drar innom butikken eller noe sånt. Sier heller aldri ifra om hvor lenge avtalen varer. Har mannen en avtale samme dag så passer jeg på at jeg er hjemme til han trenger bilen. Oppdaterer altså aldri om detaljer, kun grove trekk, med unntak av fjellturer hvor jeg sier ifra i hvilket område jeg skal gå i 2
Trolltunge Skrevet 16. juli 2021 #8 Skrevet 16. juli 2021 Ja det tror jeg at jeg gjør. Automatisk og uten å tenke over det. Jeg oppdaterer imidlertid ikke underveis, med mindre det skjer store endringer i planer i forhold til når jeg kommer hjem. 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #9 Skrevet 16. juli 2021 Sier automatisk hvor jeg skal om jeg drar ut. Men jeg sender aldri oppdateringer i løpet av dagen for å fortelle hvor jeg er akkurat. Blir jeg forsinket sender jeg så klart melding eller ringer, det samme med han. Anonymkode: 7f71e...374 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #10 Skrevet 16. juli 2021 Er singel, men sier ifra til katten. Anonymkode: 9c80d...9a6 8
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #11 Skrevet 16. juli 2021 Er særboer. Vi snakkes, face-to-face eller på telefon, minst én gang til dagen, og da deler vi vanligvis info om hva vi skal gjøre om kvelden eller neste dag. Men om vi ikke har planlagt å treffes en kveld, og han eller jeg blir bedt med på noe, ringer vi ikke den andre for å gi beskjed. Eller om jeg impulsivt bestemmer meg for å for eksempel gå en tur, stikke innom en venninne eller ta et kveldsbad på stranden gir jeg ikke beskjed, samme med ham, så lenge vi ikke har avtalt å treffes. Vi holder avtalene vi har med hverandre, gir beskjed om vi blir mer enn ca ett kvarter sene. Det er ingen krise om en avtale avlyses, altså, men det skjer sjelden. Er jeg, eller han, på ferie med venner, ringes vi kort hver annen eller tredje dag. Anonymkode: 42eb9...44a
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #12 Skrevet 16. juli 2021 Nei, vi er notorisk håpløse. På vårt beste trodde han jeg var på joggetur, ringte meg for å høre når jeg ville ha middag, da var jeg i London. Anonymkode: f5c15...291 22
mordi Skrevet 16. juli 2021 #13 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, vi er notorisk håpløse. På vårt beste trodde han jeg var på joggetur, ringte meg for å høre når jeg ville ha middag, da var jeg i London. Anonymkode: f5c15...291 😂😂😂 4
Wenda Skrevet 16. juli 2021 #14 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, vi er notorisk håpløse. På vårt beste trodde han jeg var på joggetur, ringte meg for å høre når jeg ville ha middag, da var jeg i London. Anonymkode: f5c15...291 Det der høres ut som mannen min. Selv jeg sier ifra når jeg drar ut så hender det ofte at han ringer meg og spør hva jeg driver med. Viser seg at han trodde jeg var på do eller noe når jeg allerede har vært ute noen timer 😂 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #15 Skrevet 16. juli 2021 Hvis mannen min er hjemme og jeg skal ut, så sier jeg hvor jeg skal ja. Hvis jeg skal møte han et sted gir jeg beskjed om jeg er forsinket. Han gjør det samme, sier f.eks "går på butikken" eller "går og klipper plenen". Jeg hadde syntes det hadde vært merkelig om han bare dro uten å si hva han skulle. For oss har det med respekt for hverandre å gjøre, ikke kontroll. Men jeg sitter ikke hos venner og chatter med mannen, det er usosialt syns jeg. Anonymkode: 3cce4...128 6
Thjelp Skrevet 16. juli 2021 #16 Skrevet 16. juli 2021 Ja, sier alltid ifra, tar meg 5 sek og vi oppdaterer alltid om vi blir forsinket eller om det blir forandring i planer( f.eks han er med en kamerat og de spontant bestemmer seg for noe) Tar 2 minutter og har ingenting med å ha kontroll på hverandre, men tilfelle noe skulle skje er det greit å vite hvor den andre er. Trenger ikke oppdateringer i løpet av dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #17 Skrevet 16. juli 2021 Selvfølgelig holder vi hverandre oppdatert i hverdagen. Tenker de som ikke gjør det har for lite forpliktelser i hverdagen. Anonymkode: e5f98...ca2 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #18 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Selvfølgelig holder vi hverandre oppdatert i hverdagen. Tenker de som ikke gjør det har for lite forpliktelser i hverdagen. Anonymkode: e5f98...ca2 Hva mener du med "for lite" forpliktelser? Er det forpliktelser livet handler om, tenker du? Anonymkode: f5c15...291 2
Raven.Writingdesk Skrevet 16. juli 2021 #19 Skrevet 16. juli 2021 Skybe skrev (2 timer siden): Holder du partneren din alltid løpende oppdatert hvor du / dere drar ? Er dere punktleg med å overholde avtaler, og sender SMS dersom du blir forsinka hjem o.l ? Undres rett og slett på hvor dere legger lista for å holde hverandre orientert hvor du befinner deg til enhver tid , og når du kommer hjem fra en fest. o.s.v. Vi har barn, dermed har vi felles forpliktelser som gjør det naturlig å ha oversikt over hverandre, men også da vi var barnløs og bodde sammen sa vi begge ifra hvor vi dro og hva vi gjorde. Er jo ikke akkurat som at det er noe hemmelighet om en drar på butikken, trener eller besøker en venn, og den andre blir jo naturlig nok bekymret om partneren er borte uten at man har noen anelse om hvor vedkommende er, eller hvor lenge personen vil være borte. Tar for gitt at det er normalt for alle som er samboere. 5
MissPierce Skrevet 16. juli 2021 #20 Skrevet 16. juli 2021 Wenda skrev (25 minutter siden): Det der høres ut som mannen min. Selv jeg sier ifra når jeg drar ut så hender det ofte at han ringer meg og spør hva jeg driver med. Viser seg at han trodde jeg var på do eller noe når jeg allerede har vært ute noen timer 😂 Sånn er min også. Han trodde jeg satt på do, men jeg hadde ligget å sovet i 2timer. Å vi bor på 40 kvm 🤣😂 Jeg sier alltid i fra hvor jeg er, og at jeg er trygt hjemme igjen, for han er alltid bekymret for meg. Han derimot kan fort ta en tur ut med kompiser, og bli borte 2 dager 😂🙈 Jeg etterlyser han ikke før litt utpå dagen om han ikke kommer hjem. Skulle noe hende, så vet jeg at jeg får beskjed fra kompisene med en gang. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå