Gå til innhold

Når du får parkeringsbot, fartsbot, fratatt førerkort osv i utlandet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på straffegangen og hvor god kommunikasjon det er mellom landene. Hvordan er det med innkreving av bøter fått i f eks Spania eller USA? Norge har vel et samarbeid med våre naboland, men hva med uti Europa og andre verdensdeler? 

Anonymkode: acc73...591

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke noe om andre verdensdeler, men vet veldig godt at EU-landene har et godt system. Det kan riktignok ta litt tid før boten dukker opp i postkassa, men den kommer. 

Anonymkode: 3ce00...b63

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått bot fra Tyskland og Danmark i posten. Ingen problem med det.

Må du i rettsak så kan dette tas over video om du ikke kan reise fysisk ned til landet du blir innkalt i. Fikk ha dette i lokalene til min lokale tingrett (de hadde ingenting med saken å gjøre eller fikk vite noe om den såvidt jeg vet, de holdt kun oss partene med video og lokale)

Anonymkode: dec59...ce7

AnonymBruker
Skrevet

Bøter kommer i posten, men ikke alltid de går til innkreving

Anonymkode: 2902b...f60

AnonymBruker
Skrevet

Knipsa i automatisk fartskontroll i Tyskland, fikk aldri boten i posten.

Anonymkode: 82630...a5e

AnonymBruker
Skrevet

De kan kreve inn bøter fra en del andre land, i hvert fall i EU, men jeg vet om en som mistet lappen for fyllekjøring i Norge. Satt i fengsel og greier. Han dro til hjemlandet og sa han hadde rotet bort førerkortet, fikk nytt og kjørte rundt som vanlig. Han ble stoppet av politiet i Norge et par ganger under tilfeldig kontroll, men de sjekket aldri førerretten hans så lenge han hadde fysisk førerkort å vise dem.

Anonymkode: fa7bd...ac0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...