Gå til innhold

Det var 45 grader på verandaen her om dagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det var 45 grader på verandaen her om dagen. Er det noen som faktisk hadde kost seg ute på verandaen UTEN parasoll i 45 grader eller blir dette for mye selv for dere som elsker sol og varme? Bare nysgjerrig, er bare gøy at vi mennesker er forskjellig :) Selv er jeg et typisk vårmenneske, som er glad i sol, men ikke så mye varme.

Anonymkode: 8cc0f...13d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde 53 grader i sola her for et par uker siden (33 i skyggen), og da fikk jeg selskap på skyggesiden av min soltørste og varmeglade mann, til tross for parasoll og kald drikke.  

Jeg tror ikke det er mange som liker at det blir så varmt.

Anonymkode: 6741e...b36

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I Norge måler vi grader i skyggen. Det var IKKE 45° i skyggen på verandaen din. Temmelig stor forskjell. Personlig har jeg trivselspunktet på mellom 25 og 30, alt er over er utrolig slitsomt. 

Anonymkode: 4ed4d...f53

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

I Norge måler vi grader i skyggen. Det var IKKE 45° i skyggen på verandaen din. Temmelig stor forskjell. Personlig har jeg trivselspunktet på mellom 25 og 30, alt er over er utrolig slitsomt. 

Men nå lurte ts på om noen trivdes når solen stekte i 45 grader, ikke hvorvidt dette var en offisiell varmerekord

Anonymkode: 1b6c3...3fc

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Rett skal være rett si!!!!!

Anonymkode: 5aecb...798

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Rett skal være rett si!!!!!

Anonymkode: 5aecb...798

😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: ccb2b...44e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er morsom på fest skjønner jeg 😛 

Anonymkode: 07bde...87a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det var nok hverken 45 eller 53 grader der dere satt på verandaen deres uansett hvordan man vrir og vender på det. Termostaten ble varmet av solstrålene, veggen som reflekterer varme og den faktiske lufttemperaturen, noe som medfører at den viser feil temperatur ...

Anonymkode: f027a...3e6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er forskjell på lufttemperatur og en gradestokken som står i solveggen. 

Anonymkode: 73ac5...abc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

I Norge måler vi grader i skyggen. Det var IKKE 45° i skyggen på verandaen din.

Temmelig stor forskjell. Personlig har jeg trivselspunktet på mellom 25 og 30, alt er over er utrolig slitsomt. 

Det er temmelig stor forskjell på 25-30 grader nær kysten,  og samme temperatur i et tørt innenlandsklima også 😊

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var nok hverken 45 eller 53 grader der dere satt på verandaen deres uansett hvordan man vrir og vender på det. Termostaten ble varmet av solstrålene, veggen som reflekterer varme og den faktiske lufttemperaturen, noe som medfører at den viser feil temperatur ...

Anonymkode: f027a...3e6

Jeg skal korrigere meg selv, gradestokken viste 53 grader I solveggen.

Anonymkode: 6741e...b36

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Men nå har ikke jeg skygge på verandaen heller. Hvor fikk du det fra at det er skygge der? Med mindre jeg slår opp parasoll steker solen så og si hele dagen, skygge blir det først der på kvelden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men nå har ikke jeg skygge på verandaen heller. Hvor fikk du det fra at det er skygge der? Med mindre jeg slår opp parasoll steker solen så og si hele dagen, skygge blir det først der på kvelden.

Helt greit at du ikke har skygge, men det er ikke mulig å måle lufttempereturen i solen. Du måler da temperaturen på et termometer som varmes opp. Ikke luften. Ting som varmes opp av solstråler blir betydelig varmere enn luften rundt tingen. Enkelte stoffer (en del metaller for eksempel) leder bra varme og kan komme over kokepunktet i solen, uten at lufttemperaturen er i nærheten. Du kan ikke si at det er 100 grader på terrassen din selv om du har en metallplate der som du kan steke egg på. Når vi snakker om hvor varmt det er, er det alltid lufttemperetur vi snakker om. Alltid. 100% av gangene.

Du må gjerne måle hvor varmt termometeret blir i solsteiken, med metalldeler og varme reflektert fra husveggen, men ikke si at det er temperaturen hos deg. Det er det ikke. Det er meningsløst å måle noe annet enn lufttemperaturen, og det kan du bare gjøre i skyggen. 

Anonymkode: de535...42c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt greit at du ikke har skygge, men det er ikke mulig å måle lufttempereturen i solen. Du måler da temperaturen på et termometer som varmes opp. Ikke luften. Ting som varmes opp av solstråler blir betydelig varmere enn luften rundt tingen. Enkelte stoffer (en del metaller for eksempel) leder bra varme og kan komme over kokepunktet i solen, uten at lufttemperaturen er i nærheten. Du kan ikke si at det er 100 grader på terrassen din selv om du har en metallplate der som du kan steke egg på. Når vi snakker om hvor varmt det er, er det alltid lufttemperetur vi snakker om. Alltid. 100% av gangene.

Du må gjerne måle hvor varmt termometeret blir i solsteiken, med metalldeler og varme reflektert fra husveggen, men ikke si at det er temperaturen hos deg. Det er det ikke. Det er meningsløst å måle noe annet enn lufttemperaturen, og det kan du bare gjøre i skyggen. 

Ok, ma'am. Du virker veldig irritert i varmen ass.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men gud for en morroklump da. Gå å kjøl deg ned 

Anonymkode: 8aa16...cc9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men nå lurte ts på om noen trivdes når solen stekte i 45 grader, ikke hvorvidt dette var en offisiell varmerekord

Anonymkode: 1b6c3...3fc

Det er 45 gr i sola overalt i Norge sommerstid. Her er rekorden 52 i solveggen

Anonymkode: 23034...a42

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Det er meningsløst å måle noe annet enn lufttemperaturen, og det kan du bare gjøre i skyggen.

Så kroppen kjenner ikke forskjell på å sitte i skyggen og i solsteiken ved siden av termometeret?

Anonymkode: 0d767...c16

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...