AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #1 Skrevet 16. juli 2021 Hva synes dere om at man melder babyen inn i bokklubb omtrent med en gang den er født og får tilsendt bøker på løpende bånd hele tiden som er til ungen? Selv tenker jeg at ett par bøker er ok, men utover det la ungen få velge selv når det er større hva slags bøker h*n ønsker seg. Hva er vitsen med å kjøpe flere bokhyller med bøker til et barn som ikke forstår en dritt av det, bøker er vel noe man fint kan ønske seg til bursdager og jul også? Anonymkode: 85a34...0f7
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #2 Skrevet 16. juli 2021 Jeg tenker at det gidder jeg ikke ha en formening om. Om folk har lyst og råd til å melde babyen sin inn i en bokklubb så kjør på. Anonymkode: d1310...39e 27
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #3 Skrevet 16. juli 2021 Bøkene er vel tilpasset barnets alder og utvikling? Det er jo bare bra å lese for barn fra tidlig av, det stimulerer språkutviklingen. Når barnet er større kan det selvfølgelig velge bøker selv. Anonymkode: c457c...041 13
Snurrepurre Skrevet 16. juli 2021 #4 Skrevet 16. juli 2021 Datteren min har ikke vært med i bokklubb mer enn noen mnd (4,5år). Men, jeg kjøper bøker til henne. Hun får ikke velge en haug selv, for hun går kun utfra om de er fine på utsiden 😉 inntil videre så vet jeg bedre hva hun liker og ikke. I tillegg vil jeg at bøkene skal ha noe for seg utover «prinsesse barbie glitter regnbue enhjørning»- opplegg. Selvom vi har noen av de og 😆 10
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #5 Skrevet 16. juli 2021 Her meldte jeg meg/han inn i en bokklubb før han ble født. Her begynte jeg å lese for han når han var bare noen måneder gammel. Vi brukte mye tid til å lese da han var yngre. Og småsøknene like så. Anonymkode: a3ce9...145 7
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #6 Skrevet 16. juli 2021 Ts. Ja selvfølgelig, mente ikke at det ikke er bra at en baby ser i bøker og blir lest for. Bare reagerte på mengden bøker. Ungen er knapt født og allerede er det såpass mye bøker som fyller opp rommet. Pluss alt annet ungen har tredobbelt opp av. Blir en lidelse å finne bursdagspresang til denne ungen for har jo alt allerede å vel så det. Anonymkode: 85a34...0f7
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #7 Skrevet 16. juli 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ts. Ja selvfølgelig, mente ikke at det ikke er bra at en baby ser i bøker og blir lest for. Bare reagerte på mengden bøker. Ungen er knapt født og allerede er det såpass mye bøker som fyller opp rommet. Pluss alt annet ungen har tredobbelt opp av. Blir en lidelse å finne bursdagspresang til denne ungen for har jo alt allerede å vel så det. Anonymkode: 85a34...0f7 Hva er din relasjon til barnet? Hvis du er forelder klarer du vel å regulere antall bøker selv? Hvis du ikke er forelder er det vel strengt tatt ikke noe du trenger bry deg om. Anonymkode: c457c...041 11
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #8 Skrevet 16. juli 2021 Jeg skulle ikka ha dittet nesa mi inn i andres saker. Anonymkode: 1edc4...d64 2
Snurrepurre Skrevet 16. juli 2021 #9 Skrevet 16. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ts. Ja selvfølgelig, mente ikke at det ikke er bra at en baby ser i bøker og blir lest for. Bare reagerte på mengden bøker. Ungen er knapt født og allerede er det såpass mye bøker som fyller opp rommet. Pluss alt annet ungen har tredobbelt opp av. Blir en lidelse å finne bursdagspresang til denne ungen for har jo alt allerede å vel så det. Anonymkode: 85a34...0f7 Du skulle sett bokhylla til jentungen her 😆🙈 vi snakker flere hundre bøker. Vi leser hver kveld, jeg syntes det er kjedelig Å lese samme bok hver kveld (og bibliotek orker jeg ikke å innom ei gang eller to i uka 😬). (Kjøpt de fleste på brukten for 5kr per stk og på finn.no) men nye bøker er alltid velkomment - tro det eller ei 😂 Endret 16. juli 2021 av Snurrepurre 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #10 Skrevet 16. juli 2021 Det syns jeg høres helt lurt ut, men enda lurere å fylle opp fra loppemarkeder, bruktbutikker og bare høre med andre (mange har mye å arve videre). Etter hvert kan man bruke bibliotekene flittig også. Bokklubber er litt gammeldags. Anonymkode: 2ce63...b50 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #11 Skrevet 16. juli 2021 Bokklubb her også. Nå er barna mine 6 og 10. De leser fortsatt i bøkene jeg har fått opp gjennom årene. Har jeg også lest for barna mine siden de var et halvt år ca og de elsker det ennå. At de velger sine egne bøker begynte de ikke med før de var rundt 5. Hvorfor bryr du deg om noe så lite? Anonymkode: 5dc22...9ab 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #12 Skrevet 16. juli 2021 Det der ser jeg ikke noe galt i, det er ganske lenge før barnet velger fornuftige bøker selv. Bokklubben sender jo ikke så ofte ut bøker, så om barnet bare er 4,5 måned så kan jo ikke rommet være fullt. Bøkene er også tilpasset barnets alder, de har mye fint: Jeg synes bokklubb er dyrt, så kjøper heller bøker brukt. Anonymkode: 6d524...f6b
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #13 Skrevet 16. juli 2021 Vi meldte oss inn i det, fikk alderstilpassede bøker og har et barn som fra 1 års alder har «lest»/bladd i bøker for seg selv. Han er 5 år gammel nå og lånte nylig 15 bøker på biblioteket. Om du ønsker et barn som vil velge sine egne bøker så må du jo faktisk starte lesergleden et sted, eller hva? Og det er gjennom foreldrene. Anonymkode: c9e1f...286 4
Mnjah Skrevet 16. juli 2021 #14 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ts. Ja selvfølgelig, mente ikke at det ikke er bra at en baby ser i bøker og blir lest for. Bare reagerte på mengden bøker. Ungen er knapt født og allerede er det såpass mye bøker som fyller opp rommet. Pluss alt annet ungen har tredobbelt opp av. Blir en lidelse å finne bursdagspresang til denne ungen for har jo alt allerede å vel så det. Anonymkode: 85a34...0f7 En LIDELSE å finne gave til ungen fordi ungen har bøker? Jaha 5
Anonym6789 Skrevet 16. juli 2021 #15 Skrevet 16. juli 2021 Bokklubben er veldig flink til å sende ut til tilpasset alder, og sender bedre bøker enn jeg hadde klart å velge ut selv 1
Gjest CamillaCollett Skrevet 16. juli 2021 #16 Skrevet 16. juli 2021 Dette er jo helt utmerket! Underlig å se noe problematisk i at barnet får glede av bøker tidlig.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #17 Skrevet 16. juli 2021 Jeg meldte ungen min inn i bokklubb da jeg var i uke 12 jeg. Det sto Baby etternavn på pakkene. Men så har jeg master i pedagogikk da og vet litt om bøker og barn. Anonymkode: 4bd67...b4d 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #18 Skrevet 16. juli 2021 At ungen har en haug med bøker er kanskje det aller siste jeg ville ansett som et problem.. Hadde selv utallige barnebøker da jeg var lita, og var medlem i både bokklubben og disneyklubben (eller noe sånt). Lesegleden har fulgt meg hele livet, og nå lever jeg av å skrive. Anonymkode: 60e6f...3df
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #19 Skrevet 16. juli 2021 Synes det er kjempeflott, og gjorde det samme selv. Leste mye med og til begge barna fra de var babyer, og altså lenge før de var så store at de kunne velge bøker selv. Kjekt med stort utvalg av bøker, både for foreldre og barn. Og synes det er veldig praktisk at man får alderstilpassede bøker i bokklubben. Anonymkode: 14fba...969 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #20 Skrevet 16. juli 2021 Akkurat bøker kan man aldri få for mange av, da. Yngste vår er 1 1/2 og har ca. 300 bøker. Han er veldig opptatt av bøkene sine og kikker masse i de bøkene som står framme (de av papp). Vi leser mye sammen på dagtid, og leser alltid tre bøker før han legger seg. For oss foreldre er det gull å ha mye å velge mellom, for man kan jo bli litt lei etter hvert. 😄 Eldste er seks og har hatt helt dilla på noen spesifikke bøker, som vi da har lest igjen og igjen. Fint å kunne variere litt! Vi låner også mye på biblioteket, mest til han eldste så langt, siden yngstemann ikke alltid behandler bøkene så pent. Så jeg tenker det er flott at disse foreldrene har meldt babyen sin inn i bokklubb så snart hen ble født! De fleste bokklubbene sender én til tre bøker i måneden og de er utvalgt for å passe den alderen babyen/barnet er i akkurat da. De gjør en bedre jobb enn mange kunne gjort selv med å velge ut varierte og tilpassede bøker, og det er lettvint og ikke spesielt dyrt. Har du barn selv? "Et par bøker" sier du er ok, men både barnet og foreldrene blir fort innmari lei hvis man kun har to bøker å velge mellom. Og å la barnet velge (noen) bøker selv, det kan man begynne med når de er litt eldre, typ tre-fire-fem år. I mellomtiden er det som regel foreldrene som velger bøker. Anonymkode: 96b6b...59b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå