Gå til innhold

Er foreldre (primært mødre) på KG mer enn gjennomsnittet besatt av barnevern og diagnoser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer forslag om diagnoser eller barnevern i hver eneste tråd man leser. Har folk glemt hvordan man oppdrar barn eller misforstått barnevernets funksjon? Har folk glemt at det finnes barn som er litt mer uregjerlige enn andre uten at de har adhd eller foreldrene må meldes til BV?

Hva i alle dager er greia?

Om ungen min slår seg tenker jeg virkelig ALDRI på at barnevernet skal bli involvert, liksom. Mens her er det BV-frykt eller at BV skal sendes på hver eneste plagsomme nabo.

Og diagnoser da, gurimalla... hva skjer med diagnoseforslag i hver eneste tråd folkens? Hvor kommer det fra?

Anonymkode: b2332...ed0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reagerer på det samme… det er helt latterlig.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er mange her inne med psykiatriske diagnoser.

Anonymkode: e5cc7...565

• Liker 4
Skrevet

På KG er man anonym og gir korte svar basert på ofte ensidige forklaringer. Det blir litt anderledes enn i det virkelige liv. 

Men hva er gjennomsnittlig besettelse? Beskrivelse ønskes😀

AnonymBruker
Skrevet
stan skrev (2 minutter siden):

På KG er man anonym og gir korte svar basert på ofte ensidige forklaringer. Det blir litt anderledes enn i det virkelige liv. 

Men hva er gjennomsnittlig besettelse? Beskrivelse ønskes😀

Haha, godt poeng. Dårlig formulert av meg 😂 Smør på flesk

Anonymkode: b2332...ed0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er her mere for å lese ang diagnoser, når mitt barn er forsinket med språket og å lese innlegger her på KG er som terapi. Og ja, vi har snakket med legen og er under utredning. 

Anonymkode: e05f4...ce7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er mange sære kjerringer med for lite å gjøre (skaffe seg en hobby istedenfor)  på kg som vil sende bv på alle og enhver med barn fordi de vil være «bedre» selv, eller ta hevn, uten å engang tenke tanken på at det til syvende og sist er barnet det går utover. 

Anonymkode: 2677f...1fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Over gjennomsnittet, kanskje ja. Men denne typen av hysteriske kvinner er faktisk spredt overalt i samfunnet. Tror at de er usikre på seg selv, noen kan være narsissistiske mennesker i tillegg til at de hater barn. Det er så typisk at hun selv har utmerket barn som er både pene, veloppdragne, intelligente osv. osv., men barna til naboene er så rare og merkelige som lukter dårlig, ser dårlig ut. Barna til innvandrere snakker på noe merkelig og aggressiv språk som man får en dårlig magefølelse for. Søskenbarna spiser altfor mye is på sommeren som skaper konflikter. Man blir bekymret for ett barn som man så ute etter 19 (som er leggetid i gode familier). Og så blir man irritert fordi ett barn i nabolaget spurte noe personlig, den drittungen er jo helt grenseløs. The list goes on, you name it. Alt dette kan du finne kvinner her på KG klage på. Man kan takke disse hysteriske eller rett og slett ondskapsfulle kjerringene for fryktkulturen som er dessverre vanlig i Norge nå for tiden når det gjelder barn.

Anonymkode: 90ab8...01b

• Liker 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Over gjennomsnittet, kanskje ja. Men denne typen av hysteriske kvinner er faktisk spredt overalt i samfunnet. Tror at de er usikre på seg selv, noen kan være narsissistiske mennesker i tillegg til at de hater barn. Det er så typisk at hun selv har utmerket barn som er både pene, veloppdragne, intelligente osv. osv., men barna til naboene er så rare og merkelige som lukter dårlig, ser dårlig ut. Barna til innvandrere snakker på noe merkelig og aggressiv språk som man får en dårlig magefølelse for. Søskenbarna spiser altfor mye is på sommeren som skaper konflikter. Man blir bekymret for ett barn som man så ute etter 19 (som er leggetid i gode familier). Og så blir man irritert fordi ett barn i nabolaget spurte noe personlig, den drittungen er jo helt grenseløs. The list goes on, you name it. Alt dette kan du finne kvinner her på KG klage på. Man kan takke disse hysteriske eller rett og slett ondskapsfulle kjerringene for fryktkulturen som er dessverre vanlig i Norge nå for tiden når det gjelder barn.

Enig! Alt er jo feil, og alt er et problem virker det som. 🙈😅

Endret av L.F
AnonymBruker
Skrevet
L.F skrev (5 minutter siden):

Enig! Alt er jo feil, og alt er et problem virker det som. 🙈😅

Nettopp. Vi er heldige som var barn på 80- og 90-tallet. Vi hadde friheten til å være litt rare og merkelige, noe som er helt naturlig for barn - vi fikk være barn. Ærlig talt er Norge et ekstremt fordømmende og intolerant samfunn, det verste jeg har sett, og jeg har bodd flere steder i verden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nettopp. Vi er heldige som var barn på 80- og 90-tallet. Vi hadde friheten til å være litt rare og merkelige, noe som er helt naturlig for barn - vi fikk være barn. Ærlig talt er Norge et ekstremt fordømmende og intolerant samfunn, det verste jeg har sett, og jeg har bodd flere steder i verden.

Men hvorfor har det blitt sånn? Jeg er enig med deg, toleransen for barn var større på 80-90-tall. 
Så lurer på hvorfor alt nå skal meldes til BV, det må være diagnose osv. 

Barn er barn, de gjør rare ting, har rare tanker og spør om mye rart. Har en selv jeg må veilede masse, livredd for hva han sier når han er på besøk til folk fex 🙊

AnonymBruker
Skrevet

Dette er KG. Folk skriver for å provosere.  Merkelig at du tror at alt som skrives er reelt. 

Anonymkode: 5058f...7e1

AnonymBruker
Skrevet
Helgeline skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor har det blitt sånn? Jeg er enig med deg, toleransen for barn var større på 80-90-tall. 
Så lurer på hvorfor alt nå skal meldes til BV, det må være diagnose osv. 

Barn er barn, de gjør rare ting, har rare tanker og spør om mye rart. Har en selv jeg må veilede masse, livredd for hva han sier når han er på besøk til folk fex 🙊

Det kalles for barnehysteri og ideologien spredt av barnevernet om at foreldre er omtrent de verste fiendene til barn, og at alt mulig er omsorgssvikt. De rare tingene barn kan gjøre og si er "symptomer" av omsorgssvikt, vold og overgrep. Også generell latskap, tendensen til å bli fornærmet og irritert av alt mulig er et problem. Barn er en byrde for mange. Folk er glade i taushet, ro og fred, og barn er en forstyrrelse. Folk er ferdige til å faktisk ødelegge ett barn eller en familie bare fordi det var irriterende. Folk er ekstremt egoistiske. Mangel på kjærlighet, godhet, menneskelighet, og rett og slett gode verdier og moraler i det norske samfunnet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja det er helt sant! Man bør helst være A4 hele tiden. 🤣 Også er det jo de "rare" eller "merkelige" som skiller seg litt ut og tør være seg selv som er de skjønneste og herligste da synes jeg. 

Men egentlig tror jeg dette har mye med verdisyn (og kanskje også utdannelsen) til disse foreldrene å gjøre også. Kanskje stygt å si det, men det virker som at jo mer utdannelse (eller livserfaring for den del), jo mer tolerante blir foreldrene og lar barn være barn, og lar barna være som de er. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Folk diskuterer diagnoser her eller diagnosene deres barn har fordi det ikke finnes andre forum å diskutere det på. Da er det bare bra at man har en plattform der man kan utveksle erfaringer og bekymringer.

Anonymkode: 82e48...dbf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever at vi er mer realistisk. Barnefar nekter at barnet vår kan ha asperger;mens de fleste andre er enig med meg og barnehagen. Nå skal han utredes.

Anonymkode: 29bc1...d79

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.7.2021 den 10.19):

Det kommer forslag om diagnoser eller barnevern i hver eneste tråd man leser. Har folk glemt hvordan man oppdrar barn eller misforstått barnevernets funksjon? Har folk glemt at det finnes barn som er litt mer uregjerlige enn andre uten at de har adhd eller foreldrene må meldes til BV?

Hva i alle dager er greia?

Om ungen min slår seg tenker jeg virkelig ALDRI på at barnevernet skal bli involvert, liksom. Mens her er det BV-frykt eller at BV skal sendes på hver eneste plagsomme nabo.

Hva er det du snakker om?

Hva har "uregjerlige barn" eller "unger som slår seg" med BV å gjøre?

AnonymBruker
Skrevet
jabx skrev (19 minutter siden):

Hva er det du snakker om?

Hva har "uregjerlige barn" eller "unger som slår seg" med BV å gjøre?

Det har vel vært noen tråder der ts lurer på om man kan bli meldt bekymring om til bv når man tar med sitt skadede barn på legevakten (som om det skulle være noe automatikk i dette). 

Anonymkode: cfaee...65c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det har vel vært noen tråder der ts lurer på om man kan bli meldt bekymring om til bv når man tar med sitt skadede barn på legevakten (som om det skulle være noe automatikk i dette). 

Anonymkode: cfaee...65c

Og så? La folk få spørre, spør man ikke vil man heller ikke få svar.

Anonymkode: 82e48...dbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...