Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg blir ødelagt av det. Han er aldri Intr i å snakke om noe som helst med meg, ikke om vær og vind ol.... Føler uansett hva jeg sier så svarer han meg i en irritert tone, og aldri et ordentlig svar. Skjønner jo han er sliten pga stress på sin jobb osv. Men d stikker inni meg, årevis med å aldri bli sett, jeg fungerer mest som en au pair tror jeg. Flere som har det sånn? Føler så jævli verdiløs

Anonymkode: 627d5...d8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men sier du ifra til han? Han fortsetter jo så lenge du gir uttrykk for det. 

• Liker 2
Skrevet

Har han alltid hatt den tonen? 

Kanskje det er sånn han snakker? Eller føler du han har en annen tone med andre?

Høres jo ut som han tar deg for gitt. Kanskje lei av deg. 

Gir han deg oppmerksomhet på andre måter? Eller føler du forholdet er helt dødt?

Fortell ham hva du føler. Snakk sammen. Om han er interessert i å bevare forholdet, så er han villig til å lytte. Foreslå en tur til parterapeut. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kjenner jeg blir ødelagt av det. Han er aldri Intr i å snakke om noe som helst med meg, ikke om vær og vind ol.... Føler uansett hva jeg sier så svarer han meg i en irritert tone, og aldri et ordentlig svar. Skjønner jo han er sliten pga stress på sin jobb osv. Men d stikker inni meg, årevis med å aldri bli sett, jeg fungerer mest som en au pair tror jeg. Flere som har det sånn? Føler så jævli verdiløs

Jeg har det ikke slik. Og glad er jeg for det. 

Hvordan ser dagene dine ut ellers, er du hjemmeværende/ufør? 

Anonymkode: 0afda...780

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min var slik. Han var blid med andre. Ble slik etter at han byttet til en stressende jobb. Tok seg sammen med andre, og så slappet han av hjemme og tok det ut på meg. Mente jeg ikke støttet han fordi jeg ikke godtok å bli kjeftet på. Hvorfor tok jeg det personlig liksom.... Men han dreiv jo å hakket og kjeftet på MEG. Ting JEG ikke gjorde godt nok pga at han var stresset på jobb. Likevel mente han at jeg ikke skulle ta det personlig. Og støtte han. Å støtte noen er ikke å bli kjefta på!! Og du heller, TS skal ikke måtte leve slik! Hadde du blitt sammen med en sånn sur mann i dag? "Oj, for en gretten mann!! Lurer på om han er ledig på markedet? HAN kunne jeg tenkt meg å hatt i hverdagen min, for jeg føler at det er for mye glede i livet mitt"

Anonymkode: 52524...624

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke slik med andre, har pusestemme. Og så skjønner han ikke hvorfor jeg blir nedfor og deppa.

AnonymBruker
Skrevet

Gi han en bj vel.

Anonymkode: 44b8a...a33

Skrevet

Mange som tror det er greit å være sur og gretten ovenfor partner. Ødelegger antagelig flere forhold enn de fleste andre ting. 

Nei det er ikke greit, og du bør faktisk ikke unnskylde at han oppfører seg slik, men si ærlig til ham hvordan det påvirker deg og deres forhold. 

Man kan rett og slett ikke forvente å beholde et bra forhold til samboer/kone ved å være generelt gretten og ufin. Ingen relasjoner tåler slik kommunikasjon i lengden. 

• Liker 7
Skrevet

Fortell ham at han er for gammel til å oppføre seg som et lite barn. Det skal ikke være ditt problem at han er i dårlig humør. Hvis man ikke føler seg glad til å prate lett og ledig så kan man heller trekke seg bort til det går over.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min er litt lik. Mener jeg burde ta det som en tillitserklæring at han tør å være seg selv med meg, men jeg er lei av å tåle hans dårlige humør. Hvis han kan ta seg sammen når han er med andre burde han kunne gjøre det med meg også. Det er skikkelig sårende at han ikke vil ta seg bryet.

Anonymkode: 23bd9...859

• Liker 4
Gjest TheCatLady
Skrevet

Greit nok at alle kan ha en dårlig dag, men når man er sånn hele tiden så fører det bare til et dårlig forhold og at de tar seg sammen med andre, men ikke med partner er kanskje til en viss grad en tillitserklæring. Det betyr ikke at man alltid skal være sånn og hakke og kjefte på partner. Det virker som mange tenker at det er ok å være sånn mot partner fordi den personen har man og den personen burde tåle ens dårlige sider, men det betyr ikke at det er greit å se på den personen som en søppelbøtte. 

Noen foreslår sex, men jeg tror at det er det siste man ønsker med en sånn grinebiter. 

Jeg tenker at han burde få høre det og at det ikke er greit å holde på sånn. Han må finne bedre måter å håndtere stress enn ta utover deg. 

AnonymBruker
Skrevet
TheCatLady skrev (6 timer siden):

Noen foreslår sex, men jeg tror at det er det siste man ønsker med en sånn grinebiter. 

Ja! Det er skikkelig turnoff! Jeg skrev et innlegg over her. Min eks var gretten på meg. Og skjønte ikke hvorfor jeg ikke tente så mye på han...... Hallo?? Når vi la oss, så visste jeg knapt om vi var på talefot.
🙄

Anonymkode: 52524...624

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Uff.. virker generelt her inne som om mange menn lider av grinebiter-syndromet.. Min mann med. Vi har vært i terapi på og av  i lang tid.. Han sier han er redd for å miste meg, likevel kan han finne det for godt med å svar emeg sint eller pottesurt for et spørsmål. Og sier jeg at han er veldig kvass og jeg har sagt fra at det er urimelig, ja så "angriper" jeg ham!!! Har akkurt kommet hjem fra en liten ferietur hvor det ble krangel fordi jeg sa fra at den tonen er helt urimelig- da presterte han å gå hjem fra standa, ikke sitte på i bilen (!), som en furt tenåring.. Jeg begynner å bli så lei av det at jeg nesten ikke ser noen utvei.. Klarer liksom ikke løse ting rolig, blir sur og sint. slitsomt!

Anonymkode: 58308...9a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer kan også finne på å være grinete uten at det er min skyld. Da gidder han så vidt å svare et enkelt ja eller nei, av og til bare komme med «mhm..». Han får beskjed om å slutte å svare meg så surt, selv om han er sliten fra jobb så fortjener jeg ikke å bli behandlet som et irritasjonsmoment. Enten får han kommunisere hva han trenger eller så får han ta seg sammen. Han har heldigvis såppas selvinnsikt at han innser at slik oppførsel er feil. 

Anonymkode: 7be7e...a34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

HVORFOR er dere sammen med disse ekle typene? Det kommer jeg aldri til å skjønne.

Anonymkode: 21587...697

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

HVORFOR er dere sammen med disse ekle typene? Det kommer jeg aldri til å skjønne.

De er vel neppe sånn idet forholdet starter. 

Anonymkode: 0f93c...760

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De er vel neppe sånn idet forholdet starter. 

Anonymkode: 0f93c...760

Nei, men å være sammen er et valg man tar hver dag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min eks var sånn. Da jeg etterhvert mistet all lyst på ham seksuelt, sutret han over at jeg aldri tok initiativ 🙄 Nå har han ny dame. Lurer på om han har lært?

Anonymkode: 1a7b5...7fd

AnonymBruker
Skrevet

Gi han sex. Kanskje anal? Da blir han nok fornøyd 

Anonymkode: 1e450...97f

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg skjønner deg godt. Ikke helt likt her, men han er ofte sur og han sier det er pga jobb. Han prøver å søke på nye jobber. Han svarer også ofte at han ikke er sur, at det er slik han er. Men det gjør meg usikker, for jeg opplever han ofte sur. Så hva er sannheten? Blir gal av det. Vet ikke om det er jeg som overreagerer eller ikke. Har sagt i fra så mange ganger. Og i diskusjoner reagerer han ofte med silent treatment. Det er så vanskelig. 

Anonymkode: 25650...502

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...