Gå til innhold

Har man dårlig markedsverdi hvis man har asperger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror det mer og mer.

Anonymkode: e4001...2ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det gir i alle fall status på Kvinneguiden. Det bør nevnes i alle innlegg, hvis du har det.

Anonymkode: 1265f...91a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan håndterer du diagnosen, da? Har du tatt mestringskurset? Søkt informasjon via bøker eller forening? Har du venner, jobb, bolig? 

Anonymkode: 0707b...c99

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen gang hørt om en GIGACHAD med asperger? Akkurat, der har du svaret 🙂 

Anonymkode: 145be...ec0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne vil ingen svare på nei?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke nødvendigvis. Jeg kjenner ei dame, på 29 som i alle år har dratt menn i fleng. Hun er høytfungerende og ei veldig søt og grei dame. 

Jeg kjenner også en mann på 35, han har dratt mange damer. Han lever i dag sammen med ei søt og snill dame, på fjerde året. 

Diagnosen i seg selv er ikke et hinder. Det kommer an på hvordan du takler diagnosen og livet generelt. 

Anonymkode: 24b6b...7d7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Menn vil ikke avvise ei dame med Asperger like lett som ei dame vil avvise en mann med det. Virker som at kvinner bryr seg mere om sånt, og langt oftere har det som deal breaker.

Anonymkode: 1e1b6...bf9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn vil ikke avvise ei dame med Asperger like lett som ei dame vil avvise en mann med det. Virker som at kvinner bryr seg mere om sånt, og langt oftere har det som deal breaker.

Anonymkode: 1e1b6...bf9

Det er nok fordi menn normalt er mye hardere rammet (ekte asperger), og at kvinner kan velge og vrake.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Denne vil ingen svare på nei?

Det burde ikke være nødvendig hverken å stille spørsmålet eller å svare på det.
Er det du som lager de utallige trådene om asperger her inne? Du må forsøke å endre fokus!

Anonymkode: 0f3a7...e78

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det du som lager de utallige trådene om asperger her inne? Du må forsøke å endre fokus!

Noen få, men langt i fra alle.

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Tror det mer og mer.

Siden du skriver det, så tenker jeg at du kanskje har den diagnosen selv? 
Jeg er for såvidt enig med det som blir sagt over. Det handler ikke bare om diagnosen, men hvordan man takler livet generelt. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er nok fordi menn normalt er mye hardere rammet (ekte asperger), og at kvinner kan velge og vrake.

Misunnelig på kvinner, much?😅

Anonymkode: 633bc...e0c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du ser ikke ironien i det du oppfordrer en med Asperger til her? Eller, du kan kanskje ikke så mye om diagnosen? Oppheng på tema/emner/ting er en av kjennetegnene ved diagnosen.

TS: Jeg har jobbet med en del mennesker med Asperger, og har du møtt en med Asperger, så har du møtt èn med Asperger. De er jo individer, på lik linje med alle andre. Noen er høytfungerende, andre er det ikke, så å snakke om markedsverdi blir egentlig helt nytteløst. Alle er forskjellige, og har ulike forutsetninger og kvaliteter, akkurat som de fleste andre.

Jeg kjenner/vet om flere med Asperger som har kjæreste, så det er klart det er mulig å finne noen man passer sammen med. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Elon Musk

Anonymkode: 7452d...3b5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er lettere for menn med Asperger siden alle menn liker damer som snakker mye!

Anonymkode: daa16...f19

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Keanu Reeves er da hot. 

Anonymkode: 0707b...c99

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En diagnose som i stor grad beskrives av en forstyrrelse i samspill og kommunikasjon med andre mennesker vil selvsagt gjøre det vanskeligere å skaffe seg en livspartner. Det er jo ikke noe å diskutere en gang.

Men nå har det jo gått inflasjon i Aspergerdiagnoser. En diagnose som egentlig er på vei ut. Nå snakker man om høytfungerende autist. Når man da snakker om tilfeller av «høyfungerende Asperger», så snakker man i prinsippet om en høytfungerende høytfungerende autist og da kan man begynne å lure på hvor langt mot normaldelen av spekteret man skal gå og fremdeles gi folk en diagnose. Noen diagnoser blir i perioder populære å kaste på folk som sliter med «et eller annet», men som ikke passer helt inn i diagnosesystemet. ADD, bipolar type to, enkelte personlighetsforstyrrelser, Asperger ... det går litt på rundgang har jeg inntrykk av. Jeg har vel vært innom alle i utredning over flere runder over flere tiår, men de endte nå opp med mild ADD til slutt ... litt sånn tilfeldig.

Asperger virker veldig i vinden for tiden ... med et helt samfunn av «aspies» man kan identifisere seg med på nett. Nesten litt «hot». En grei diagnose å gi folk som sliter, napper litt over middels her og der på diagnosekriteriene og som søker etter svar. Men folk med en klar, utvetydig Aspergerdiagnose vil selvsagt ha det vesentlig vanskeligere en normalbefolkningen når det kommer til forhold ... den mer ullne typen kan sikkert fungere greit.

Anonymkode: d5636...8fc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tror det mer og mer.

For meg ville det vært et nei i alle fall. 

Anonymkode: f6993...05b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har falt for en med asberger. 

Men det er ingen dans på roser, så skjønner at det kan være vanskelig å finne noen for de som har denne diagnosen. Men folk er forskjellig da, diagnose eller ikke. 

Anonymkode: ea566...c6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en god venn som har asperger og ADHD. Han har doktorgrad innen elektro. Gift og har 3 barn. Det har jo vært en berg og dalbane å komme dit men, så fort han ble komfortabel med behandleren sin og de sammen fant ut rett medisin for han i tillegg til samtaler så går det helt strålende.

Anonymkode: a311a...43c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...