Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er sammen med en fyr som er dårlig på komplimenter og bekreftelse. 
Hele forholdet er i ferd med å dø ut for min del, fordi han er så lite romantisk og viser så lite følelser. 
På direkte spørsmål om hvordan han synes vi har det sier han at alt er veldig bra og uttrykker at han syns vi har det fint. Men, jeg kjenner jeg visner av å aldri høre hva han liker med meg eller at han ikke får meg til å føle meg spesiell for han. 
Er det noen som har noen tips? Burde jeg bare avslutte og innse at han ikke er den rette for meg? Føler ikke for å ta opp dette og «be om bekreftelse». Har nevnt noe i likhet med det tidligere og han sa han vet han er dårlig på det og skal endre seg, med null endring. Hvordan få han til å gi litt oppmerksomhet? Eventuelt dumpe bare? Jeg synes det er så vanskelig, for jeg liker han og er glad i han og det er mye fint med han ellers. Men jeg føler meg så driiiiiit når det føles som han ikke ser meg 

Anonymkode: 1e50b...03d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen? Om dere er gift, så burde du vel sett dette før? Eller er dette noe nytt?

Om han bare er en kjæreste. Så omtaler man det som kjæreste. Ikke "mannen". Det blir som han skulle kalt deg kona, uten at dere er gift. 

Er han bare kjæreste og dere ikke er samboende. Så viser han antydninger til at han ikke er interessert i deg. Eller så har han et annet kjærlighetsspråk. Kanskje han gir deg tjenester, er fysisk, gavmild. Det er muligens hans språk. 

Du kan ikke forvente at han skal endre seg. Han må også få være komfortabel med hvordan han uttrykker seg. Dere må kommunisere. Og du må dele dine tanker. Åpne deg. 

• Liker 8
Skrevet

Overse han og fokuser på deg selv. vær med venner , bruk tid på hobby, føl deg bra, se bra ut for deg selv og vær lykkelig uten hans bekreftelser. Jo mer du lar han gå, jo nærmere kommer han. Jo mer du maser og trenger han, jo mer dytter du han vekk. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
indigob skrev (4 minutter siden):

Overse han og fokuser på deg selv. vær med venner , bruk tid på hobby, føl deg bra, se bra ut for deg selv og vær lykkelig uten hans bekreftelser. Jo mer du lar han gå, jo nærmere kommer han. Jo mer du maser og trenger han, jo mer dytter du han vekk. 

Amen! ☺️ Han jeg dater er overøsende med komplimenter, kosete , skal hjelpe meg med alt mulig og er alltid tilgjengelig. Jeg synes det er for intenst og trekker meg mer og mer unna. Han blir bare mer intens. Step back woman. Make him chase you ☺️

Anonymkode: 61e10...695

Skrevet

Boken de 5 kjærlighets språk 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommunikasjon. Kommuniser hvordan du har det i forholdet, hvordan du føler deg oversett osv, og at forholdet står i fare hvis det ikke blir endringer. Hvis han ikke forstår deg og legger inn en innsats så vet du hvor det ender. Det kan også hende at han tror at alt er greit siden du ikke føler for å ta det opp. Han er ikke tankeleser. Kanskje han innser at ting må endre seg når han hører at du ikke er fornøyd. 

Anonymkode: 6c6ee...96e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

På direkte spørsmål om hvordan han synes vi har det sier han at alt er veldig bra og uttrykker at han syns vi har det fint.

Her synes jeg du har et ansvar for å følge opp med å informere om at du ikke har det fint. Og spørre om hva han tenker om at du ikke har det fint.

Hvis han fortsetter å si at vi har det fint når han vet at du ikke har det fint så vil det si at han er en person som mener at vi består av meg. En sånn har du ikke lyst til å være sammen med.

Anonymkode: 16df1...253

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
CorvusCorax skrev (9 timer siden):

Om han bare er en kjæreste. Så omtaler man det som kjæreste. Ikke "mannen". Det blir som han skulle kalt deg kona, uten at dere er gift. 

Man sier jo "dama" uten å være gift...?

Anonymkode: a0325...78b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man sier jo "dama" uten å være gift...?

Anonymkode: a0325...78b

Noen MÅ bare kverulere.. .

Anonymkode: 5a735...ebf

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at det der aldri går bra.

Problemet er todelt; han er ikke typen som gir komplimenter hele tiden, og du ville ikke behøvd komplimenter hele tiden dersom det ikke var noe mer grunnleggende som manglet.

Det finnes menn som aldri gir et eneste kompliment og som likevel vil få deg til å føle deg som verdens mest spesielle. Det er en sånn mann du vil ha det best med. Synes heller du skal lete til du finner han, enn å prøve å få en annen fyr til å gi komplimenter.

Jeg ser man snakker om kjærlighetsspråk, men jeg er bare tildels enig i dette. En bra mann merker man at er bra, merker man at bryr seg, uansett språk, og man søker aldri å forandre han. 

Anonymkode: 05d89...afc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er sammen med en fyr som er dårlig på komplimenter og bekreftelse. 
Hele forholdet er i ferd med å dø ut for min del, fordi han er så lite romantisk og viser så lite følelser. 
På direkte spørsmål om hvordan han synes vi har det sier han at alt er veldig bra og uttrykker at han syns vi har det fint. Men, jeg kjenner jeg visner av å aldri høre hva han liker med meg eller at han ikke får meg til å føle meg spesiell for han. 
Er det noen som har noen tips? Burde jeg bare avslutte og innse at han ikke er den rette for meg? Føler ikke for å ta opp dette og «be om bekreftelse». Har nevnt noe i likhet med det tidligere og han sa han vet han er dårlig på det og skal endre seg, med null endring. Hvordan få han til å gi litt oppmerksomhet? Eventuelt dumpe bare? Jeg synes det er så vanskelig, for jeg liker han og er glad i han og det er mye fint med han ellers. Men jeg føler meg så driiiiiit når det føles som han ikke ser meg 

Du påpeker det jo her, ts - dette er en subjektiv følelse du sitter med. Det er IKKE noen andre (mann eller ei) sitt ansvar å lese dine tanker og på magisk-mystisk vis ane hva som får deg til å "føle deg sett" (jeg aner ikke engang hva det betyr eller innebærer - kan ikke gjøre rede for begrepet i det hele - og jeg er kvinne).

Det er din plikt og ditt ansvar å fortelle folk rundt deg på konstruktivt og hyggelig vis hva som er dine behov. Om nødvendig må du komme med konkrete eksempler og du må selvfølgelig gi tilbakemeldinger underveis.

For han, ts, har tatt sitt ansvar. Han har sørget for å få sine behov dekket. Det er du som er den uansvarlige.

Anonymkode: 4ae32...b86

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du sammen med han? Jeg har det likt, men jeg har ikke behov for komplimanger for å ha det bra. I starten var min samboer ekstremt flink til å vise kjærlighet, nå er det lite men han har tjenester som nr 1 som sitt kjærlighetsapråk og fysisk... Vi har barn sammen, så jeg har bestemt meg for å se på handlingene hans og ikke det han sier. 

Anonymkode: a4a5a...ddb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Her synes jeg du har et ansvar for å følge opp med å informere om at du ikke har det fint. Og spørre om hva han tenker om at du ikke har det fint.

Hvis han fortsetter å si at vi har det fint når han vet at du ikke har det fint så vil det si at han er en person som mener at vi består av meg. En sånn har du ikke lyst til å være sammen med.

Anonymkode: 16df1...253

Jeg var sammen med en slik fyr som mente at så lenge han hadde det bra så var problemet mitt når jeg sa at jeg ikke hadde det bra... Er ikke sammen nå lenger.

Anonymkode: 8c770...cdd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
CorvusCorax skrev (23 timer siden):

Mannen? Om dere er gift, så burde du vel sett dette før? Eller er dette noe nytt?

Er han bare kjæreste og dere ikke er samboende. Så viser han antydninger til at han ikke er interessert i deg. Eller så har han et annet kjærlighetsspråk. Kanskje han gir deg tjenester, er fysisk, gavmild. Det er muligens hans språk. 

Du kan ikke forvente at han skal endre seg. Han må også få være komfortabel med hvordan han uttrykker seg. Dere må kommunisere. Og du må dele dine tanker. Åpne deg. 

Jeg forventer egentlig ikke at han skal endre seg. Derfor jeg er inne på tanken at dette kanskje bare må avsluttes. Men, det hadde vært synd å avslutte det hvis vi egentlig liker hverandre. Derfor spør jeg om råd for hvordan jeg kan få bekreftelsen jeg trenger ut av han, uten å ta det opp, fordi jeg har tatt det opp med han tidligere. Hvis jeg skal ta det opp enda en gang, så føler jeg det bare vil føles som gnål for han og nedverdigende for meg. Resultatet vil ikke gjøre godt for noen av oss. 

AnonymBruker
Skrevet
indigob skrev (22 timer siden):

Takk for råd. Dette tror jeg også faktisk kan funke. Er i gang allerede og det virker lovende ☺️ Men, jeg kan jo ikke holde igjen min kjærlighet til han, for å få det jeg vil ut av han i det uendelige. Men, det funker for nå og så får jeg se hvor det ender 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Min erfaring er at det der aldri går bra.

Problemet er todelt; han er ikke typen som gir komplimenter hele tiden, og du ville ikke behøvd komplimenter hele tiden dersom det ikke var noe mer grunnleggende som manglet.

Det finnes menn som aldri gir et eneste kompliment og som likevel vil få deg til å føle deg som verdens mest spesielle. Det er en sånn mann du vil ha det best med. Synes heller du skal lete til du finner han, enn å prøve å få en annen fyr til å gi komplimenter.

Jeg ser man snakker om kjærlighetsspråk, men jeg er bare tildels enig i dette. En bra mann merker man at er bra, merker man at bryr seg, uansett språk, og man søker aldri å forandre han. 

Anonymkode: 05d89...afc

Takk for gode innspill. Jeg er ganske enig med deg. Det handler ikke nødvendigvis om komplimenter i seg selv, slik mange leser det som. Det kan være hyggelige gester, det finnes mange måter å vise at man verdsetter noen på. Jeg trenger noe av det og denne mannen får det ikke helt frem. Jeg prøver å trekke meg litt unna emosjonelt og fokusere på meg selv en stund fremover og ser hva som skjer. Jeg er innstilt på å la dette gå om det heller ikke fungerer at han må jobbe litt for å få noe fra meg. Ja, hilsen Ts så klart 

Skrevet

Viser han omsorg og kjærlighet på andre måter enn verbalt? 

Gjest Lilleluring
Skrevet
mordi skrev (1 time siden):

still deg forann ntv'n.

Da sier han bare, flytt deg du står i veien 🤣🤣

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for råd. Dette tror jeg også faktisk kan funke. Er i gang allerede og det virker lovende ☺️ Men, jeg kan jo ikke holde igjen min kjærlighet til han, for å få det jeg vil ut av han i det uendelige. Men, det funker for nå og så får jeg se hvor det ender 

Det handler ikke om det. Det er en grunnleggende lov. Loven om tiltrekning. du tar ansvar for egen lykke, elsker deg selv, skaper noe for deg selv og stoler på at alt blir som det skal. jo mer du fokuserer på egen lykke, jo mer tiltrekkende blir du. Jo mer selvstendig du er jo mer vil han kjempe for din oppmerksomhet. Når man ikke er «desperat» eller « trengende» så blir man en magnet for andre. Dette handler ikke om spill, det handler om at man kan aldri få noe man trenger fra et annet menneske. Du må finne det i deg selv. Når du er hel i deg selv så vil han og merke hvor hel du er og vil ønske å ha en plass i livet ditt. Prøv å hold igjen. Du trenger ikke å svare han på tlf med en gang, ikke fordi du ser på netflix og nyter at han kjemper for deg, men fordi du er opptatt med DITT liv. Du skal ikke spille hard to Get, du er hard du Get fordi du er opptatt med alt som gjør DEG lykkeliG UAVHENGIE AV HAN. 

Endret av indigob
  • Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...