Gå til innhold

Hvorfor tror du at et multikulturelt Norge vil fungere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tiuren skrev (9 timer siden):

Du har helt rett, det kan fungere og arbeidsinnvandring er vi avhengige av. Men det betyr ikke nødvendigvis at alle kulturer og individer kan integreres. 

Jeg kommer forresten fra et land som har vært multikulturelt i flere århundre. Derfor var det litt rart for meg å se hvilke utfordringer Norge har, og hvilke fordommer mange nordmenn har mot utlendinger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
45 minutter siden, ItchyBitchySpider said:

Jeg kommer forresten fra et land som har vært multikulturelt i flere århundre. Derfor var det litt rart for meg å se hvilke utfordringer Norge har, og hvilke fordommer mange nordmenn har mot utlendinger.

Hvilket land er det?

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, ItchyBitchySpider said:

Jeg vet ikke hvilket land du kommer fra, og hvilke kulturer dere har der, men hvordan landet ble multikulturelt har en betydning. Dersom de nye kulturene kommer fordi det er et behov for dem, de har en plass, og introduserer seg som nyttige, vil prosessen gå lettere. 

• Liker 1
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (10 timer siden):

Fordi både mannen og jeg er fra andre land enn Norge (førstegenerasjons innvandrere), og vi fungerer strålende i det norske samfunnet. Jeg kjenner også til mange andre eksempler der folk fra andre land fungerer. En annen ting er at Norge ikke har nok arbeidskraft til å ta unna jobbene som finnes - det ser man nå som Norge har hatt strenge restriksjoner for arbeidsinnvandringen i 1,5 år. 

Å se på enkeltpersoner eller enkeltgrupper vil alltid gi et skjevt bilde av virkeligheten. Dette gjøres av «alle» og gjør debatten nesten umulig å gjennomføre. 

At noen innvandrere bidrar med viktig arbeidskraft forandrer ikke det faktum at flere grupper med innvandrere har svært lav yrkesdeltakelse og henter ut enorme summer fra velferdsstaten. Nettokostnaden er, statistisk sett, astronomisk og dessverre kumulativ.

At mange innvandrere innretter seg etter norske normer betyr ikke, at vi kan overse de store sosiale utfordringene man ser i både Norge og de landene som har høyere andel innvandrere.

• Liker 2
Gjest someone_here
Skrevet

Hvis en minoritet når et vippepunkt, smeller bomben nesten umiddelbart. Grunnen til at Norge lykkes med "flyktninger" (som i realiteten er lykkejegere), er at de nå har nok penger. Det mest stusselig av alt er at noen norske partier vil øke antall "flyktninger" som vil komme hit, samtidig som de vil kutte all letting etter nye oljereserver. Så de vil at 5000-12000 nye "flyktninger" vil dra hit hvert år, noe som er en enorm utgift for staten, og samtidig øke utgifter ved å invitere nye lykkejegere hit. 

Er de gale, hjernevasket, eller vil de begå selvmord ved å først skytte seg i foten, så alle lem og til slutt hodet? 

Skrevet
Mardrøm skrev (11 timer siden):

Dette, folkens, er hvordan antisemittisme ser ut i 2021. Så tilforlatelig og tidvis velformulert,  men likevel gjennomsyret av noe av det mest hatske tankegodset man kan finne. 

Essensen i innlegget er at det er jødenes skyld som gjennom innflytelse i media og finansinstitusjoner fremmer multikulturalisme av en eller annen strategisk grunn, for eksempel som en hevn på tidligere tiders utett mot jødene. 

Dette er den typen personer som PST skriver om i sine rapporter. Vedkommende prøver å normalisere jødehat gjennom innlegg som dette. 

Ifølge analysene til PST er det sannsynlig at det står en sosialt mistilpasset mann bak sånne holdninger, eller det kan være noen som kynisk prøver å bygge opp mistro mot jøder. Uansett er det holdninger som vi ikke burde se i 2021.

Takk for at du kalte innlegget mitt velformidlet, det setter jeg pris på syns du også skriver pent.

Men at du kaller meg antisemittistisk setter jeg mindre pris på, og å dømme noen for deres nivå av sosial tilpasning er noe jeg håper de fleste legger fra seg på ungdomsskolen, det er ikke hjelpsomt for de som sliter å dra slutninger om holdningene deres og å forbinde dem med visse tankesett, kan love deg at det er plenty av sosialt utilpasse som ikke har noe imot jødiske folk og mange på toppen av samfunnet som er fullt klar over hvor mye innflytelse jødene faktisk sitter på. Og når det kommer til politiets sikkerhetstjeneste tviler jeg på at de har noen som helst interesse for lille meg, jeg har hverken våpen eller sprengstoff eller spesielt lange kjøkkenkniver, og utgjør liten trussel for noen som helst. Jeg må minne om en paragrafen i grunnloven som sikrer alle i dette landet ytringsfrihet, det er ikke kriminelt å uttrykke seg, ei heller om jøder, og din kommentar om at noen meninger "ikke burde sees" i 2021 strider i mot den loven, og er mye mer autoritær enn hva jeg er, og hva som passer i det norske samfunn.

Og å heve jøder over kritikk oppnår lite. De er mennesker akkurat slik som deg og meg og er i full stand til å gjøre fæle ting vi burde være i stand til å ha en åpen dialog om. Det er et faktum at jøder en en sammensveiset gruppe med høy inngruppe preferanse, dette vil si at de gir favør til sine egne, i en høyere grad enn andre folkeslag. I tillegg til dette er de ofte svært intelligente, og har en hel dag av uken dedikert til ingenting annet enn å lese og å tenke, kjent som sabbaten. Dette gjør dem svært flinke til å klatre seg til topps i diverse institusjoner, hvor de kan hyre basert på vennskap og kjennskap og effektivt dominere hele arenaer i samfunnet. Dette har de drevet med lenge og det er grunnen til at de har blitt utvist fra så mange forskjellige steder opp igjennom tidene. Visste du for eksempel at norge hadde en grunnlovsparagraf som nektet dem adgang til riket? Og norge car ikke alene i dette. Du har sikkert sett et par filmer om holocaust produsert av jøder, men har du sett der ewige jude som tyskerene produserte? Hvis ikke, kan du egentlig kalle deg selv upartisk? Tror du alt tyskerene sa om jødene var oppspinn? Det er en ganske naiv ting å tro spør du meg. Er du klar over at jødene, som et samlet folkeslag, erklærte krig mot Tyskland? Visste du at en jøde ved navn Henry Strakosh betalte Winston Churchill sin omfattende gjeld like før england erklærte krig mot tyskland? Visste du at holocaustfornektelse kan gi lange fengselstraffer i flere såkalte frie europeiske land? (Gudsjelov ikke norge) Tenk på det, dette er altså tanke du ikke har lov til å ha. Jeg kan fortsette men jeg tror du skjønner bildet. Å hvitmale jøder som et englelignende folkeslag med intet annet enn rent mel i posen er ikke bare teit, men destruktivt, og det tyder bare på den totale psykologiske kontrollen jøder har over deg, som har blitt etablert gjennom deres innflytelse i media og akademia. Kikket på norge rundt her om dagen og de hadde en haug med tredjeklassingen på som snakket om hvordan Hitler gasset jøder, dette er hvor tidlig denne indoktrinering om jødene som offere begynner. Det er faktisk tvert om. Se på hva de bedriver i palestina for tiden. 

Og at jødene fremmer multikultur er det liten tvil om. Jeg kunne ramset opp mange konkrete eksempler på ting som har ledet meg til å tro det, organisasjoner som israaid og lignende, men jeg velger heller å henvise til et sitat fraen artikkel jeg leste forleden på et nettsted for ortodokse jøder, som jeg føler oppsummerer godt hvordan de ser på seg selv:  

https://jewishaction.com/religion/jewish-thought/anti-semitism-longest-hatred/

To explain this idea, Rabbi Aryeh Kaplan offers a curious parable. You are given an island inhabited by several belligerent and exploitative tribes where there is much suffering caused by war, poverty and prejudice. Your assignment is to “play God” and improve the society, teaching its members to live together in harmony, thereby reducing or eliminating suffering. You will achieve this by deploying a group of undercover infiltrators to achieve the Divine goal without reducing the islanders to a hopeless state of dependence or exacerbating their hostilities—i.e., without revealing your identity.26 Rabbi Kaplan notes that “these infiltrators would always be in a position of great peril. Operating on a different value system, they would always be considered outsiders. The more their message diverged from that of the majority, the more they would be resented. Scattered throughout the island to spread their message, they would very likely become a persecuted minority.”27

Applying his parable to the fate of the Jewish people, Rabbi Kaplan reminds us that “it is our task to bear witness to God’s plan for humanity . . . . We are thus taught that Israel is like the heart of humanity, constantly beating and infusing all mankind with faith in God and His teachings.”28 I believe that this concept lies at the heart of the Jew-hatred we call anti-Semitism.

•  
  • Liker 1
Skrevet
Somarfugelen skrev (4 timer siden):

Takk for at du kalte innlegget mitt velformidlet, det setter jeg pris på syns du også skriver pent.

Men at du kaller meg antisemittistisk setter jeg mindre pris på, og å dømme noen for deres nivå av sosial tilpasning er noe jeg håper de fleste legger fra seg på ungdomsskolen, det er ikke hjelpsomt for de som sliter å dra slutninger om holdningene deres og å forbinde dem med visse tankesett, kan love deg at det er plenty av sosialt utilpasse som ikke har noe imot jødiske folk og mange på toppen av samfunnet som er fullt klar over hvor mye innflytelse jødene faktisk sitter på. Og når det kommer til politiets sikkerhetstjeneste tviler jeg på at de har noen som helst interesse for lille meg, jeg har hverken våpen eller sprengstoff eller spesielt lange kjøkkenkniver, og utgjør liten trussel for noen som helst. Jeg må minne om en paragrafen i grunnloven som sikrer alle i dette landet ytringsfrihet, det er ikke kriminelt å uttrykke seg, ei heller om jøder, og din kommentar om at noen meninger "ikke burde sees" i 2021 strider i mot den loven, og er mye mer autoritær enn hva jeg er, og hva som passer i det norske samfunn.

Og å heve jøder over kritikk oppnår lite. De er mennesker akkurat slik som deg og meg og er i full stand til å gjøre fæle ting vi burde være i stand til å ha en åpen dialog om. Det er et faktum at jøder en en sammensveiset gruppe med høy inngruppe preferanse, dette vil si at de gir favør til sine egne, i en høyere grad enn andre folkeslag. I tillegg til dette er de ofte svært intelligente, og har en hel dag av uken dedikert til ingenting annet enn å lese og å tenke, kjent som sabbaten. Dette gjør dem svært flinke til å klatre seg til topps i diverse institusjoner, hvor de kan hyre basert på vennskap og kjennskap og effektivt dominere hele arenaer i samfunnet. Dette har de drevet med lenge og det er grunnen til at de har blitt utvist fra så mange forskjellige steder opp igjennom tidene. Visste du for eksempel at norge hadde en grunnlovsparagraf som nektet dem adgang til riket? Og norge car ikke alene i dette. Du har sikkert sett et par filmer om holocaust produsert av jøder, men har du sett der ewige jude som tyskerene produserte? Hvis ikke, kan du egentlig kalle deg selv upartisk? Tror du alt tyskerene sa om jødene var oppspinn? Det er en ganske naiv ting å tro spør du meg. Er du klar over at jødene, som et samlet folkeslag, erklærte krig mot Tyskland? Visste du at en jøde ved navn Henry Strakosh betalte Winston Churchill sin omfattende gjeld like før england erklærte krig mot tyskland? Visste du at holocaustfornektelse kan gi lange fengselstraffer i flere såkalte frie europeiske land? (Gudsjelov ikke norge) Tenk på det, dette er altså tanke du ikke har lov til å ha. Jeg kan fortsette men jeg tror du skjønner bildet. Å hvitmale jøder som et englelignende folkeslag med intet annet enn rent mel i posen er ikke bare teit, men destruktivt, og det tyder bare på den totale psykologiske kontrollen jøder har over deg, som har blitt etablert gjennom deres innflytelse i media og akademia. Kikket på norge rundt her om dagen og de hadde en haug med tredjeklassingen på som snakket om hvordan Hitler gasset jøder, dette er hvor tidlig denne indoktrinering om jødene som offere begynner. Det er faktisk tvert om. Se på hva de bedriver i palestina for tiden. 

Og at jødene fremmer multikultur er det liten tvil om. Jeg kunne ramset opp mange konkrete eksempler på ting som har ledet meg til å tro det, organisasjoner som israaid og lignende, men jeg velger heller å henvise til et sitat fraen artikkel jeg leste forleden på et nettsted for ortodokse jøder, som jeg føler oppsummerer godt hvordan de ser på seg selv:  

https://jewishaction.com/religion/jewish-thought/anti-semitism-longest-hatred/

To explain this idea, Rabbi Aryeh Kaplan offers a curious parable. You are given an island inhabited by several belligerent and exploitative tribes where there is much suffering caused by war, poverty and prejudice. Your assignment is to “play God” and improve the society, teaching its members to live together in harmony, thereby reducing or eliminating suffering. You will achieve this by deploying a group of undercover infiltrators to achieve the Divine goal without reducing the islanders to a hopeless state of dependence or exacerbating their hostilities—i.e., without revealing your identity.26 Rabbi Kaplan notes that “these infiltrators would always be in a position of great peril. Operating on a different value system, they would always be considered outsiders. The more their message diverged from that of the majority, the more they would be resented. Scattered throughout the island to spread their message, they would very likely become a persecuted minority.”27

Applying his parable to the fate of the Jewish people, Rabbi Kaplan reminds us that “it is our task to bear witness to God’s plan for humanity . . . . We are thus taught that Israel is like the heart of humanity, constantly beating and infusing all mankind with faith in God and His teachings.”28 I believe that this concept lies at the heart of the Jew-hatred we call anti-Semitism.

Jeg synes det er pussig å benekte at man er antisemitt (forstått som jødehater) og samtidig touche innom så mange fordommer, konspirasjonsteorier knyttet til jøder. At du til og med mener nazistenes propagandafilm Der ewige Jude skulle ha noe å tilføre historiefortellingen, understreker hvor langt ute på fløyen du er.

Du (som mange andre høyreekstreme) misforstår hva som ligger i ytringsfriheten. Om det du har skrevet rammes av de begrensningene som finnes mot hatefulle ytringer vet jeg ikke. Men om det du har skrevet ikke er straffbart, så er det like fullt mulig både for meg, politikere, media og andre å si at meningene er uønskelige f.eks. i kommentarfelt, private forum, aviser osv. 

Et grunnleggende problemet med det du skriver er at du gir jøder som gruppe egenskaper og verdier som gir inntrykk av at her er det en konspirasjon mellom alle de som har denne religiøse troen. Man kan kritisere stater (hvor Israel absolutt har hatt en håpløs politikk på mange områder, man kan kritisere enkeltpersoner (sikkert like mange råtne epler blant jøder som blant andre), man kan kritisere organisasjoner og trossamfunn.  Ingenting av dette er nødvendigvis antisemittisme (men kan også være det).

Men når man kritiserer uskyldige personer som tilhører en folkegruppe eller en bestemt religion, kun fordi de er f.eks. jøder eller muslimer (eller nordmenn) da tråkker man over en grense til antisemittisme, islamofobi eller nordmannfobi (som heldigvis ikke er et stort problem)

Skrevet

Det fører uunngåelig til et delt samfunn. Som vil fungere så lenge Norge er så rikt som det er. Når ressurser er brukt opp så kommer mistro,hat og tilslutt så vil ekte nordmenn ønske å rydde opp. Da har vi Bosnia på nytt med en ordentlig etnisk renskning på gang. Vi har en koselig tid i vente. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...